Om det inte räcker med dessa åtgärder, skulle jag kunna sätta en strypning på returen enligt nedan, för att s a s "tvinga" vattnet in i tankbottnen?

systemskiss2.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Hellre då att du sätter den på varma sidan från panna mot tank, bättre att strypa pumpning på den sidan och inte sugsidan.
 
Hur blir det att funka när man eldar sen då?
 
Det blir inget vidare eftersom en tillräcklig strypning även hindrar från att nå en vettig laddeffekt. Problemet med strypningar är att de i stort inte hindrar små flöden och det är det som det rör sig om här om det är det som är problemet. Borde räcka med att få laddomaten blockerad.
 
Har kört med stängd självcirkulation nu, och pannan svalnar fortare. Den är ca 20 grader kallare dagen efter eldning.

Givetvis gick inte denna operationen helt smärtfritt, då de urusla unionsventilerna i Laddomaten började läcka. Jag har skrivit ett mail till Termoventiler och frågat om de verkligen ska vara av så dålig kvalitet. Jag har läst att andra som klagat har fått nya ventiler eller en tätningssats till de befintliga på ren goodwill, så det hoppas jag också på.

Under tiden fick det bli en riktig bonnlösning för att få tätt i den ventilen som det läckte mest ur:

IMAG0001.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


1 st o-ring, en tiokrona och en slangklämma, man tager vad man haver så här på helgen. :D
 
  • Gilla
Kire_78 och 2 till
  • Laddar…
Tottomannen skrev:
1 st o-ring, en tiokrona och en slangklämma, man tager vad man haver så här på helgen. :D
Detta är vad ekonomerna kallar bundet kapital
 
  • Gilla
Crazymax och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.