Veckans tävling vecka 41:
Tävla om vägguttag med inbyggd nattlampa

schneider.png

När hösten kommer blir det snabbt mörkt på kvällen och att gå upp för att hämta ett glas vatten kräver helt plötsligt tända lampor överallt. Men inte om du har vägguttag med inbyggd nattlampa.

Denna veckan har fyra personer chans att vinna två vägguttag vardera, från Schneider Electric, bägge med inbyggd LED-lampa som tänds automatiskt när det blir mörkt. Du kan själv justera hur mörkt det ska vara för att den ska tändas.

Värde: 4 000 kronor

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.

Fråga: Hur mycket förbrukar Schneider Electrics envägsuttag i serien Exxact?


1. 3 watt
X. 1 watt
2. 0,1 watt

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 18 oktober.

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Schneider Electric. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar Schneider Electric för att de sponsrar den här tävlingen.
 
Frågan är omöjlig att svara på.

Energi - Wh
Effekt - W
 
  • Gilla
Nyfniken och 2 till
  • Laddar…
Svar: Ja inte vet jag...se föregående tävlande...

Jag vaknar varenda kväll när sambon snubblar in i sovrummet i nya huset. Dunsen när katten ramlar i golvet och mjauuuet gör det inte lättare att fortsätta sova! Han behöver lite ledljus!
 
Håller med om att frågan är knepig. Antar att den bara är felformulerad.

Gissar på alternativ X
Motivering: Är en trogen nattvandrare och med mycket grejer där hemma är man verkligen betjänt av ett LED-ljus på natten!
 
Svar 2: 6mA dvs. 0,1W

Hade varit kanon i ungarnas sovrum!
 
Svar: 2 0,1W förbrukar den.

Äntligen kan hallen vara släckt och tänd samtidigt! Nu kan man gå i hallen samtidigt som de i rummen bredvid inte blir störda av ljuset.
 
2. 0,1W

Häpnar ibland över hur smarta saker jag inte visste fanns som verkligen finns! Genialiskt! Vill jättegärna vinna, nu brukar jag använda mobilen som ficklampa när jag släpper ut katten på natten - blir så mycket enklare med Schneiders finurliga manick!
 
Svar: 0,1 watt

Eftersom att trappen ligger precis utanför sovrumsdörren vore det perfekt med lite ledljus så jag slipper ett snedsteg och ramlar ner mitt i natten!
 
Svar: 2. 0,1 watt

Hade passat perfekt på vägen mot skithuset så slipper man gå in i sänghörnet på natten
 
0.1 watt

I hallen utanför barnens rum sitter en vanlig nattlampa med enkel stickpropp i väggen.

Tyvärr är den nattlampan även en populär leksak som får agera både bil, båt och flygplan ibland och försvinner titt som tätt. Man kan leta en bra stund utan att hitta den och får istället hålla tummarna att inget av barnen vaknar och behöver nattljus.När något av barnen sedan vaknar på natten och vill komma in till oss ser de inget i hallen eftersom det är becksvart! Duh! Ni slarvade ju bort nattlampan ;) Lösningen blir för dem att ställa sig och storgråta i hallen varpå hela familjen vaknar inklusive hund som börjar skälla!

Med ett inbyggt ledljus försvinner inte nattlampan hur mycket de än försöker! Då blir det bättre för alla, både de som vill gå in till mamma och pappa och de som lugnt vill sova vidare :D
 
Svar:2
Lysande idé med nattlampa!
 
Svar: 2. (0,1 watt)

Det vore perfekt med varsitt vägguttag med inbyggd lampa till ungarna's rum så att de hittar vägen till toaletten mitt i natten.
Och förhoppningsvis undviker de att trampa på någon leksak på vägen dit också och då slipper jag gå upp och trösta dem och helt plötsligt så har de en glad och utvilad pappa dagen efter :D
 
Vinner jag alla 8 st då eftersom priset är ca 500 spänn stycket.
Svar 2
Bra om man ser vart man går på natten
 
trattalask
Svar: 2. 0,1 watt

Vi tänkte flytta dottern till eget rum nu, tyvärr så har vi inte löst ledbelysningen så hon kan hitta in till oss på natten. Men LED-ledbelysningen skulle passa bra då det är ganska så exakt två vägguttag mellan sovrummen!
 
Svar: 2. 0, 1w
Om man har tre små tjejer som tassar runt som katten, kan ett uttag med orienteringsljus vara bra om natten.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.