Mikael_L
Det måste vara en vit testbild ... ;)
 
Då var det inte min burk då
 
gottnyttår!
det ska tydligen vara jpg.
 
  • TEST3.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
De två minsta kan få egna rum på 6,75 kvm var om du tar bort garderoben i bad och flyttar handfatet dit. På så sätt kan du minska badrummet och flytta den väggen så det blir en "korridor". Då får du plats med dörr till två rum om du delar deras i två och det kan bli en mini-mini klädkammare längst ut. Gör jag mig förstådd?  :-?
 
Jag är inne på samma sak men vill flytta badrumet uppåt till höger så att det hamnar i fönster tarmen i allrummet. Allrummet kan på så sätt få större fönster där badrummet nu är och då kan man också fixa rumsuppdelningen enkelt
 
Mycket bättre förslag mats-o :D
 
AnnaKanin skrev:
Gör jag mig förstådd? :-?
jag hänger med, :) har inspirerats att flytta badrummet ner till höger mot lilla wc , för att avkorta grävning för avlopp tänkte jag
är det besvärligt med avloppsinstallation?
 
Testar att visa bild. Hoppas det funkar.

C:\aaa\AAA\amux01.pdf
 
Funkade inte alls...
:( :-[
 
Nix

Så enkelt är det inte.

Utan när du skriver ett inlägg så har du nedanför skrivfönstret ett fält som heter attach. Klicka på den browse-knappen och välj din bild. Sen måste du klicka på post. Du kan INTE förhandsgranska för då försvinner bilden
 
Det var en rejäl omritning. :)

Men jag vill ändra en punkt. Översta sovrummet bör vändas "upp och ned" så att man får dörren in mot huset och lämnar ytterkanten fri
 
Först som sist: Detta är bara en ytlig snabbskiss, utan detaljerad hänsyn till tomtens mått och grannhusens läge. Jag ville bara ge amux lite "nytänk".

mats_o´s invändning är helt korrekt: Den traditionella lösningen är - givetvis - att lägga stora sovrummets garderober mot tvättrummet och i ytterväggen mot soldäcket placera fönster med vanlig bröstning, alternativt fönsterdörrar.

Min tanke var att lägga en smal bård av fönster längs hela väggen högst upp under taket, så att ljuset faller in över garderobernas snedtak. Liknande smala fönster tänker jag mig i de små sovrummen till vänster.
 
Iofs inte dumt det heller men det var det översta barnsovrummets dörr jag ville knuffa
för att få en hel ytterväg för tex en soffa
 
mats_o skrev:
Översta sovrummet bör vändas "upp och ned" så att man får dörren in mot huset och lämnar ytterkanten fri
det förstår kag inte,  ::)
däremot har jag provat ha rumsdörren i tarmen i allrummet
för att få en fri soffhörna i allrummet, men å andra sidan kan tarmen användas som gäst/tillfällig/sovplats som den nur är med en enkel avskiljande hyllla/draperi
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.