MathiasS skrev:
Det löser kollektivet.
Detta verkar bortglömt.
Det kollektiva straffet kommer att vara mycket hårdare än en ban.
Och företagen vet också att de riskerar sitt rykte varje gång de uttalar sig.
 
Gynteri
MathiasS skrev:
Nu går det bra att svara på frågorna som ställts till dig tidigare i tråden. Tack.
OK, jag får väl glömma förtreten att inte få mina egna frågor besvarade då. Frågan har stötts och blötts tillräckligt. Nu borde man kunna gå till beslut. Vilket förmodligen blir svårt eftersom forumet saknar ett internt beslutande organ. Och eftersom ett sådant organ saknas så kan den här frågan diskuteras i all evighet, vilket tydligen är det kriterium som du menar ska vara uppfyllt för att en fråga ska anses vara tillåten att diskutera. Och förmodligen har du en demokratisk syn som går ut på att vem som helst får säga och tycka vad han/hon vill bara beslutet blir som du vill.
 
Villa vista skrev:
suck!
Instämmer!

mogge_73 skrev:
Du kan väll ändå inte vara så inskränkt att du anser att du vet bättre än en kille som dagligen jobbar på ex. Ahlsells som har varit på massa produkt utbildningar...
Men en kille från Ahlsells ska väll kunna prata om produkter utan att riskera att bli utkastad bara för han även säljer produkten.
Så nu skall vi lita på en lagerkille som jobbar hos en grossist?
I stället för oberoende, relativt objektiva, "vanliga" användare som har vunnit vårt förtroende här på forumet?

Hur vet du att killen (eller tjejen för den delen) hos grossisten överhuvud taget har tittat inuti en av kartongerna?
 
Det finns ingen anledning att släppa in företag i BH dom kommer att framhålla sina egna produkter
om det blir 10 svar om samma produkt eller hur man skall gå tillväga när det uppstår problem.så kommer man att få 10 olika svar,och man är tillbaka på ruta ett

Som någon skrev tidigare så finns all info om produkter på nätet,och vill man ha utvärdeing av en produkt man vill köpa får men det bästa svaret att fråga någon på BH som redan har den aktuella produkten,och där få en utvärdering
från många kunniga här på furumet,

Nej tack till företag på furumet
 
Gynteri
eleson skrev:
Detta verkar bortglömt.
Det kollektiva straffet kommer att vara mycket hårdare än en ban.
Och företagen vet också att de riskerar sitt rykte varje gång de uttalar sig.
Vore jag företagare, vilket jag fö har varit, så skulle jag aldrig frivilligt sticka in huvudet i detta getingbo. Möjligen som ett absolut sista halmstrå om min marknad totalhavererat.
 
  • Gilla
eleson
  • Laddar…
KnockOnWood skrev:
Instämmer!



Så nu skall vi lita på en lagerkille som jobbar hos en grossist?
I stället för oberoende, relativt objektiva, "vanliga" användare som har vunnit vårt förtroende här på forumet?

Hur vet du att killen (eller tjejen för den delen) hos grossisten överhuvud taget har tittat inuti en av kartongerna?
Genom att göra det man gör dagligen!
Lyssna på vad personen ifråga säger, begrunda och bilda sin egen uppfattning baserat på rimligheten i vad han säger.
För att sedan kontrollera informationen hos andra.

Alla som jobbar på ett företag är inte lallande idioter som är ute efter att lura folk. Oavsett om dom jobbar på ett lager eller på ahlsell (som är ett av Sveriges största bygg/hantverks varuhus, med väldigt duktig personal). Whurt, onninen, eller för den saken Bauhause, K-rauta har också många duktiga människor med ofta ett objektivt sätt att rek. Produkter då dom saluför flera olika märken.
 
mogge_73 skrev:
Där dom inte bryr sig om vilken modell du köper. Utan kan rek. Den modellen dom tycker skulle passa just dig, och även kunna förklara skillnaden på dom.
Du verkar inte inse att många säljare jobbar på provision och alltså vill sälja på dig nåt dyrare än du egentligen behöver?
 
Gynteri
Hmm..... hörde jag Ahlsells nämnas? Tagsjälvlagret där ett gäng hantverkare brukar sitta, dumgloendes och tuggandes på gratis korv som butiken bjuder på.
 
