Spontanköpte ett par sk. skivbärare, (gult skräp i plast). Insåg att de där kommer jag aldrig att använda, så jag lämnade tillbaka dom. Då säger en av de bakom disken till den andra. "Så han har använt dem klart nu.". Är väl lite känslig, men jag tycker bara att den kommentaren kunde ha väntat tills jag hade gått därifrån. Såå, jag ger igen här istället :cool:
 
Jag fick ungefär samma bemötande i samma JULA-butik förra veckan när jag skulle byta ett par skor som jag fått i present av sambon på min födelsedag.

Bara deras antydning om att man försöker lura dem gjorde att jag fick avsmak för denna butik.....måtte de byta ut personalen i retur/upplysnings-disken snarast.

Den person som jag fick dåligt bemötande av var en mörk yngre kille som av dialekten att döma kom från inlandet, typ Lycksele-trakten.
 
Säger bara JÖNKÖPING! Tomtarna som står i retur/upplysningen slår troligtvis allt inom området arrogans och okunnighet. Kan ju ha varit ren otur att de två som jag har pratat med där råkade vara där av misstag men det kommer jag aldrig att få veta eftersom jag aldrig mer kommer att handla där.

Det hela började i somras när min gamla vinkelslip bröt ihop, frugan köpte mig en ny till födelsedagspresent och hade i bakhuvudet att blå bosch var bra saker så det blev en ny vinkelslip blå bosch från Jula. Jag blev ju naturligtvis glad när jag öppnade paketet, bara ett problem, sidhandtaget som låg i kartongen hade fel gänga, M14 istället för M8, handtaget till en stor monster maskin hade oturligt skickats med men det skulle nog inte vara några problem att byta i butiken tänkte jag....

Jag åkte ner till butiken och gick fram till infodisken med vinkelslipen och förklarade situationen, fick ett utraget suck till svar ifrån en finnig snorvalp som sa, "blå bosch är det aldrig fel på har du kollat i instruktionsboken hur handtaget skall sitta"
Min första tanke då var "vafan, är detta dolda kameran eller?", jag försökte verkligen visa att det är en enorm skillnad mellan M14 och M8 men han försökte gänga på....

Till slut gick han motvilligt med på att det var fel handtag till maskinen.
Jag frågade då i all vänlighet om jag kunde få byta till en ny kartong eller om jag åtminstånde kunde få handtaget till demomaskinen så att jag kunde använda maskinen. Svaret från Bingoberra var att den kommer att skickas till tyskland på service du får tillbaks den om 2-3 veckor!!!! Som ni förstår så var det ju ingen mer mister niceguy ifrån min sida så jag sa då att jag vill lämna tillbaks varan på öppet köp och pekade på en stor tavla som beskrev Julas öppetköpspolicy, det går ju inte sa han, den är ju sönder juh! Efter ett tag så insåg jag att jag inte kan få puckot till att ordna till så att jag blir nöjd (bla tyckte han att jag kunde använda maskinen utan handtag om jag behövde använda den just idag och sedan lämna in den för garantireperation), men jag vägrade verkligen att lämna in den så jag åkte istället hem och började ringa huvudkontoret, tog inte många minuter innan jag fick prata med någon serviceansvarig, han blev förvånad över svaret jag fick samt bemötandet han tyckte att jag skulle få en ny kartong. Jag skulle nämna hans namn och om de fortfarande bråkade skulle jag be dem ringa direkt till honom. Jag åkte ner till jula igen, nu stod en annan tomte i infodisken, jag förklarade läget men ändå skulle han försöka gänga på jättemuttern, han vägrade att ringa det medhavda telefonnumret, i detta läget så var jag verkligen arg, minst sagt.... till slut tog han kontakt med någon lokalchef som kom ut, fick ett nytt handtag men inte byta hela kartongen, "maskinen ser oanvänd ut men man vet ju aldrig" som de sa.....

