D09
Fick besök av slambilen...

Tyckte det var märkligt eftersom jag kollade tanken häromdagen och fick uppfattningen om att dom varit där så jag gick ut o pratade med han..

Han tyckte också att det var för lite vatten i den 😁😁

Så det lutar åt att gräva upp den till våren om det inte blir en bättring..

Har misstankar om att röret in blivit lite belastat så det ska grävas upp ganska snart... Är det inte det så är jag rädd att den spruckit någonstans.. Troligvis i botten..

Såg iofs inget när man kollade ner..

Erfarenheter varför vatten saknas?

Annars så är man inne på VABdagnr2
= sovmorgon, itv, netflix, glass, byggahus och tillslut en go brasa och en öl :)

Fixat en journal för att följa pannan lite bättre på lång sikt :)
 
  • Gilla
Vispen74
  • Laddar…
Tacksam att det inte är hål i tanken upptill. Se det positivt, du slipper full tank då du minst vill ha det å måste buda in slambilen.
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
Fixat belysningen på köksfläkten som varit lite random på sistone, visade sig vara en kallödning på kretskortet.

Tänkte passa på att flytta fläkten och höja den lite också eftersom vi slår huvudet i den mest hela tiden. Men det projektet blev större än jag trodde. Dels så var det flera musätna hål i anslutningsslangen :(. Dels så visade det sig att föregående husägare som satte upp fläkten inte gjort det ordentligt (heller). Spiroröret går inte genom paneltaket och det saknas brandskyddsisolering. Dessutom så går det inte att höja fläkten mer utan att ta fram vinkelslipen och svetsen.

Nån som känner till en ventfirma i göteborgstrakten där man kan få en stump 160mm spiro för en påse bullar?

Suck!!!
 
  • Gilla
Vispen74
  • Laddar…
Mikael_L
En påse bullar för en stump? :x

För bullpriset får du väl nästan en hel längd spiro på bauhaus, k-rauta m.fl ...?
 
Kollade på deras hemsidor men det verkade inte som de hade 160 mm spiro? Kanske finns i butiken dock?
 
D09
mexitegel skrev:
Kollade på deras hemsidor men det verkade inte som de hade 160 mm spiro? Kanske finns i butiken dock?
Hornbach har 160 1m för ca 100kr

Vid ( till vänster om ) utgången/kassorna mot "drive in"
 
Redigerat:
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Idag, liksom igår och i förrgår har jag inte gjort ett dugg. Någon tyckte att det var en bra idé att lämna en obevakad väska på Frankfurts flygplats och därigenom stannade upp hela DHL's kedja. Givet trodde man att den var en bomb -självklart så gjorde detta att reservdelarna för mitt jobb-över-dagen i Helsingfors nu är inne på dag tre...

Bara en sida kvar på kallingarna juh! :x

EDIT;

Tjohooo! Jag får åka hem idag!

"Arrived at sort facility FINLAND-HELSINKI 09:21"
 
Redigerat:
  • Gilla
D09
  • Laddar…
D09 skrev:
Hornbach har 160 1m för ca 100kr

Vid ( till vänster om ) utgången/kassorna mot "drive in"
Supertack!!! (y)
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
Korvgubbe
Minst en gång om året köper en man underkläder inte för att han behöver nya, utan för att han behöver rena!
 
  • Gilla
Nyfniken och 6 till
  • Laddar…
Monterat en nivålist, köpt färg och slippapper till gästrummet och frugan har gått lös på Ikea och köpt köksluckor, skönt med dubbla arbetsgivare här i livet;)
 
buspojken skrev:
Monterat en nivålist, köpt färg och slippapper till gästrummet och frugan har gått lös på Ikea och köpt köksluckor, skönt med dubbla arbetsgivare här i livet;)
Skillnaden är att den ene ger inkomst och den andre ger utgifter:sly:
 
  • Gilla
buspojken
  • Laddar…
Grävt bort en stubbe framför huset. Det var bland det värsta jag gjort. Tog flera timmar och frestade ryggen rejält. Grävde, högg med yxa och drog i den med hjälp av spännband kopplat till draget på bilen. Ett rejält band men det gick av stup i kvarten. Höll på att elda upp kopplingen också. Men upp kom den, stubbuslingen!

Hyra in maskin? Nej nej. Allt ska man lyckas med själv... 😬
 
MTech skrev:
Skillnaden är att den ene ger inkomst och den andre ger utgifter:sly:
Dagens sanning ;)
 
Har äntligen kommit igång med lite husjobb.

Har idag kapat till och slipat panelen till en vägg i hustruns boudoir.
I morgon skall brädorna behandlas med vitpigmenterad Osmo hartwachs öl.
Sedan är det bara att skruva/spika upp.

Samtidigt isoleras installationsutrymmet 45 mm.

Snart har hon ett riktigt rum och behöver inte mig längre :confused:
 
D09
Laddat ner appen Qapital för hemmaekonomi, riktigt kul grej :)

Försökt ställa in ledslingorna via något konstigt digitalt ut i proppskåpet...
Får se kl 23 om jag gjorde rätt 😃😃
Hittills har utebelysningen ( led ) varit på dygnet runt..

Ska logga lite kärlek i vedpannans journal och ser fram emot morgondagen då nästa förändring slår i vattensfalls ( fördröjda ) kw redovisning... Går sakta ner men tycker fortfarande att förbrukningen är för hög.

Vill ligga på mellan 5-7 kw/h per dygn.. Max 😉
 
  • ImageUploadedByByggahus.se1380227597.327406.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.