Akahigi
En bit snygg tapet och en glas-skiva rekommenderas.
 
Sista gjutningen klar i pannrummet nu. Golvfärg inköpt, gissa kulören ;)
Nu är det bara lite slipa av en vända sen måla, sen e pannrummet klart!
 
Korvgubbe
Chockrosa?
 
  • Gilla
erik_n
  • Laddar…
När du är klar får du gärna komma hem till mig och fixa det sista som debreifing ��
Ruggigt fint hittills, är det mycket kvar?
 
erik_n skrev:
Sista gjutningen klar i pannrummet nu. Golvfärg inköpt, gissa kulören ;)
Neongrön-metallicflake?
 
  • Gilla
erik_n
  • Laddar…
pbengtsson skrev:
När du är klar fÃ¥r du gärna komma hem till mig och fixa det sista som debreifing í ½í¸…
Ruggigt fint hittills, är det mycket kvar?
Haha! Klar? Det va det galnaste jag hört ;)

Källaren är det väl egentligen bara kaminen, måla golv pannrum och lite småpill...
 
Nu är kaminen hemma iallafall, nerburen och ihopmonterad. Nu ska jag bara dra rör till tilluften och koppla på den på skorsten. Men väntar nog till bygganmälan är godkänd. Helt sjukt att man ska behöva kontrollplan, bygganmälan och skit för att byta från spiskassett till braskamin...

ImageUploadedByByggahus.se1382192042.081542.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Här står hon i all sin prakt! Duktigt nöjd med det här inköpet!
 
  • Gilla
cust3000 och 1 till
  • Laddar…
Bockar av pannrumsgolvet på listan. Bild kommer, pallade inte foto i natt...
 
ImageUploadedByByggahus.se1382368500.581756.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Tror det får bli ett lager till, det blev lite flammigt... Fast å andra sidan, det är ett pannrum/förråd.
 
  • Gilla
berne88
  • Laddar…
du är min idol....är riktigt sugen på att sälja vårat 40-tals hus och köpa mig ett 70 tal i stället, tack var den här tråden.


jag undrar om du nu ska fram med kameran, om du inte kan ta kort på allt:) både inne å ute, är väldigt många sidor att gå igenom, igen för att se hur det ser ut i dagsläget
 
  • Gilla
erik_n
  • Laddar…
berne88 skrev:
du är min idol....är riktigt sugen på att sälja vårat 40-tals hus och köpa mig ett 70 tal i stället, tack var den här tråden.

jag undrar om du nu ska fram med kameran, om du inte kan ta kort på allt:) både inne å ute, är väldigt många sidor att gå igenom, igen för att se hur det ser ut i dagsläget
Haha fan va kul! Men helt ärligt, TÄNK OM. 70-tals kåkar är helt värdelösa! Med facit i hand borde jag ha köpt en tomt och byggt ett nytt hus istället! Finns inte en ända sak på den här kåken jag inte stör mig på och känner att jag måste göra om. Första och sista gången jag renoverar ett prefab 70-talshus!!

MEN, jag är förbannat nöjd med resultatet av mitt slit! Huset tar sakta men säkert den form jag såg framför mig när vi köpte det. Men det är fortfarande en lång väg kvar. Ska försöka göra en summering i helgen, med lite mer bilder.
Typ: Vad är gjort. Vart står jag nu. Vad jag har kvar. Om inte annat så är det skönt för min egen skull att summera.
 
  • Gilla
Enk Projektet och 3 till
  • Laddar…
erik_n skrev:
Haha fan va kul! Men helt ärligt, TÄNK OM. 70-tals kåkar är helt värdelösa! Med facit i hand borde jag ha köpt en tomt och byggt ett nytt hus istället! Finns inte en ända sak på den här kåken jag inte stör mig på och känner att jag måste göra om. Första och sista gången jag renoverar ett prefab 70-talshus!!

MEN, jag är förbannat nöjd med resultatet av mitt slit! Huset tar sakta men säkert den form jag såg framför mig när vi köpte det. Men det är fortfarande en lång väg kvar. Ska försöka göra en summering i helgen, med lite mer bilder.
Typ: Vad är gjort. Vart står jag nu. Vad jag har kvar. Om inte annat så är det skönt för min egen skull att summera.


hahahahhah vilket stört skönt inlägg.... men satan vad fint du har fått allt, gillar speciellt dina lampor som du gjöt, grymt jobbat... å trappan vilket lyft.... ja du är värd en lång semester när du är klar, om du inte börjar om då:)? men det är finns säkert många som tycker att du gör ett riktigt bra jobb, sliter som en oxe. Du har ju en hel del inlägg i din tråd. så något speciellt är du allt......
 
Har klyvt en massa spillbitar idag. Har en halv sopsäck med distanser i 1, 2, 3, 4 och 5 mm tjocklek. Så nu ska jag nog lyckas få till så väggen i trappen blir någorlunda rak. Krokiga husj*vel! Kunde inte dåren som gjorde det från början bara använt ett vattenpass?!?
 
  • Gilla
RoTe
  • Laddar…
O
erik_n skrev:
Har klyvt en massa spillbitar idag. Har en halv sopsäck med distanser i 1, 2, 3, 4 och 5 mm tjocklek. Så nu ska jag nog lyckas få till så väggen i trappen blir någorlunda rak. Krokiga husj*vel! Kunde inte dåren som gjorde det från början bara använt ett vattenpass?!?
Då hade det kostat extra!

tillval 314 Användning av vattenpass
 
  • Gilla
Enk Projektet och 1 till
  • Laddar…
erik_n skrev:
Äntligen!
[bild]
[bild]
[bild]

Ligger just nu på rygg och njuter av golvvärmen å lapar i mig ljus! Älskar vår källare!!
Snygg värmefläkt! Sån har jag oxå haft...inte senaste modellen precis ! 😄
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.