En fråga: Jag har en S510 och när jag kör auto-mode så stannar den bara rakt upp och ner när batteriet tar slut. Ska den inte gå in och ladda sig när den får dåligt med batteri? Den går in fint när jag ber den att gå in och ladda sig. Eller måste man köra schemaläggning för att den ska gå in och ladda sig? Tacksam för era erfarenheter!
 
Den ska ladda av sig själv i autoläge.
 
Dave R skrev:
För min del är det inte svårare än att jag vill ha en fungerande klippare med kvalitetskontrollerade komponenter, en klippare som har de specifikationer och funktioner som utlovades, sedan om den heter S510 eller 520 spelar ingen roll.

I nuläget har min klippare stått stilla i snart en månad p.g.a. trasigt styrkort, provade först att byta klippmotor, "expressleverans" av nytt styrkort har tagit över två veckor.
Låter helt rätt. Har du fått Veikko att förstå detta? Vad gör vi för att få till att Tian Chen ger oss nya fungerande maskiner?
 
HL1 skrev:
Den ska ladda av sig själv i autoläge.
Tack för svaret! Det är ingen inställning för detta va, utan det är något som är fel med andra ord?

Någon som har någon idé om vad det är som strular?
 
Hej Veikko här, självklart vill vi alla ha fungerande komponenter och klippare, ingen snack om saken. Jag har daglig kontakt med Tianchen om dessa, ändå få brister som S510 har. Jag har fattat detta, oroa inte er för det. Jag har numera en egen S510 och testar och grejar med den om olika problem som ni rapporterar här, tar videon och förklarar till Tianchen att detta händer och detta händer inte.
Jag förstår mycket väl er frustration när leveranser drar ut på tiden, men jag gör mitt bästa och levererar så fort jag hinner när jag fått grejerna till mig.
Programvaror och upgraderingar verkar ibland ta en lång tid, jag tror att Tianchen har förstått problemen men inte har lösningar på hyllan, utan ders programerare får klia sig i huvudet för att få funktionaliteten att stämma efter de problemen som ni alla rapporterar till mig.
Tålamod ombedes härmed, var lugna, lösningar kommer och vi sitter i samma båt allihopa.
 
  • Gilla
HL1 och 1 till
  • Laddar…
Jag pressar Tianchen om framförallt 4 saker:
1. Hjulen måste greppa bättre. Nya hjul är på framtagning.
2. Klipparens kompass skall kompensera så att han går rakt i sluttningar. Ny programvara är under arbete.
3. Smitningar. Ny programvara skall säkerställa att detta blir omöjligt, är under arbete.
4. UL sensorer skall bättre upptäcka hindren i alla vinklar. Jag tror att styrkortet är största problemet.

Löser de ovanstående och jag får dess uppgraderingar och komponenter till oss så tror jag att vi kan luta oss i baden-baden och ta det lugnt. //Veikko
 
  • Gilla
fe_20 och 2 till
  • Laddar…
Hej. 1 punkt till tack.
Schemaläggning ska funka. När dagens schematid är slut ska den inte gå ut igen förrän nästa schematid.
 
Skulle vara fint (om det inte nu finns redan) med en "resume schedule" knapp. Dvs när den fastnat nånstans mot ett hinder för att inte "stötfångaren" fått den att vända så är det bara att trycka på en återgå-till-schema-klippningen-där-du-var knapp.... ALternativet är att programmera om start tid samt area tid för att den ska klippa tex area 3 som den sällan kommer till pga krock med träd utan att vända.
 
  • Gilla
jermal och 2 till
  • Laddar…
Jag har provat programvaran 0730 och tänkte ge lite info om hur den funkar.
När den träffar begränsningskabeln så går den ca 20 cm över den och klipper. När den backar så backar den ca 70 cm vilket gör att den inte klarar gångar som är mindre än en meter.
Motståndsmätaren i kniven är ganska känslig och den gör cirklar ofta.
Krocksensorn i chassit är inte riktigt bra inställd då den kan krocka ganska hårt utan att vända ibland, för att nästa gång krocka med nått och säga att den blivit lyft.
Ultraljudssensorn funkar ganska bra.

Kompassen funkar inget vidare och den åker i bågar vilket inte stör mig för min matta är ganska platt.

Den har inte klarat att gå hela min gräsmatta med två zoner mer än 2 av 40 dagar. (några gånger pga att jag dragit linan lite special)

Jag kommer nog byta tillbaka original programvaran när jag har tid.
 
Nån som haft problem med sin display? Min har ballat ur och bara flimrar och visar massa konstigt. Kan det kommit in vatten i den eller nån annan som haft detta problem?
 
e8gurra skrev:
Nån som haft problem med sin display? Min har ballat ur och bara flimrar och visar massa konstigt. Kan det kommit in vatten i den eller nån annan som haft detta problem?
Det finns rapporterade problem med vatten som trängt in för några.
 
Jag skulle kolla upp kopplingarna på alla kablar sitter fast ordentligt. lossa och sätt dit igen
 
Törnis81 skrev:
Jag har provat programvaran 0730 och tänkte ge lite info om hur den funkar.
...
Krocksensorn i chassit är inte riktigt bra inställd då den kan krocka ganska hårt utan att vända ibland, för att nästa gång krocka med nått och säga att den blivit lyft.
Ultraljudssensorn funkar ganska bra.
...
Fick jag önska så skulle jag vilja att ultraljudssensorn tog ned farten, men att den inte stannar, utan kör till krocksensorn aktiveras. Då blir krockarna mindre häftiga och det klipps hela vägen ut.
 
eleson skrev:
Fick jag önska så skulle jag vilja att ultraljudssensorn tog ned farten, men att den inte stannar, utan kör till krocksensorn aktiveras. Då blir krockarna mindre häftiga och det klipps hela vägen ut.
Inte så bra om det är barn ivägen.
 
Om jag fick önska skulle jag vilja ha ett konfigurationsverktyg så man kunde ställa en del saker som man själv vill ha det. Exempelvis om den ska stanna eller sakta ner, hastigheten den kör med vid vanlig klippning, hur långt den ska backa när den träffar på något, vilken vinkel den ska svänga efteråt ....
 
Redigerat:
  • Gilla
power650
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.