Marlen Eskilsson skrev:
Jag har tänkt det, men inte vetat om jag ska säga det, att du har känt dig så hopplös för att du är helt utmattad av allt du har gått igenom. Nu de två (?) senaste dagarna är du piggare. Jag tror inte att det är helt omöjligt att du blir bra mycket bättre av den där medicinen. Är det inte överilat att sälja huset då?
Så var planen från början. Men linneas ork är slut. Inte ens om jag blivit helt frisk hade hon viljat bo kvar. Allt hon såg som ett paradis förrut är nu ett fängelse. Kan inte resonera bort det. Måste tyvärr bara försöka förstå, respektera och göra det bästa av en dålig situation.
 
wiseguy666 skrev:
Hej! Jag är ytterligare en som följer denna tråden flera gånger om dagen, varje gång det kommer ett nytt inlägg. Blev så glad av ditt senaste inlägget, hoppas verkligen det stämmer att knölen blivit mindre. Rös i hela kroppen när jag läste det :) Håller verkligen alla mina tummar för att det stämmer!
Ja. Vågar inte tro på det. Jag klämmer sällan på knölarna. Blir bara ledsen och det gör ont. Får klämma igen om en vecka. Har den gått tillbaka mer då, så jag säkert vet att en förändring skett så blir det till att berätta för familjen och fira genom att trycka in ett glas vin genom slangen.
 
  • Gilla
possum77 och 1 till
  • Laddar…
vectrex skrev:
Får man fråga lite mer exakt var huset är beläget? Jag bor själv i krokarna (Pixbo). Får jag gissa så tror jag du bor österut längs 40:an, men det kan ju vara helt fel såklart. Hoppas du inte tar illa vid dig över mina spekulationer.

Du skrev att du eventuellt behöver hjälp av snickare, plattsättare, elektriker och liknande. Inte för att jag är något av det, däremot har jag sysslat med allt av det du nämnde i mitt eget hus. Behöver du lite mindre hjälp till det som behöver fixas så kan jag ställa upp några timmar (gratis givetvis). Om inte annat bara för att få se biorummet! :)
Huset ligger mellan hindås och Alingsås. På en 3 mil lång väg som heter Ödenäsvägen.

Tack så jättemycket för erbjudandet av hjälp. Uppskattas verkligen.
Tror att vi och familjerna fixar det. Mindre jobb än vad vi trott.

Mvh Stefan
 
Men åh Stew det är ju en alldeles fantastisk nyhet om den nya medicinen hjälper!!!!!!!!!!!!!!! Hoppas och håller tummarna så hårt jag bara kan.
 
Kan den verkligen ge märkbara effekter så snabbt? Hur som helst verkar du ju ha klarat dig utan de värsta biverkningarna. Skönt!
Håller alla tummar jag också.
 
Ett 7 centimeter stort lock, med en slang igenom? Så nu ser du ut som om de installerat en stor läsk från McD i magen på dig? Intressant....

Har aldrig somnat särskilt märkligt, däremot vaknade min bror ofta på konstiga ställen när han var yngre. Stående med ena foten i toaletten tex.
 
Jag brukade bo på ett litet skrutthotell i trakten av Southampton när jag var i England i jobbet.

En gammal "Inn" från 1500-talet, med bar och frukostbord i bottenvåningen och några hotellrum på övervåningen.
De flesta rummen saknade toalett, den låg i korridoren.
Men ett rum, kallat "The Honeymoon Suite" hade egen dusch och toalett, och halva rummet var upptaget av ett podium med ett hörnbadkar. Där skulle man honeymoona :)

Nåväl, jag skulle upp på toaletten (för mycket öl?) en natt, och glömde den egna toaletten.
Gick i sömnen ut i korridoren till toan där, varvid rumsdörren slog igen.
Så det var bara att skyla sig med en liten toaletthandduk och vingla i väg i korridoren och nerför trappan till puben.
Väckte en viss munterhet bland de få gästerna vid bardisken :surprised:
 
  • Gilla
Drosen och 2 till
  • Laddar…
BiFuel skrev:
Kan den verkligen ge märkbara effekter så snabbt? Hur som helst verkar du ju ha klarat dig utan de värsta biverkningarna. Skönt!
Håller alla tummar jag också.
Har ingen aning. Finns ju inget data för denna medicinen. Hur snabbt den verkar verkar vara individuellt. Men vi får hålla tummarna som sagt.
 
