Tackar för infon. Det verkar som jag kommer bli 900 spänn fattigare. Får se om det blir Lefeld eller Axminster som blir rikare.
 
SankteSatan skrev:
Tackar för infon. Det verkar som jag kommer bli 900 spänn fattigare. Får se om det blir Lefeld eller Axminster som blir rikare.
Priset jag fick av Bosch var 645+m får se hur det stämmer vid leveransen.
 
badtastex skrev:
FSN RA 32 finns väl inte på den tysk sidan ännu? Skulle ju vara konstigt om den inte släpptes överallt där FSN-OFA finns eftersom latchen på adaptern är till för den skenan.

Det är ju bra att Bosch försöker få till något systemtänk, synd bara att det är så halvhjärtat och slött.
Stämmer, det var på forat jag läste det.. och de verkade lite 'upprörda' över att hitta det på nederländska? och franska Boschsidorna, men inte 'sin' egna. :)
Blir nog bra när det väl kommer, men man undrar ju lite.. :rolleyes:
 
Den kommer väl inte i L-Boxx?
 
ceson skrev:
Den kommer väl inte i L-Boxx?
Nej, måste vara utan.
Box på svenska istället för kartong på tyska/engelska.. Medveten felskrivning? :)
 
FredrikR skrev:
Nej, måste vara utan.
Box på svenska istället för kartong på tyska/engelska.. Medveten felskrivning? :)
Det verkar som det översätts med Google så det kan nog bli lite hur som helst:) man får kolla noga annars kanske man blir besviken vid leveransen.
 
ceson skrev:
Det verkar som det översätts med Google så det kan nog bli lite hur som helst:) man får kolla noga annars kanske man blir besviken vid leveransen.
L-Boxx varianten heter 0601624002
Det är nog högst troligt man blir ledsen i ögat om man beställer den i länken ovan och hoppas på en L-Boxx. :)
 
Har du monterat/provat skenadaptern ännu Fredrik? Du vet väl att vi törstar efter bilder? ;)
 
badtastex skrev:
Har du monterat/provat skenadaptern ännu Fredrik? Du vet väl att vi törstar efter bilder? ;)
Nej där måste jag göra er besvikna :( Skulle täljt till väggreglar till båt-förvarings-taket idag, men råkade prata bort 1h..
Kartongen med adaptern ligger i garaget nu iaf, få se om det kan bli ett prov imorrn eller under helgen. :)

Om jag tolkade manualen rätt så är det risk att man kan fräsa i skenan om man har större fräs än 4mm och har adaptern inskruvad mot skenan så mycket det går.
Men jag kan ha tolkat fel oxo, får kolla mer vid tillfälle.
 
  • Gilla
ceson
  • Laddar…
Nu så har det provfrästs lite :)

Har man ett större stål än 4mm kan man komma för långt in mot skenan och fräsa i den.

Monteringen av adaptern gick fint bara jag öppnade ögonen, kikade under och försökte passa in den efter A-hålen, vilket inte gick speciellt bra, efter en stunds svärande öppnade jag ögonen något lite mer och konstaterade att det var B-hålen som passade till GMF1600.
(länge leve förmiddagsskift...)

Tog en 10mm notfräs vid provfräsningen, justerade in adaptern i sidled så stålet precis gick fritt från skenan och fräste.
Rattade ut 3mm och fräste ett lite grundare spår.
Efter det vred jag ut fräsen 1,5mm till - ser bra ut vid en snabbkoll. :)

Ska försöka besvara ev. funderingar så gott jag kan.
 
  • uploadfromtaptalk1382210248481.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
ceson
  • Laddar…
Sorry, fick bara med en bild i förra inlägget.
 
  • uploadfromtaptalk1382210510843.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Inte min dag idag, försöker med 2.. :)
Har ju funkat förr.

<edit>
Nej, det vill sig bevisligen inte med mer än en bild per inlägg från telefonen ikväll.. :(
 
  • uploadfromtaptalk1382209678859.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Ställde två frågor till Bosch via deras hemsida, fick svar på vad jag tolkar en.
Och enligt svaret ska FSN-RA32 släppas på nordiska marknaden 2:a januari 2014.
 
  • Gilla
ceson
  • Laddar…
FredrikR skrev:
Ställde två frågor till Bosch via deras hemsida, fick svar på vad jag tolkar en.
Och enligt svaret ska FSN-RA32 släppas på nordiska marknaden 2:a januari 2014.
Det svänger snabbt hos farbror Bosch, när jag frågade i onsdags hade de ingen aning om den skulle komma hit, kände faktiskt inte till den alls. Men detta att den kommer var ju ett trevligt besked:)
Vad var fråga två?
 
ceson skrev:
Det svänger snabbt hos farbror Bosch, när jag frågade i onsdags hade de ingen aning om den skulle komma hit, kände faktiskt inte till den alls. Men detta att den kommer var ju ett trevligt besked:)
Vad var fråga två?
GCM12GDL´s 10" småsyskon.. om de hade nån info.. men den frågan verkar inte ha setts..
Jag gillar deras grejer lite mer än deras kundservice.. :)

Mailade igen och frågade om de menade att RA32 ska finnas på hyllor då, eller mer troligt lanseras som nyhet och dyka upp mot vår/sommar..
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.