dhanjel skrev:
Kastar in en NorthQ fråga till som jag inte hittat nåt svar på. Kan man relativt enkelt ge den ström via tex usb eller dylikt istället för batteri?
Sök i tråden.
Jag tror hek avhandlat det.
 
Nästa dumma fråga. Hur vet man vilken pulse count och dyl man ska ställa in på northq?

de2ujatu.jpg
 
någon som fått en zavio f1105 nätverkskamera att funka med vera lite? Jag lyckas inte :S. Har försökt på alla möjliga sätt, lyckas ändå inte :(. När jag lägger till kameran manuelt får jag upp en bild och lyckas lägga till enheten, sen får jag inte upp bilden i enhetslistan. Tips någon?
 
Andper skrev:
Hello, nån som har koll på om det är en universalsensor jag ska använda om jag vill larma på (slutning) och av (brytning) mitt larm samt även en en slutning till sensorn som bekräftar att larmet är på
Ingen som hade svar på detta??
 
dhanjel skrev:
Kastar in en NorthQ fråga till som jag inte hittat nåt svar på. Kan man relativt enkelt ge den ström via tex usb eller dylikt istället för batteri?
Har nu läst igenom en hel del gamla goa poster. Här visar Hek var skåpet ska stå. :)

Ska göra liknande moddningar på mina två NorthQ när tid finnes.
 
kpeson skrev:
Håller också på med en northQ,allt verkar fungera förutom att den inte skickar värden.Jag måste väcka den med hjälp av knappen och köra en "Pull now" för att få in värden.
Freddan vart ser man att den skickar var 3dje timma,trodde den skickade varje 15min.(Vera Lite)
Kör nu med batteri drift,men 3 timmar känns lite väl långt..
Jag var tvungen att sätta både "Wakeup interval" och "Poll this node at most once every" till 900s för att få in värden var 15e minut.
 
Tror jag fick till det, men det är inte så snyggt :)
aqhJHTB.png
 
Har satt Wakeup interval till 900 och "Poll this node at most once every" till 900s,även testat 600s.
Den vägrar uppdatera värdena automatiskt,inte ens efter 3timmar.
Måste trycka på knappen för att väcka den och sedan köra en "Pull now".Fattar inte vad som är fel.
Har ni något värde på.
5-Poll Wakeup (1-50) under Device options.
Jag har 0 där under Current value,men det verkar inte gå att ändra.
 
kpeson skrev:
Har satt Wakeup interval till 900 och "Poll this node at most once every" till 900s,även testat 600s.
Den vägrar uppdatera värdena automatiskt,inte ens efter 3timmar.
Måste trycka på knappen för att väcka den och sedan köra en "Pull now".Fattar inte vad som är fel.
Har ni något värde på.
5-Poll Wakeup (1-50) under Device options.
Jag har 0 där under Current value,men det verkar inte gå att ändra.
Du är säker på att du lyckats skicka din senaste konfiguration?

Så här ser mina värden ut:

nq3.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Jag har samma inställningar,men det händer ingenting om jag inte väcker den själv,och Pollar.
Försöker jag Polla utan att väcka den blir det "Canot send command to node" i rött.
 
phl skrev:
Nu ska jag bara klura ut hur jag fångar upp events på associeringsgrupp 3 från dimrarna. Som jag tolkar det har Veran redan associerat sig till alla associeringsgrupperna från dimmern i samband med parningen.
Går det att få rätt på dubbel- och trippelklick på brytaringång två från Fibarodimmers tillsammans med Veran. Tyckte det antyddes på MCV-forumet att det inte var möljgt.
 
@Freddan..Läste i tråden att du hade problem med komunikationen med Nortq från fasadskåpet.Hur yttrade det sig?
Kan det vara så att Jag har dålig komunikation och att den inte vaknar pga det,men om jag väcker den manuellt så fungerar det.
 
phl skrev:
Går det att få rätt på dubbel- och trippelklick på brytaringång två från Fibarodimmers tillsammans med Veran. Tyckte det antyddes på MCV-forumet att det inte var möljgt.
Jag har fått ihop något halvdant med PLEG och en trigger på LastSceneID i device properties. Kan försöka skriva ihop något i kväll om intresse finns.
 
Du får gärna ge en hint. Sitter och kollar på Device Properties på en Fibarodimmer där jag satt parameter 41 till 1. Har ingen LastSceneID property på den för det. Heter den egenskapen något annat?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.