Anna_H skrev:
Ett 7 centimeter stort lock, med en slang igenom? Så nu ser du ut som om de installerat en stor läsk från McD i magen på dig? Intressant....

Har aldrig somnat särskilt märkligt, däremot vaknade min bror ofta på konstiga ställen när han var yngre. Stående med ena foten i toaletten tex.
Haha. En ganska bra liknelse Det hade varit perfekt fatiskt. Med ett runt lock med hål och skåra (så man kan trä det äver slangen). Gjort i gummi.

Suck har precis gjort det igen. Somnade sittande med en dator i knät och glasögonen på. Så dumt, för nu vaknar jag efter alla mediciner slutat verka och har ont i kroppen för jag suttit still medans jag sovit. Så nu blir der svårt att somna om igen.
Får lära mig att lägga mig 5min efter jag tagit tabletterna på kvällen, så jag slipper detta.

Stående med ena foten i toaletten var rolig :p
 
Kan förresten berätta hur det gick med mäklaren idag. Hop var bra, tyckte vi klickade. Vi gjorde husesynen och hon ooade och aaahade mycket. Sedan kom hon in i biorummet och typ bara hon tjöt! Hon sa att hon ärligen aldrig sett något liknanade och att vi helt klart får spela på det rummet vid försäljningen. "Välkommen på bio" tex
Sedan den vackra tomem vad ett stor plus också.
Tomen är lagom stor 10.000. Inte omöjligt stor, utan lagom stor.
Men tyvärr så bor vi ju lite off. Har lagt ut ungefär 1.000.000 av mina sparpengar (ja, jag hade mycket pengar innan vi köpte hus) på huset och trädgården (trädgården har nog kostat mer än kåken, investeringar som inte syns på vintern då kåken visas för de ligger under snö eller är i alla fall helt nedvissna). Sedan har vi nog lagt ytterliggare 200.000 extra utöver miljonen. Pengar som vi bara använt från lönekontot
VI kanske får tillbaka max hälften av detta. Köpte huset för 1725 för 6 år sedan, och säljer för runt 2.400.000 nu,
Vi hade ju aldrig en tanke på att flytta här i från. Detta är vårt drömhem som jag ältat så mycket innan.
Men visst känns det surt att förlora en halv mille på något som vi lagt så oerhört mycket tid på. Mycket slit, som är pisstråkigt. Typ flytta 30kbm grus. Dra upp alla stora stubbar och stenbumlingar från 800m2 mark som ska bli gräsmatta eller bygga ett trästaket runt gården på 700meter. Detta hade jag viljat få betalt. Mycket annat är ju roligt medans man gör det. En del saker har vi till och med gjort gemensamt, så de är ju jätteskoj. Blir mycket roligare, blir enklare och går snabbare om man är två.
Mäklare vill ha ett arvode på 3.25%. Tyckte vi var lite högt. Men hon erbjöd lite extra, som annonsering i de stora dagstidnignarna. Samt att hon komma hinna flera visningar, och inte sälja första bästa.
Det får stå en rejäl information om både trädgård och biorum. Främst biorummet. Samt att mäklaren vid visning berättar att all elektronik (förutom hårddskarna) följer med vid försäljning. Värde kanske 30.000 medföljer huset. Det är den bästa utrustningen som går att få för de pengarna. Tror jag skrev det innan. Högtalarna är de sista infinits som görs. Grymt ljud. Förstärkaren är sista riktiga hk-förstärkaren brukar man säga. En best på 40k.
Högtarlarna fick jag spara till länge innann jag hade råd mde dem för 20 år sedan. Och de har följt med. Genom alla flyttar. Och ljudet har bara blivit bättre och bättre.
Om det är ett objekt jag kommer sakna mest så är det dessa högtalare.
Tror att ett komplett biorum kan vara värt en del. Och vill de inte köpa med elektroniken så kommer de behöver det hitta på något med bioväggen där allt är infällt. Bifogar bilder. Annars kommer ju ljus bakom synsas. Och det kommer se amatörmässigt ut.
Mäklaren var väldigt snabb på gasen. Så nu verkar allt hända samtidigt. Svärföäldrarna renoverar hallen och arbetstrummet ikällaren. Pappa och plastmor hjälper till att röja i garage, våra 3 vindar, samt 3 förvaringsrum i källaren.
Mäklaren hade ev ett par som kunde vara intresserade av att köpa innan visning. Ingen här som vill komma och kolla? Någon som vill ärva min bi? Det är så viktigt för mig att den inte blir slaktad och blir ett normalt rum igen.

