Status
Inte öppen för fler kommentarer.
TheStills skrev:
Usch då.. Tur att man inte behöver bygga kök på ett bra tag.
Detta med djupet är nog det jag tycker verkar det mest korkade. Inga bänkskivor kommer funka. Förutom IKEA egna förstås.. Uselt

Men Epok finns väl också som är billigare men undrar om inte HTH gör-det-själv är bättre
Eller hur ligger Kvik i prisnivå? Dom har väl också gör-det-själv eller?
Jag har själv bara monterat ett Epoq-kök och jag personligen gillade inte dem i jämförelse med HTH men samtidigt har jag mer erfarenhet av HTH så det kanske blir att man är liiiiite jäv i den bedömningen.
Vet inte heller hur de är i prisklass och hur flexibelt och brett utbud de har.

Den enda nackdelen jag ser med HTH är att de i sitt GörDetSjälv-sortiment bara har 6-7 olika fronter att välja på men hittills har alla jag pratat med tyckt att det räcker då de menar på att om man skulle vilja eller behöva ha någon annan typ av front än de som erbjuds så vill man så mycket mer med sitt kök så då väljer man ett annat koncept.

Fördelen med HTH kontra Epoq som jag kan känna det är att det nog är betydligt lättare att gå in i en HTH-butik och få hjälp av en erfaren säljare samt få hjälp att komplettera från det ordinarie systemet...

Nog betydligt mer komplicerat hos Elgiganten ;)

Kvik vet jag inte hur de är idag men satte ett sådant för ganska många år sedan och då ville jag inte göra om det iaf. ;)
 
Tyvärr har jag svårt att ta Pauls inlägg kring inkeakök på allvar då denne konsekvent genom åren tyckt att Ikea varit rent skräp och HTH varit under av kvalité. Men denna gång kanske han har rätt, vem vet, känns mer som "den bittre hantverkaren"...
 
Redigerat:
  • Gilla
Sister ray och 1 till
  • Laddar…
pbengtsson skrev:
Tyvärr har jag svårt att ta Pauls inlägg kring inkeakök på allvar då denne konsekvent genom åren tyckt att Ikea varit rent skräp och HTH varit under av kvalité. Men denna gång kanske han har rätt, vem vet, känns mer som "den bittre hantverkaren"...
Jag har nog aldrig påstått att det gamla Ikeaköket varit rent skräp lille vän...
Tvärtom hade jag själv ett Ikeakök innan jag renoverade förra året och det var prisvärt...

Jag säger dessutom ingenstans att HTH är den bästa kvalitén på marknaden som du vil få det till.

Jag tycker jag är väldigt konstruktiv med bilder och allt med tydliga förklaringar till varje bild så att vem som helst skulle kunna förstå att det blivit en kraftig försämring...men det känns mer som du har lite svårt att det finns de som kan saker här på forumet...och de e ju klart... jag e ju hantverkare och du är en av de som väl tycker att vi ska hålla oss härifrån för det är ett forum för konsumenter...
Men ha du då den åsikten för dig själv för jag har en viss känsla av att en hel del hemmafixare är tacksamma för att vi hantverkare tar oss tid och kommer med sakliga tips och råd härinne.

Min familj hade nog hellre sett att jag umgicks med dem de senaste två-tre timmarna än jag satt här på kontoret och kom med gratis rådgivning... ;)
 
  • Gilla
kallun och 13 till
  • Laddar…
Här har alltså IKEA tagit fram en ickestandrad för att man då blir tvingad att köpa allt av IKEA. Jag blir inte köpare och en del andra ratar dem också för det men tyvärr tror jag faktiskt att det för IKEAs ekonomi är ett genidrag.
 
pbengtsson skrev:
Tyvärr har jag svårt att ta Pauls inlägg kring inkeakök på allvar då denne konsekvent genom åren tyckt att Ikea varit rent skräp och HTH varit under av kvalité. Men denna gång kanske han har rätt, vem vet, känns mer som "den bittre hantverkaren"...
Här pekar han ju på tämligen konkreta saker kopplade till bilder dessutom.
Jag upplever nog att han upplyser oss andra som står i begrepp att köpa kök på problem som IKEA bevisligen har på deras produkter.
Jag är iaf tacksam för den infon.
 
  • Gilla
twaldenryd och 3 till
  • Laddar…
Det är bara att läsa dina inlägg de senaste åren, tyvärr övervärdererar du din insats här på forumet då du mest gnäller nu förtiden. Gillade dina inlägg i början innan du började med att tro att hela världen var emot dig som hantverkare.
 
Säger bara kort,

Tack Paul-Staffanstorp !

/PC
 
  • Gilla
Springare och 2 till
  • Laddar…
fn76 skrev:
Här har alltså IKEA tagit fram en ickestandrad för att man då blir tvingad att köpa allt av IKEA. Jag blir inte köpare och en del andra ratar dem också för det men tyvärr tror jag faktiskt att det för IKEAs ekonomi är ett genidrag.
JAg är inte så säker på att det är ett genidrag. Nu helt plötsligt har ett gäng trådar på byggahus startas med dålig kritik kring det nya köket. Detta tror jag kommer sprida sig och det är inte helt ovanligt att bygga hus ligger högt upp i träff listan om man googlar på hus relaterade saker. Hur som helst, jag tror snarare att ikea nu har gett andra aktörer en öppning för att kunna ta marknads andelar. Skulle inte bli helt förvånad om epoq, hth och andra GDS kök börjar investera i reklam lite här och där.
 