 
  • Gilla
johannes81750
  • Laddar…
Hoppas verkligen nån i ledningen för jula läser ovanstående. Även om jag inte handlar där speciellt ofta så lär det bli färre gånger nu *S*

/Kent
 
SmygvinkelChalle skrev:
Säger bara JÖNKÖPING! Tomtarna som står i retur/upplysningen slår troligtvis allt inom området arrogans och okunnighet. Kan ju ha varit ren otur att de två som jag har pratat med där råkade vara där av misstag men det kommer jag aldrig att få veta eftersom jag aldrig mer kommer att handla där.

Det hela började i somras när min gamla vinkelslip bröt ihop, frugan köpte mig en ny till födelsedagspresent och hade i bakhuvudet att blå bosch var bra saker så det blev en ny vinkelslip blå bosch från Jula. Jag blev ju naturligtvis glad när jag öppnade paketet, bara ett problem, sidhandtaget som låg i kartongen hade fel gänga, M14 istället för M8, handtaget till en stor monster maskin hade oturligt skickats med men det skulle nog inte vara några problem att byta i butiken tänkte jag....

Jag åkte ner till butiken och gick fram till infodisken med vinkelslipen och förklarade situationen, fick ett utraget suck till svar ifrån en finnig snorvalp som sa, "blå bosch är det aldrig fel på har du kollat i instruktionsboken hur handtaget skall sitta"
Min första tanke då var "vafan, är detta dolda kameran eller?", jag försökte verkligen visa att det är en enorm skillnad mellan M14 och M8 men han försökte gänga på....

Till slut gick han motvilligt med på att det var fel handtag till maskinen.
Jag frågade då i all vänlighet om jag kunde få byta till en ny kartong eller om jag åtminstånde kunde få handtaget till demomaskinen så att jag kunde använda maskinen. Svaret från Bingoberra var att den kommer att skickas till tyskland på service du får tillbaks den om 2-3 veckor!!!!  Som ni förstår så var det ju ingen mer mister niceguy ifrån min sida så jag sa då att jag vill lämna tillbaks varan på öppet köp och pekade på en stor tavla som beskrev Julas öppetköpspolicy, det går ju inte sa han, den är ju sönder juh! Efter ett tag så insåg jag att jag inte kan få puckot till att ordna till så att jag blir nöjd (bla tyckte han att jag kunde använda maskinen utan handtag om jag behövde använda den just idag och sedan lämna in den för garantireperation), men jag vägrade verkligen att lämna in den så jag åkte istället hem och började ringa huvudkontoret, tog inte många minuter innan jag fick prata med någon serviceansvarig, han blev förvånad över svaret jag fick samt bemötandet han tyckte att jag skulle få en ny kartong. Jag skulle nämna hans namn och om de fortfarande bråkade skulle jag be dem ringa direkt till honom. Jag åkte ner till jula igen, nu stod en annan tomte i infodisken, jag förklarade läget men ändå skulle han försöka gänga på jättemuttern, han vägrade att ringa det medhavda telefonnumret, i detta läget så var jag verkligen arg, minst sagt....   till slut tog han kontakt med någon lokalchef som kom ut, fick ett nytt handtag men inte byta hela kartongen, "maskinen ser oanvänd ut men man vet ju aldrig" som de sa.....
Detta var något av det sjukaste jag har hört någonsin. Helt otroligt.
 
SmygvinkelChalle skrev:
Säger bara JÖNKÖPING!
....
"maskinen ser oanvänd ut men man vet ju aldrig" som de sa.....
ERKÄNN att du hade ett extra handtag där hemma som du hade provat maskinen med ;)

Eller att du hade kört vinkelslip utan handtag ;D

/ Fredrik
 
Attans vilket bemötande!

Då måste jag få lyfta på kepsen för Västeråsbutiken, där har jag fått ett otroligt enkelt och rakt bemötande, dvs min trasiga Borrhammare, eller faderns trasiga vattenpump var bara att lägga upp på disken och vips gick dom och plockade fram en ny utan snack!
Dom kollade knappt på maskinen..
 
SmygvinkelChalle skrev:
bla tyckte han att jag kunde använda maskinen utan handtag
Härligt av butiken att föreslå något helt livsfarligt.... "Vi har slut på svetsmasker men testa med ett par av solglasögonen nere vid kassan..." Idioter!