Mäklaren tyckte att vi på andra sidor än hemnet borde leda med en snygg bio-bild..

Jättejobbigt att hålla nu ska vi sälja dissusionerna med mäklaren. kändes så fel. Var på väg att gå ifrån flera gånger. Är så stolt över allt vi gjort. Och nu bara allt dumpas till underpris.

Men min fru var stolt över mig idag. Försöker gå vidare. har tex lagt ut en grym kap/gir/bordcirkelsågs-monster i köp och sälj här. Och en stabil, ny, kompastkvarn, flismaskin. Kolla gärna.

I vilket läge behöver man träffa banken? För att få lånelöfte på nya kåken.

Nu får jag ta ytterligare en tablett och se om den kan ge mig sömn :/

Hörs i morgon!

Stefan
 
Kan inte somna :( Tagit två sömnisar till och en omgång morfin. Hoppas de kickar in så. på tre nätter har jag sovit 2 timmar. Yay.

Glömde att lägga ut bilerna på biorummet som jag visade för mäklaren. Tänkte ta om dem innan det be ska publiceras. Göra dem ännu bättre.
*gråter en tråd* Katterna i alla ära, men det är detta jag kommer blöda mest för.
Har dock sett ut ett nytt litet 5.1 system med bra projektor och motordriven duk. Ljudsystemet kommer från XTZ. ÄR så nöjd med dem. Ett litet ställe som försöker stjäla så mycket som möjligt från de stora. GÖra samma lösning fast för en tiondel av priset.
Även om jag hopps att ägarna köper med antiken, så bör jag kunna koppla bort bra kaplar och byta mot billigare. Har reservkablar i kabeltrumorna oscså. Uti fall att vi behöver koppla in något mer, De kablarna används ju inte och är värda flera tusen styck i vissa fall.

Här kommer utlovade bild. Hittade inga bra ikväl..

Nu måste jag sova. 2 timmar på 2 nätter är inte bra.

Godnatt på er.
 
  • 144.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
ÄSch. Blev helt fel bild. Ändrar i morgon. Nu sova
 
IDag har jag varit hos kirurigen. Fick rätta till det som klantarna ställde till med på akuten.
De drog ut hela slangen, inte roligt. Sedan skulle de stoppa i en ny, med stopp på båda sidor magen, ett inne och en platta utanför. Dock var slangen lite för grov. Ja, förstår hur välhängda män kan skrämma flickor ibland. Obehagkigt (vilken konstig sak att förknippa med sex. Är jag helt knäpp numera?)

Nu känns det mycket bättre. Den extrema smärtan vid hålet är bort nästan helt. Och magen mår så otroligt mycket bättre. Pratade med dietisten idag, både hon och kirurigen var rörande överens om att de skulle snacka med Sven. Smärtan och obehgen jag måste upplev borde ha upptäckts tidigare. Sa ju till med om det. Och nu när det visar sig att slangen bara går rakt igeom magväggen påplatsen där den går ut, och inte går under huden en bit, så kan ju omöjlgen 20 cm bara försvinna. Det borde han vetat.
Och det med magproblemen. Dietisten var imponerad över att jag kunnat äta alls. Jag har ju sprutat in maten i tolvfingertarnen som verkar ha varit pluggad av min ballong. Så ingen mat har blivit behandlad av magen, och den delen som jag ätit har inte haft chans att komma ner som det ska. Detta var dock i slutet av episoden. Slangen kom ju sakta till den punkten.
Men redan att ha en slang i magsäcken är inget vidare. Den irriterar och sänder fel signaler.

Jaja. Nu är det fixat. De mätte för knapp idag. Får den troligen om 3-4v.
Vet alla intresserade vad en knapp är?

Mvh

Stefan
 
  • Gilla
KnockOnWood och 1 till
  • Laddar…
Stew skrev:
Vet alla intresserade vad en knapp är?
Vill gärna veta!
 
Stew skrev:
Vet alla intresserade vad en knapp är?
Nej jag vet knappt vad det är. :p

Bra att klantarnas påhitt blev fixat!
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.