Har ca 1400l som ja vill bli av med, vart hittar man nån som köper det? Har kollat blocket å såna ställen men verkar inte som folk säljer sånt där?
Hittat ett par på nätet men det är i andra änden av landet, bor utanför Gbg.
 
Göran.W
Blocket 7 kr litern så är det sålt innan dagen är slut.
Det säljs villa olja på blocket men annonserna blir bara 1-2 dagar gamla innan dom tas bort för det är sålt.
Köparen pumpar så klart upp det själv.
 
Tack så mycket för svar!! Har inte tittat i de kategorierna innan så trodde inte de såldes där! Ska göra de på en gång!! Trevli helg:)
 
Göran.W
Jo då det säljs och brukar gå rätt fort för folk kör med det i sina diesel bilar och dieseln kostar 14 kr litern och säljer du för 7 kr litern gör bilägaren en nätt liten vinst på 9800 kr och för dom pengarna kan man jobba lite för att få villaoljan med sig.
Går säkert ta 10 kr litern med men då tar det längre tid.
Lycka till :)
 
Blocket gick tydligen inte att annonsera på med den typen av vara, det gick emot deras regler?
Någon som vet hur man ska skriva ev istället för " villaolja" om det kan räcka med det? Mtp att andra sålt där?
Alternativt något annat förslag på vart man kan bli av med det?
 
Ring och fråga efter offert hos några polacker men när dom kommer så säljer du oljan istället.
 
Prova med en radannons i lokaltidningen. Villaolja är väl inget man fraktar med posten direkt så det gör knappast något att du bara når ut i lokalområdet.
 
Hittar flera annonser på Blocket om jag söker på "eldningsolja", den benämningen verkar vara tillåten iaf...

Hade jag bott närmare hade jag köpt oljan av dig direkt! :)
 
Samma här
 
Krilleman
Min far ringde en "lirare" som annonserade efter villaolja i lokalblaskan under köpes: Villaolja, har egen pumpstation.

Detta kunde ju bara sluta i succé, och vem dyker upp på avtalad tid? En alldaglig karl med denna, en rulle trädgårdsslang och en sladdmaskin i högsta hugg. Om jag minns rätt fick han 8:- litern. Fyra oljefat på en släpkärra som han sprang ut och flyttade trädgårdsslangen var efter dom blev fulla. Han höll på i över en timme!

En syn man skulle ha sett, då jag endast fått denna story berättad!

:wow:


Men dessa kanske kan vara av intresse då du (antagligen?) måste få tanken sanerad oavsett?! Och 1400L kanske kan täcka en stor del av deras kostnad!

http://www.blocket.se/goteborg/Demontering_Oljetank_och_Panna_48840908.htm?ca=12
http://www.blocket.se/goteborg/Varsam_Pann___Tankdemontering_41485452.htm?ca=12&w=3
 
Tackar igen för alla svar! Jag ska prova å ändra i annonsen å se om de funkar, ska slänga ut en i lokaltidningen också, inte en tanke på det,tack:)
Ja de verkar som jag bor på fel ställe just nu, men får hoppas på att nån behöver en skvätt häråt med tillslut!

Polackerna hoppar jag över tror jag;-)

Vet inte om man måste göra mer än tömma ur oljan? Tanken står inte ivägen liksom för övrigt.
Är rookie på allt sånt här som sann betongentusiast sen födseln;-)
 
Göran.W
Det är väl bara skriva att eldningsolja säljes pga byte till bergvärme tex.
 
Har provat med alla varianter men får ej godkänd annons pga otillåten vara. Skumma är att som någon ovanför sa, så finns annonser med eldningsolja som ligger inne nu.
 
Göran.W
Nya regler då kanske.
Är så trött på Blocket för dom gör som dom vill när det gäller reglerna men dom kan fan inte ta bort en annons på en vara som både har nyttjande förbud och försäljningsförbud när dom tom får en länk där dom kan se det.
Eldningsolja är inget olagligt att sälja "suck"
Lägg ut det under säljes på tex Eniros annons sida går kanske där.
Annars finns det ju massor med forum.
Hade jag inte bott så fel hade jag kunnat lösa "problemet" till dig har ju diesel bil.
Rätt nya annonser.
http://www.blocket.se/gotland/Eldningsolja_50545659.htm?ca=23_10&w=3
http://www.blocket.se/blekinge/Eldningsolja_50344316.htm?ca=23_10&w=3

Ser en gemensam sak att det är tappat på annat kärl och inte är direkt från tanken men det ska ju inte göra någon skillnad.
 
Sant, provat å ta bort att man får pumpa själv, får vi se:)
Dom kanske ogillar att uppmana till lokala naturkatastrofer med trädgårdsslangar å mjölkdunkar....
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.