AnneFi
Efter många års försök att färdigställa där andra viktigare saker, sjukdom och arbetslöshet hela tiden kommit emellan har vi äntligen kunnat flytta upp.
Där saknas nu endast ett räcke

Så här sover vi!

Trappan är sågad så fötterna får plats och målad i vitt. Väggarna är putsade.
20131113_125150_zps6e58d92b.jpg
20131113_125222_zps16907243.jpg
Golven har vi fått slipade sedan betsade och behandlade med hårdvaxolja
Screenshot_2013-11-13-12-58-01_zpsc9463fcc.png
IMG-20130927-WA0011_zps9e56efea.jpg
20131113_125642_zpsb361eda8.jpg
20131113_125602_zps8b8d67f7.jpg
Mina klänningar har fått ett eget rum
20131113_125623_zpsbd82785a.jpg
20131102_185924_zps5a7e15d1.jpg

Och vi har gått om plats för förvaring
20131113_125721_zps3317cd40.jpg
 
Redigerat:
  • Gilla
kulle och 18 till
  • Laddar…
Vilket jobb och vad fint det har blivit! (y)
 
AnneFi
Bild på hur det såg ut när vi flyttade hit
IMG_0024.jpg

Tack alla för att ni stått ut med mina dumma frågor.
Tack för alla tips och all inspiration!
 
Wow!!!!
 
Snyggt :) Trappen såg väl brant ut däremot, gäller att vara stadig på benen.
 
smart med kjedja i garderoben :)
gaia
 
AnneFi
Tackar! Vi är jättenöjda.
Det är skönt att kunna vakna i ett rum med lugn. Paus från kaos och renovering!

Trappen är väldigt brant, men jag har inga problem med den. Fanns ingen möjlighet att göra om den tyvärr.

Gaia, jag jättesvårt för att hitta något att hänga på. En kollega tipsade mig. Superenkel lösning.
Inget ställe att hänga vardagskläder på med tanke på att badrum och tvättstuga är i källaren men för klänningar och kostymer duger det bra.
 
Oj, oj, ser riktigt bra ut. Tyckte särskilt om kombon med den varma mjuka "heltäckningsmattan" att sätta ner fötterna på på morgonen, samtidigt som man såg mycket av det läckra golvet eftersom sovrummet flyter ut i hela ovanvåningen. Snyggt jobbat.
 
Snyggt värre.
(Men ni borde nog sätta upp ledstänger så ni inte slår ihjäl er den dag ni går ner med "fel fot först".)
 
  • Gilla
meckis
  • Laddar…
AnneFi
Det kommer en ledstång samt räcke där uppe. Vi var tvungna till att vänta tills allt var uppburet innan det kunde komma på plats.
 
  • Gilla
AndersPS
  • Laddar…
Aha.
 
Snyggt!

Vi har det liknande i vårt gamla hus som vi nu hyr ut, hur mysigt som helst. Man lär sig snabbt att springa upp och ner för trappan.

Trappan kallas förresten för asymmetrisk halvtrappa
 
AnneFi
Jag är van vid en brant trapp eftersom mina föräldrar har en provisorisk historia som aldrig blev mer. :)
Men innan vi sågade ur så fick man inte ens plats med fötterna på stegen eftersom vaden tog emot i steget efter.

Tror att den ser värre ut än vad den är.

Många vänner får panik i den och vill gärna gå baklänges ner men jag tror själv att det är svårare.
 
T
Finfint men trappan ser livsfarlig ut:x
 
Man vänjer sig. Vi har också en sådan trappa till ovanvåningen. Precis som du konstaterar så backar de flesta ner i den. Det behövs inte. Däremot så är det ett he...te att bära saker upp. Man får oftast balansera dem på huvudet om de inte är väldigt små... Men, finns det inte mer utrymme för en trappa så finns det inte. Allting går.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.