Hej! ska gjuta om ett golv i källaren som jag bilat ut och isolerat om för att sätta golvvärme.

Har fått ett pris på 8000 kr för 1,5 kubik med utkörning (1 mil) och inpumpning men tyckte det lät mycket :)
Men det kanske är vad man får betala eller vad säger ni?
 
Ja, det låter alldeles för dyrt. Dryga hälften hade varit mer lagom d.v.s. 5000 kr eller så med tanke på den lilla mängden.
 
Jo jag tyckte det men det är pumpningen som kostar och det är lika mycket rengöra efteråt som med 10 kubik sa dom och det är ju sant. Betongen kostar 1700kr kubiken
 
Jo, det stämmer ju. 1700kr kubiken är ganska styvt, även inkl. moms. Fast de priser vi brukar betala är kanske inte jämförbara (NCC, ca 800kr/m3) pumpningen bör bli ett tillägg på ca 2500 kr samt någon hundring per kubik. Oavsett är det några tusenlappar för mycket i mitt tycke, finns det inga andra du kan höra med?
 
Jag fick ett pris på 13' för två kubik, med liten pump, lossning o allt. Min lärdom blev att själva betongen blir en ganska liten del för mindre jobb.

Jag valde att blanda själv...
 
Betongen är nu på väg :) Hur länge efter gjutningen kan jag börja sätta klinkers och när kan man starta golvvärmen?
 
Därtom tvista de lärde, se tråden http://www.byggahus.se/forum/golv/28539-hur-lange-ska-man-vanta-innan-lagga-golv.html
Det beror på så mycket; vilken typ av betong du har valt, om du har diffusionstät plast under, hur tjockt du gjuter osv.
Personligen skulle jag nog vänta ca 3 månader utan att veta förutsättningarna bättre. Iom att du ska ha klinker så behöver betongen inte ha torkat ut helt, men däremot bör ju all krympning redan ha skett.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.