Min klippare tycker om lite kyla då och då... inga problem
 
M
Har ni tagit in era klippare ännu ?
 
Nepp. Det växer fortfarande här i Götet.
 
Låter ni era laddstationer stå ute under vintern ?
Enl. telefonsamtal med Husqvarna supporten sa killen att laddstationen bör stå ute med strömmen inkopplat hela tiden ??? Kan detta stämma och varför ??? Förra året tog jag in min laddstation......
 
Funderar på att låta min stå ute, men under ett bra väderskydd.
 
Jag byggde ett avtagningsbart tak till min. :D Lägg märke till blomsterpinnen !
Jag satte i en pinne på var sida laddstationen, För att unvika att klipparen ska fastna.
Ibland har det hänt att klipparen kör imot stationen och "kryper" upp varvid den stannar för LYFT.
015.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
  • Gilla
davidgp
  • Laddar…
Najs. Jag har noterat att den gärna kör på stationen...

Funderar på rengöring. Finns det någon bra guide för hur man tar av karossen?
 
Jag plockar inte bort min kaross när jag rengör min. Tryckluft och jummet vatten på en trasa är allt. :D
 
Konstigt att supporten säger så? Enligt manual ska man helst ta in den och laddaren också...
Vet inte hur elektroniken mår av att stå ute i minusgrader men det ska väl inte vara några problem egentligen, bilar står ju ute i ur och skur och de är ju fulla med elektronik nu för tiden...
Det kanske funkar hur bra som helst, bara den är skyddad mot snön. Jag har ett litet hus till min, kanske räcker med att sätta dit en "dörr" för ingången.
 
johan63 skrev:
Låter ni era laddstationer stå ute under vintern ?
Enl. telefonsamtal med Husqvarna supporten sa killen att laddstationen bör stå ute med strömmen inkopplat hela tiden ??? Kan detta stämma och varför ??? Förra året tog jag in min laddstation......
Det kan bli lite otydligt ibland, men förmodligen menar de att OM stationen är kvar ute SKA strömmen vara på. Generella rådet i Sverige är annars att ta in stationen över vintern.
 
  • Gilla
johan63
  • Laddar…
Kan man ta isär bottenplattan? Eller är det så att man snällt får byta kontakt på guidekabeln varje år, då den är trädd genom bottenplattan?
 
Jag klipte av min kontakt. Samt stoppade i alla tre ändar i en plastpåse och satte dit en strejps. ��
 
Ooo, jag har för kort kabel så det lär inte bli bra...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.