  • Gilla
Paul-Staffanstorp
  • Laddar…
Hm, jag är ingen expert på kök, har tidigare bara monterat lite faktum-skåp i tvättstugan, men jag var otroligt nöjd med Metod när vi satte in det för ett halvår sedan. Stabilt, snyggt, lätt att få rakt och med otrolig frihet och flexibilitet i modulsystemet (för mig som designer). Var i början oroliga över att det inte passar i alla existerande system, men det blev bra i vårt sekelskiftshus i slutändan. Men det är klart, har man sina ingångna rutiner i hur man sätter upp ett kök så måste man nog anpassa sig. ;)

Har lagt upp en tråd med lite bilder på köket i mestadels färdigt skick någonstans.
 
Intresant läsning! Vi köpte nytt kök när de reade ut med dubbel pengat-till-godo-bonus vilket jag är glad över.

Mina föräldrar har däremot precis beställt på Ikea så det ska bli mycket intressant att se hur det fungerar i praktiken. Det som de redan upptäckt är djupet på bänkskivorna. De ska ha en rostfri diskbänk, och de är prick 600 mm vilket gör att man blir tvungen att göra en specialare på nåt sätt. Extra kasst att Ikea inte ens har hela rostfria bänkar i sortimentet...
 
  • Gilla
Paul-Staffanstorp
  • Laddar…
pbengtsson skrev:
Det är bara att läsa dina inlägg de senaste åren, tyvärr övervärdererar du din insats här på forumet då du mest gnäller nu förtiden. Gillade dina inlägg i början innan du började med att tro att hela världen var emot dig som hantverkare.
Tänker inte ödsla energi på dig för det har jag gjort så det räcker härinne för du har aldrig något positivt att komma med och jag har heller aldrig läst något konkret du skrivit härinne så jag har insett att du mestadels är ute efter att trolla och elda upp folk att bli irriterade på dig.

Jag har inte varit härinne på jättelänge och det enda jag skrivit sen jag återkom idag är klara och konkreta inlägg gällande kök men ändå påstår du att jag "mest gnäller nu förtiden".

Kom med något konstruktivt om du nu ska spilla din tid härinne istället.

Jag har aldrig påstått att jag är någon Gud men jag håller mig till konstruktiva inlägg till skillnad från dig som inte tillfört tråden ett enda dugg mer än just GNÄLL !

...och hela världen är inte emot mig som hantverkare och det har jag aldrig påstått heller men vissa härinne gillar inte när vi hantverkare kommer med sakliga inlägg... typ du själv...?
Jag vet inte varför men det enda som slår mig är att du kanske har mindervärdeskomplex för att du själv inte kan och vet saker... men var då glad att folk härinne försöker hjälpa till istället för att anklaga oss för att gnälla när det i själva verket är du själv som gnäller... ;)
 
  • Gilla
einna
  • Laddar…
pbengtsson skrev:
Det är bara att läsa dina inlägg de senaste åren, tyvärr övervärdererar du din insats här på forumet då du mest gnäller nu förtiden. Gillade dina inlägg i början innan du började med att tro att hela världen var emot dig som hantverkare.
Vad har du bidragit med under åren då?
Hela världen är inte emot Paul... Det är bara du och ett tag var det Marlen...😄
 
  • Gilla
Paul-Staffanstorp
  • Laddar…
Tack till alla er andra som visar uppskattning. :) :)

Hoppas ni får någon glädje av tipsen och att inte tråden blir mer förstörd !!!
 
  • Gilla
Krille4 och 5 till
  • Laddar…
Beetleboy skrev:
Intresant läsning! Vi köpte nytt kök när de reade ut med dubbel pengat-till-godo-bonus vilket jag är glad över.

Mina föräldrar har däremot precis beställt på Ikea så det ska bli mycket intressant att se hur det fungerar i praktiken. Det som de redan upptäckt är djupet på bänkskivorna. De ska ha en rostfri diskbänk, och de är prick 600 mm vilket gör att man blir tvungen att göra en specialare på nåt sätt. Extra kasst att Ikea inte ens har hela rostfria bänkar i sortimentet...
Jag vet att det inte är en alltför billig lösning men ni kanske kan kolla med en firma som jobbar med rostfritt om de kan göra en specialare till er för det brukar gå bra...
Det blir ju som sagt tyvärr svårt med standard... :(
 
Jag tackar för infon angående köken. Jag vet oxå att som hantverkare går det inte att jobba med "smäck" då det tar en jäkla tid att få ihop och som pajar hela planeringen vilket medför att man får ringa till nästkommande kunder och be om ursäkt för att man inte kan komma på utlovad dag.... Det ställer till det så mycket med dåliga produkter.
Jag jobbar med andra produkter än kök och jag vet vilka märken jag vill montera och inte montera.
 
  • Gilla
Paul-Staffanstorp
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.