Jättekul projekt! Enroma möjligheter att göra precis så som man vill :) Fortsätt uppdatera eran resa jättekul med bilder!
 
Häftigt projekt.
Har du gjort bygganmälan/sökt bygglov för ändrad planlösning?
Har för mig att det krävs vid väsentlig ändrad planlösning.
Kan vara värt att kolla upp.
 
Tack ska ringa och kolla det har dock en udda taxeringskod 321 hyreshus bostäder och lokaler så det blir nog inte något problem
 
Idag fick jag en snilleblixt utan dess like.Då vi återanvänder och flyttar runt innerdörrarna saknas en till vårt sovrum letar på blocket efter släta vita innerdörrar i samma stuk och plötsligt slår det mig vi har ju en själva!!! Denna har vi inte haft hjärta att kasta då vi skrivit upp barnens längd genom åren som synes har den ju blivit målad en vända men alla mått sparade, så himla häftigt att få ta denna med sig till nästa hus.
1003242_10201315883153800_303411771_n(1).jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Mogg och 2 till
  • Laddar…
saalina skrev:
Tack ska ringa och kolla det har dock en udda taxeringskod 321 hyreshus bostäder och lokaler så det blir nog inte något problem
Om man kollar i pbf, kap 6, 5 § stycke 3. Så står det:
3. en ändring av en byggnad, om ändringen innebär att konstruktionen av byggnadens bärande delar berörs eller byggnadens planlösning påverkas avsevärt.

Kommunen har även möjlighet att ta ut en byggsanktionsavgift enligt pbf kap 9, 22 § stycke 3 eller 4.

Så kolla upp det innan ni hinner göra för mycket, sanktionsavgiften ökar med antal kvadratmetet ni ändrat.
 
Tack ska ta tag i det där på måndag
 
Idag fick vi med oss nästan hela styrkan (familjen) Vi är ju som sagt förstärkt familjehem och i nuläget är vi båda hemma heltid.(Ja jag tar några timmar hit och dit för att hålla mig uppdaterad på jobbet som personlig assistent )så vår plan med bygget är att tre dagar i veckan bygga under skoltid men tja det spricker ibland pga möten o dyl sen tänker vi oss minst en av helgdagarna. Tanken och förhoppningen är att vara klara för inflytt till Maj pga ett av barnen måste byta skola och behöver lång introduktion tillsammans med personal. Men som sagt redan nu börjar det spricka i planeringen då gubbens rygg har pajjat. Lite bilder från idag då....
1466227_10201328102779283_120452617_n.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

ännu en ändring i planeringen vi tänkte låta lägenheten vara tills vi flyttat in men ja någon flytt till egen lägenhet blev det inte för vår äldsta och hen behöver sysselsättas så då får man måla om där man ska bo
1395768_10201328104579328_218292852_n.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

vår dotter får hjälpa pappa hon börjar bli riktigt duktig med skruv dragaren
578079_10201328102299271_1059788068_n.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Det första jag gjorde när vi började inhandla material var att köpa en vettig första hjälpen väska och idag kom den till användning tur att den innehöll en pincett oxå
1450342_10201328104099316_1978768184_n.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

här är hallen som till hälften längst in kommer att bli badrum som synes har vi redan fyndat handfat och badrums möbler på blocket stolarna längst in ingick i hus köpet och dom tänkte jag ta och måla om
544177_10201328072858535_1309889315_n (1).jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Blivande vardags rummet jag har hittat någon som ska komma och hämta kyrkbänkarna och orgeln och sen kanske jag kan få upp byggställningen och koma åt att riva tapet högt där uppe
 
  • 1236263_10201263927014929_1105832770_n.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Coolt!! Men hur gick det med Jesus-väggen? Skulle vara grymt kul att ha en sådan vägg. :p Det talar ju lite om husets ursprung också.
 
Japp jesus blir kvar men blir flyttat på när han kommer på sin nya plats ska jag genast lägga upp en bild jag lovar
 
Ja just undrar om någon har något bra förslag på firma som gör foto tapet av egna foton har en ganska stor vägg i köket vid matplats där jag starkt funderar på att göra tapet av en egen bild.Huset ligger ju på en halvö med närhet till havet så det är lite kul med det temat och att familjen spenderar mycket tid på havet
Gröna lund 008.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Den här bilden har familjen röstat fram att använda men jag har en favorit till....
Image-164.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Jag måste bara fråga varför du skriver "hen"?
 
  • Gilla
berne88
  • Laddar…
För det är en av våra placeringar och då håller jag på tystnads plikten på det viset
 
Vad händer med kyrkbänkarna och orgeln, någon annan kyrka kanske?
 
Lite lustigt det där...det var ett par på visning samtidigt som oss dom var ute efter ett sommarställe.För två veckor sedan när vi var där knackade det på dörren det var dom!! Dom hade valt att köpa ett mindre torp längre bort men till det hörde en jätte stor loge.Hon var musiker och ville ha orgeln på logen och kyrkbänkarna som sittplats vid långbordet då dom skulle ha logen som fest lokal så det hela stannar ju i trakten och det blir ju lite kul
 
Bjussar på en bild till varför vi kastade oss in i vårt galna projekt...Detta lilla torp kök ska räcka till vardags till sju helger utökas familjen oftast och vi är ofta 12 st....Plats finns för 8 med nöd och näppe :D att bygga ut köket var ett hiskeligt problem då vår gård helt plötsligt ligger inom tätbebyggt område enl vår griniga kommun.
1455925_10201334516099612_564867109_n.jpg
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.