Jag har själv rätt nollställd inställning till Jula. Har varken fått bra eller dåligt bemötande hos dem men jag handlar väldigt sällan på Jula.
 
Varken i Barkarby eller Arninge har det varit några problem med att byta saker. Så man har väl tur att man inte bor i närheten av dem andra butikerna.
 
Hej!!

Jag har uteslutande handlat på postorder och ALDRIG haft problem med att reklamera produkterna. Jag tror att jag har reklamerat 4-5 produkter genom åren och har ALLTID fått en ny, utan att först behöva skicka den söndriga till dom. Dom har sagt att jag kan ha den till reservdelar eller kasta den och så kommer det en ny på posten bl.a annat kan nämnas poolpumpen som dom säljer. Den har jag reklamerat 2ggr o fått en ny varje gång. Dom har en man på Reklamationsavdelningen som är suveränt trevlig o förstående. Hur det är i butik här nere i Malmö regionen vet jag inte.
Så handla på postorder:)
 
gosein skrev:
Varken i Barkarby eller Arninge har det varit några problem med att byta saker. Så man har väl tur att man inte bor i närheten av dem andra butikerna.
Vid ett par tillfällen när jag lämnat tillbaka saker har dom i Barkarby frågat "Öh, du har väl inte använt den?"
 
Hej

Kan intyga att Udevalla butiken är kanon även om dom är tunnhåriga, långhåriga eller har finnar :D
//Patrik
 
Jula i Uppsala har alltid varit väldigt tillmötesgående och aldrig konstrat.
Kundtjänsten på Biltema är enligt min erfarenhet mer knepig när det gäller att gå kunden till mötes. Det verkar som att de har väldigt stränga bestämmelser uppifrån.
Annars tror jag det är mycket upp till den enskilda personen hur man väljer att bemöta en kund. Fast nog minns jag från ungdomsårens extraarbete i butik hur otroligt många idioter det går lösa. Så det kan fresta på tålamodet att stå på andra sidan disken också.
 
Kan väll säga att Butiken i Sisjön Göteborg också fungerar ypperligt.. Har inte vart några problem att byta saker. Köpte en vakumpump därifrån, fyllde på oljan som man skulle provade, insåg att denna pump är för klen. Åkte å lämna tillbaka den utan problem.
Har haft en del trasiga saker med (billiga av klass du får vad du betalar för) Inga problem alls att byta till ny.
 
Hej
Jag har en småkul JULA-historia.Köpte en cement-blandare av budget-modell. Monterade ihop den enligt konstens alla regler hämtade därefter min granne som är murare som skulle hjälpa mig att putsa om grunden. Vi(läs han) hystade i grus, sand, Gullex osv och startade blandaren-SOM GICK ÅT FEL HÅLL !!. Istället för att fånga upp blandningen i botten av V:et så tryckte den det framför sig på spetsen. Blandade inte så bra kort sagt.
I grannskapet fick man fina tips:
* Lägg om kablarna så vänder den......(220 volt 2-fas)
* Vänd stickproppen.......
* Den är gjord för södra halvklotet där blir det rätt (har inte kollat detta, antar att satsen hinner brinna ihop innan man hinner hem)

Ringde JULA. Svar:" Det kan inte stämma men skicka in den ska vi kolla".
Två veckor gick och helt plötsligt kom en ny låda med en ny cement-blandare. Monterade ihop den, tog ca 3 timmar igen(behövde dock inte ta isär den första).
Startade den och gissa...... Den gick åt FEL HÅLL.
(Nämnas bör kanske att blandarvingarna ej gick att vända).
Ringde JULA igen och förklarade problemet. Denna gång var svaret: "Vi vet det, kommer nya blandarvingar om några dagar.
Monterade dessa och nu blandar blandaren men den går åt motsatt håll jfrt med de flesta andra blandare(enligt min granne-muraren).
Behövde dock inte umgås med någon dryg person i någon kundtjänst. De jag pratade med på HK var jättetrevliga och schyssta.
Eftersom jag är från Vilhelmina kan jag gärna tro att han på JULA i Umeå är från Lycksele(hi-hi)
/LOB

 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.