Jag personligen gör inte detta för pengar. Jag anser att man ger och tar!
Jag delar gärna med mig av min kunskap då jag vet att jag får hjälp när jag själv har ett problem.
Nu råkar jag tyvärr arbeta med det jag brinner mest för. Därför får jag inte prata om en produkt, jag får inte heller rekommendera en produkt (även på direkta önskemål från folk här på forumet). Men det ni säger är att det är helt ok, bara jag säger upp mig från mitt arbete?! Ärlighet i detta fallet varar inte längst! Tyvärr....
 
  • Gilla
eleson
  • Laddar…
Man får intrycket av att denna diskussion totalt har havererat, jag ialla fall upplever att argumenten bara går runt och runt. Förmodligen från båda parter och ingen part vill/kan se den andres ståndpunkt.

Personligen tyckte jag att ett sidoforum skulle vara en kompromisslösning som gör att forumet i stort bevaras men att en underrubrik på forat som tex heter "diskutera/fråga företag" ger skruvdragarmaffian det de vill ha.

Men detta kunde inte ens en av de mest beryktade forumsgudarna överväga att överväga

Så diskussionen är slut, nu upp till Marlen & co för vidare beslut.
 
Redigerat:
Är det inte så att alla ev nya företagsmedlemmar som vi pratar om i denna tråd redan finns här på BH.
Nästan alla har eller har haft ett jobb och väldigt många har därmed införskaffat en ganska djup kompetens inom detta området.

Dagens forumregler förbjuder oss att förmedla denna kompetens och förstärka den genom att beskriva vår bakgrund.
Jag besitter själv bla viss kompetens som jag efter dialog med Marlen kommit överens om att inte dela med mig med då det bryter mot reglerna.
Jag tror att jag absolut inte är ensam om detta, då valet är att bli avstängd eller inte dela med mig så väljer jag det sistnämnda.
 
ullberg
Gynteri skrev:
Hmm..... hörde jag Ahlsells nämnas? Tagsjälvlagret där ett gäng hantverkare brukar sitta, dumgloendes och tuggandes på gratis korv som butiken bjuder på.
Hög nivå på argumentationen så här på fredagseftermiddagen ser jag...

Ett generellt problem med forum är ju tillförlitligheten hos informationen, mindre bra inlägg kan ju komma oavsett om vi tillåtet ftg eller inte, man får lära sig att sålla, vi gör inte det eller?
 
Gynteri skrev:
Hmm..... hörde jag Ahlsells nämnas? Tagsjälvlagret där ett gäng hantverkare brukar sitta, dumgloendes och tuggandes på gratis korv som butiken bjuder på.
Precis! Ahlsell det inte finns personal att fråga utan en tom butik förutom korvgubben som står i mitten.
Bauhause säljer också korv, där kan man också se folk sitta och dumgloendes och tugga på korv.
Fast där finns det inga dumma hantverkarna utan bara duktiga hemmapullare.

Ber om ursäkt för sandlådenivån, nu har jag borstat av mig och klivit ur.
 
Nimajneb skrev:
Är det inte så att alla ev nya företagsmedlemmar som vi pratar om i denna tråd redan finns här på BH.
Nästan alla har eller har haft ett jobb och väldigt många har därmed införskaffat en ganska djup kompetens inom detta området.

Dagens forumregler förbjuder oss att förmedla denna kompetens och förstärka den genom att beskriva vår bakgrund.
Jag besitter själv bla viss kompetens som jag efter dialog med Marlen kommit överens om att inte dela med mig med då det bryter mot reglerna.
Jag tror att jag absolut inte är ensam om detta, då valet är att bli avstängd eller inte dela med mig så väljer jag det sistnämnda.
Samma här! Tyvärr..
 
Gynteri
ullberg skrev:
Hög nivå på argumentationen så här på fredagseftermiddagen ser jag...

Ett generellt problem med forum är ju tillförlitligheten hos informationen, mindre bra inlägg kan ju komma oavsett om vi tillåtet ftg eller inte, man får lära sig att sålla, vi gör inte det eller?
Det där var tyvärr inget argument jag kom med. Det var en ögonvittnesskildring.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.