krilleman_215 skrev:
CL strand har funnits ca tre år och är på fram-march!

[länk]

CL har flera utdragbara köks-blandare.

Katalog
Aha!

Det var samma som jag hittade. Trodde man menade en specifik blandare.
Jag förstår.
 
ullberg
sunsnow74 skrev:
Aha!

Det var samma som jag hittade. Trodde man menade en specifik blandare.
Jag förstår.
Nej jag var lite slarvig, men nu har jag sett att det är en solid SO-1003 jag har

/J

PS: @krilleman, har de verkligen bara funnits i 3 år? Jag har för mig att vårt val baserades på att vi hade vänner med strandblandare, nu har de flyttat men jag tror deras förra hus blev färdigt 2008 eller nåt sånt, men jag blandar kanske ihop saker...
 
Valde också blandare från Strand med utdragbar pip. Känns stabil. Dock bara drygt 6 månader so far.
 
Jag har hittat flera av strands blandare på alibaba, så man får förmoda att de handlar in allt sitt från kina och sätter sitt namn på det. Grejerna kan ju mycket väl funnits här även innan strand startade, och de säljs i andra länder under andra namn har jag sett.
 
Krilleman
Jag har också klurat på var dom har tillverkningen eller om det är import under eget namn.
 
Bezt skrev:
En Elverdam, [länk] och den känns riktigt bra faktisk, bättre än den förra iaf.
Phew... Har precis beställt en sådan, och man blir ju lite orolig av sådana här trådar, så hoppas att jag också blir nöjd! :) (sorry för lite OT)
 
Redigerat:
sunsnow74 skrev:
Efter en lång tids letande så blir det en tapwell rin(ringo) 885
Strand var intressant men de matchar inte den andra blandaren tyvärr.

[länk]

Då är den lagom hög, utdragbar pip o diskavstängning inbyggd.
37,5cm hög, 20 cm djup och 3,5cm håltagning.
Länk till pdf med mått.
[länk]

;)
Och idag snubblade jag in på denna sidan som har den bästa sökfunktionen än så länge...
Val: piputsprång max-min, höjd max-min, pris max-min och med/utan DM-avst.

http://www.badshop.se/c/badrum/blandare/koksblandare/?filter[manufacturers]=&filter[183]=&filter[184]=&filter[182]=&sort_by=price&cPath=197_45_57&page=1&limit=0#filter[manufacturers]=&filter[183]=&filter[184]=&filter[182]=&sort_by=price&cPath=197_45_57&page=1&limit=0&filter[183][min]=172&filter[184][min]=271&filter[184][max]=482&filter[182][2]=Med
(y)
 
sunsnow74 skrev:
Och idag snubblade jag in på denna sidan som har den bästa sökfunktionen än så länge... Val: piputsprång max-min, höjd max-min, pris max-min och med/utan DM-avst. [länk] Och för att röra till det lite ytterligare så är tydligen Tapwell RIN 885 samma som Tapwell SK 885!
 
  • Gilla
Stumpan87
  • Laddar…
:surprised:
Nu är det inte roligt alls.
Tapwell SK/RIN 885 passar inte heller. Pipen går onormalt lågt/långt ner mot sinken i ursprungsläget..... och det ser sjukt töntigt ut
Hjäääälp, :banghead:
 
Letar blandare med utdragbar pip jag med nu. Vart vart det för blandare för er Sunsnow? Och hur nöjd är du efter ett par månaders användande?
Lutar mest åt någon av dessa för mig:
Grohe Zedra 32296, Hansgrohe Tails S 14872, Grohe K4 33786 , Strand lily
 
Jag letar också blandare till köket och här var faktiskt några bra förslag. Men jag kan inte släppa ikeas aleskär som jag ändå tycker är snyggast och verkar mest praktisk, kan den verkligen vara så dålig? Vår montör vill helst inte installera någon ikea-blandare och om han skulle göra det ändå så avsäger han sig allt ansvar.
Jag har också sett misshandlade demo-ex på Ikea men så använder man ju inte den hemma, och den har ju 10 års garanti så man borde ju kunna byta ut delar om de slits/förstörs orimligt fort. Annars i värsta fall kan man ju köpa en helt ny för samma pengar konkurrenterna kostar.
Är det ingen som har erfarenhet av den blandaren privat eller montör? Ska man trotsa rekommendationerna och chansa eller vad är det värsta som kan hända?
 
Det blev en Tärnan (ikea) utdragbar till köksön. Där är det endast en enkelho som man kan beställa till stenskiva från ikea. Typ 25-30cm bred.

Känns inte som ett behov med en utdragbar pip i dagsläget iaf. Hon i sig används mest som en avrinningsplats för diverse paket som sköljts ut till återvinning... ;-/

Den andra blev en tapwell evo 185 krom. Diskmaskinavstängare blev istället en elektronisk från damixa.

Det enda med den är placeringen av handtaget. Har man som vi en 1 + 1/2 ho och den stora hon är åt höger? Då kom handtaget på "fel"(höger) sida. Det kan hända att det går att släppa kranen från skivan och vrida runt den? Har ej provat. Dvs. Tipset är att placera kranen på den sida som den minsta hon är på i detta fallet.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.