svar 2. 0,1 watt

detta elluttag hade varit perfekt i lilla Elsas sovrum, mindre skoj att pilla på på dagarna som det är med en vanlig nattlampa.
 
S: 0,1 w

Slipper man snubbla i mörkret när det är dags för nattmaten
 
Svar: 2 0,1 w

Skulle vara perfekt i hallen mellan toadörren och trappen.:)
 
Svar: 2. 0,1W

Nu när dottern ÄNTLIGEN börjat somna i egen säng behöver vi en nattlampa så hon inte snubblar och gör sig illa när hon kommer till oss mitt i natten.
 
Svar 2. 0,1 W

Hade varit helt klockren i min sons nya rum som äntligen är färdigrenoverad!
 
Svar: 2. 0,1 watt

Perfekt med dessa lampor med två små knattar hemma som gärna brukar smyga upp på nätterna och krypa ner i mamma och pappas säng.
 
Trevligt med tävling!

Svar: 0,1 watt, alternativ 2 .
hade varit perfekt på övervåningen ovanför trappan när småtjejerna tassar ner på
natten!
 
Svar 2 0,1W
Perfekt att slippa tända lyset på natten när man behöver röra på sig
 
Svaret är alternativ 2.
Låt exxact nattlampa vägleda mina familjemedlemmar som inte har sinnesnärvaro att tända lyset så deras nattliga toalettvanor slipper störa oss andra! Dessa "mörka" vanor brukar resultera i fel dörröppning, onödiga märken på golvlisten samt väldigt höga toalettlocköppningar/stängningar.
 
Svar. 2. När man som den obotliga sömngångare jag är. Plötsligt vaknar upp i ett mörkt rum och inte ser ett jota kan det vara bra med lite led ljus. Så jag snabbt hittar tillbaka till Bingen igen och kan fortsätta min skönhetssömn på rätt stället.
 
Mikael_L
Goblinn skrev:
Våra vägguttag här hemma är gamla och slitna. Kontakterna glider lätt ur och vissa uttag sitter inte fast i väggen.
Tycker det känns farligt att de inte ens är jordade!
Tar nu denna chans att kunna få slå två flugor i en smäll!
Att kunna byta ut de värsta uttagen mot något så praktiskt med nattlampa! Då slipper vi dessutom ha lampan tänd på toan under natten, och sparar massvis med ström!
Bra tanke. Jag tänkte bara passa på att påpeka att ni måste byta alla uttagen i samma rum då, även ev takuttag.
Man får nämligen inte ha blandat jordat och ojordat i ett och samma rum.
Och troligen måste ni dra fram jordledare också.

Men helt klart ett jättebra byte att göra om det är uttag utan petskydd nu.

I all välmening. :)
 
Puckad fråga men hur kommer man fram till 0.1W?
På hemsidan kan man läsa att lampan drar 6mA, 6 milliampere alltså 0,006A
Mig veterligen räknar man P=U*I vilket skulle bli 230V*0,006A = 1,38W
Ändå är här 40 svar som säger 0,1W inte 1W... vad har jag bommat?!
 
Ett uttag som behövs som ledljus för vuxen som barn, samt när man letar efter uttaget.
Som sagt var, mitt svar är: 2. 0,1w.
 
Svar : 2 (0,1 Watt)

En genialisk idé, måste vara skapat av ett ljushuvud och behövs i mitt hem inför det kommande mörkret.
 
Enligt produktkatalogen står det att indikeringslampan är på ( vit LED ) 6 mA. Tar man 0.006 x 220 ( volt ) så får man svaret 1.32 Vilket då skall vara watt-talet. Jag svarar som gammal tekniker 1.3 watt d.v.s. 1:a svaret


Frågan är sedan vad man skall ha ett enkelt uttag till? OK om man via en ram kan bygga ihop 2 st.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.