Inte lägga tråden under plattorna?
 
eleson skrev:
Inte lägga tråden under plattorna?
Jo där Indy ska passera gångar så gör jag så. Men utmed vissa kanter så tror jag att om jag skulle lägga den under yttersta stenen så går den lite för långt in på gången. Men du har rätt. i vissa delar är det nog lättare o göra så.
Tack för tipset!! sparade jag lite jobb ju (y)
 
  • Gilla
eleson
  • Laddar…
tga skrev:
[bild]
Ser ju ut som ett diagram över en hjärtsjuk........Eller magnetröntgen.....HEHE

Hoppas inte din trädgård ser ut som ovan, för då e det inte in Indego du behöver, utan en trädgårdsarkitekt!!! :wow:
 
If only Bosch would make that kind of feature, to get map out of Indego, public. :wow:
So something as simple as SD card in, select option from menu and it would write map bitmap to the SD card. Certainly it would make adjusting of border wires and finding problem spot from your yard much much easier. It would also take load away from Bosch support.

I myself started with version 5.7, never be succesful, even one time, to go thru the whole yard. Now with 5.8 it is better but still first round >140 hours for ~800m2. Currently still couple days to go thru the 800m2. Bosch support has gone thru the machine, hand drawn yard map and photos, not any major faults found.
 
Den slirar för att det är ca 5 meter höjdskillnad mellan det nedre högra hörnet och det övre vänstra. Men ingenstans är det mer lutning är ca 19-20 grader. Men det klart att det är det som ställer till problemet. Speciellt med tanke på att klipparen hanterar hjulen ryckigt vilket gör att den slirar.
 
MeanMike skrev:
Ser ju ut som ett diagram över en hjärtsjuk........Eller magnetröntgen.....HEHE

Hoppas inte din trädgård ser ut som ovan, för då e det inte in Indego du behöver, utan en trädgårdsarkitekt!!! :wow:
Du får tänka in ett hus, ett lusthus, ett förråd med vidhängande carport i bilden :)
 
A
tga skrev:
Den slirar för att det är ca 5 meter höjdskillnad mellan det nedre högra hörnet och det övre vänstra. Men ingenstans är det mer lutning är ca 19-20 grader. Men det klart att det är det som ställer till problemet. Speciellt med tanke på att klipparen hanterar hjulen ryckigt vilket gör att den slirar.
Har en 20 graders slänt längs baksidan, ca 1 - 2 M bred och mot tomtgräns. Händer lite då och då att de går utanför tråden. När det är blött så brukar den ha mycket problem att ta sig fram där. Klipper där gör den sporadiskt men inte så ofta. Tror att de angivna 20 grader som max är lite i överkant för att det ska fungera riktigt bra.
Kan tänka mig att en Stiga skulle vara bättre men de går inte med kanttråd.
 
tga skrev:
Den slirar för att det är ca 5 meter höjdskillnad mellan det nedre högra hörnet och det övre vänstra. Men ingenstans är det mer lutning är ca 19-20 grader. Men det klart att det är det som ställer till problemet. Speciellt med tanke på att klipparen hanterar hjulen ryckigt vilket gör att den slirar.
Läste om en kille som dubbat sina hjul! Kanske kan vara värt att prova.
 
rcjofo skrev:
Snart er neste generasjon Indego på vei ...

[bild]

Først brølar den ...så sniker den seg på svansvegen ...
Jag har ett 70 cm högt staket mot grannens Indira. Inte kan min Robbert hoppa över det? Känns taskigt att behövs kastrera honom.
 
300 sidor Indego :)
 
lilytwig skrev:
Jag har ett 70 cm högt staket mot grannens Indira. Inte kan min Robbert hoppa över det? Känns taskigt att behövs kastrera honom.
Jeg ennå ikke sett noen Indega.
 
lilytwig skrev:
Läste om en kille som dubbat sina hjul! Kanske kan vara värt att prova.
Jag har lagt kycklingnät där den slirar mest. Då gräver den inte djupa skåror med hjulen. Men den slirar lite ändå. Att dubba hjulen kanske kan vara något att pröva.
 
Ska man inte ha dubbhjul nu när vi går mot vintern?
Rekomenderar Powergräs2 med spikdubb på alufälgar.!!
 
  • Gilla
rcjofo
  • Laddar…
lilytwig skrev:
Läste om en kille som dubbat sina hjul! Kanske kan vara värt att prova.
Andra klippare har tillbehör såsom "kugghjul" vilka monteras på hjulen.
Kuggarna hjälper även till med att "lufta" marken som kompakteras av hjulavtrycken.

Dubbhjul.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

http://www.technord.se/tradgard/robotgrasklippare/tillbehorreservdelar
Dubbhjul 2.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

 
Redigerat:
Hvis du ettermonterer kugghjul måste de muligens ha samme diameter som originalhjulen...... den metar jo avstånd med sensor på hjulmotorerna.
 
  • Gilla
Marive
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.