ullberg
Masses skrev:
Superbra test!(y)
Men har jag missat Slutsatsen någonstans? Vad tyckte du var bäst? Var den värd priset?
Nja jag gjorde avsiktligt ingen, av två anledningar (eller om det bara är en). Dels behöver jag mer tid och "naturlig" användning för att kunna ha en vettig åsikt, jag vet inte hur den passar i vanlig användning samt att jag under testet insåg att det är så många andra faktorer än just bredden på stecket som är avgörande (som dessutom är väldigt personliga). Som exempel kan man ta det jag nämnde ovan, om det skulle visa sig att accutrax är skillnaden mellan att alltid tappa bort pennan och att alltid veta var knivpennan är, ja då skulle det frälsa mig även om precisionen inte är den bästa (ja förutom när det verkligen behövs precision, men då får man lösa det), men för många andra är det kanske ett icke-problem...

Men nu när du fått igång mig: Som det ser ut idag kan man säga är att precisionen inte är helt övertygande, dock positivt att den är konsekvent. Bortsett från att jag i utvärderingssysfte kommer prioritera accutrax _tror_ jag att jag kommer:
1) fortsätta med stiftpenna, eller möjligtvis knivblad / rits / talmeter, när verklig precision behövs.
2) ha accutrax som en värdig kandidat i segmentet mellanprecision (där den ersätter nyvässad pica-dry eller en lite grövre stiftpenna, typ 0,7)
3) forsätta använda modern timmermanspenna (stiftvarianten) eller ovässad pica-dry (som den nästan alltid är) för grovbygg. Om accutrax visar sig ha övertag i att inte försvinna kan den dock vinna min gunst i detta segment.

Prisvärdhet, tja den var väl inte direkt dyr, speciellt med dagens dollarkurs. Fortsätter de gå av i tid och otid blir det väl dyrt men annars verkar de räcka ganska länge och i så fall är det knappast en kostnad att rygga för (om man gillar den av andra anledningar), men låt mig återkomma till den punkten.

/U
 
Redigerat:
  • Gilla
Kilensnickare
  • Laddar…
Det måste vara skitsvårt att rita i/av konturen av ett hål på någon detalj med den där knivpennan.
T.ex. någon konsol som man vill fästa upp på väggen och man vill borra.
Ibland vill man rita av hålet så man lätt hittar centrum med borren om man ska förborra osv.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.