Jag sitter med paketet från Toolstop med bla slagskruvdragaren Makita TD090 10.8v;

http://www.toolstop.co.uk/makita-dk...dless-kit-2-x-1.3ah-batteries-replaces-p64407

Jag sitter och funderar på det här med bits. Har hittills enbart korta bits och eftersom jag fick dem tillsammans med min Kellen, så håller de nog ingen hög kvalitet. Ok, de fungerar säkert till den vanliga skruvdragaren och jag kan skaffa en bitshållare.

Men till min slagskruvdragare vill jag ha längre bits på 50mm. Wera verkar ha bra produkter men har inte hittat möjligheter att köpa lösa bits, utan det är paketlösningar jag hittat. Men å andra sidan kan det vara idé med paketlösning också. Risken är att jag jag får bits jag aldrig använder.

Vilka bits har man mest användning för idag när det gäller hemmabruk som byggnation mm. Det är Pozidrive och Torx som används mest, följt av Phillips (stjärn)?

Och vilka bits på 50mm är riktigt bra för en slagskruvdragare eller finns det andra längder som är bättre? Vad kan ni i detta läge rekommendera?
 
Verktygsladan har Wera impactorbits...även 50mm, alla är inte listade på hemsidan så maila o fråga...jag fick 50mm T20 till min BTD146:a (y)
 
Redigerat:
wera Impaktor 50mm hittar du i satser eller 1,2,3-pack på Ebay. (vissa stavar impact alt impactor)
 
Är Wera något att ha eller finns det bättre?
 
ullberg
Mogg skrev:
Är Wera något att ha eller finns det bättre?
Det är klart beroende av vilken serie du väljer, men rent generellt gör wera produkter av god kvalitet. Dock är de samtidigt bra på att ta betalt, så mer prisvärda alternativ går nog att hitta.

/U
 
Nimajneb skrev:
wera Impaktor 50mm hittar du i satser eller 1,2,3-pack på Ebay. (vissa stavar impact alt impactor)
Kollade efter 50mm T20 på Ebay.com...en snabbkoll så hittade jag en här för runda slängar 90spänn...vet ej om det är med eller utan frakt...eller om det va ett "rättvist" pris.....men jag gav 45kr/st fraktfritt från Verktygsladan...så det är inte per automatik billigare utomlands....
 
Verktygsladan ligger bra i pris, bra service också.
 
Remne skrev:
Kollade efter 50mm T20 på Ebay.com...en snabbkoll så hittade jag en här för runda slängar 90spänn...vet ej om det är med eller utan frakt...eller om det va ett "rättvist" pris.....men jag gav 45kr/st fraktfritt från Verktygsladan...så det är inte per automatik billigare utomlands....
Nu skulle du kanske letat på Europeiska o inte Amerikanska Ebay, men visst ett 5-packTX25 kostar 225kr i Sverige och 16€ i Tyskland men utan frakt så man får nog köpa några stycken för att det ska löna sig:)
 
Nimajneb skrev:
Nu skulle du kanske letat på Europeiska o inte Amerikanska Ebay,
ok, jaha...är sällan inne på eBay, såg bara att priset va i £ o tänkte inte så mycket mer på det....som jag sa va det en snabbkoll...är det co.uk som gäller istället???
 
Remne skrev:
ok, jaha...är sällan inne på eBay, såg bara att priset va i £ o tänkte inte så mycket mer på det....som jag sa va det en snabbkoll...är det co.uk som gäller istället???
exakt, eller .de, sedan väljer man att den ska söka på hela Europa.
 
  • Gilla
Remne
  • Laddar…
Bezt skrev:
Conrad.se har.
Wera Impaktor T20 50 mm
Nackdelen med Conrad är deras sjuka fraktkostnader.....för order under 300kr tar dom 99kr i frakt....

Saxat från hemsidan:
Fraktkostnader:
OrdervärdePostenUPS StandardUPS ExpressDPD
0 - 299 kr99 kr109 kr199 kr120 kr
299 - 999 kr49 kr69 kr199 kr120 kr
999- krFri frakt39 kr199 kr120 kr

 
Remne skrev:
Nackdelen med Conrad är deras sjuka fraktkostnader.....för order under 300kr tar dom 99kr i frakt....
Nackdel och nackdel. Fri frakt över 999 ger ju ett fint incitament att handla lite extra... :surprised:
 
Jag beställde ett "vanligt" bitspaket från Weras sortiment;
http://www.verktygsladan.nu/product_info.php/cPath/65/products_id/1494

Det är ämnat för min vanliga skruvdragare. Men för slagskruvdragaren har jag inte bestämt mig än. Men detta paket är intressant;

http://www.verktygsladan.nu/product_info.php/products_id/1349


Remne skrev:
Nackdelen med Conrad är deras sjuka fraktkostnader.....för order under 300kr tar dom 99kr i frakt....

Saxat från hemsidan:
Fraktkostnader:
OrdervärdePostenUPS StandardUPS ExpressDPD
0 - 299 kr99 kr109 kr199 kr120 kr
299 - 999 kr49 kr69 kr199 kr120 kr
999- krFri frakt39 kr199 kr120 kr
Ajdå..! Dyr frakt om man handlar lite, men billigare om man handlar mer. Förmodligen vill man inte hantera små ordrar. Det tar tid och ger liten inkomst.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.