Jag är mest nöjd med dessa tre saker.

1. Kyl/frys med is, vatten och kolsyrat vatten. Barnen dricker mkt mer vatten nu än tidigare
2. kranen med slang som man drar ut. SÅ skönt att kunna komma åt överallt
3. låder i stället för skåp för slaskhinken och återvinning.

hummm...det blev en 4:a också

Bara stora lådor, endast 1 skåp som bara används för sådant som kommer fram någon gång per år
 
  • Gilla
ccf
  • Laddar…
Finns det fler spännande detaljer som man bör överväga? :)
 
Jag gillar min matkällare, som visserligen ligger utanför köket men som fungerar utmärkt för att förvara frukt, grönt, torrvaror och dricka. Temperaturen ligger mellen ca 12 - 16 på vintern och 15-20 på sommaren. Hur bra som helst med ett enormt skafferi.
 
Min absolut bästa detalj är att bänksskivan är extra djup. Köper man även djupare lådor så är det toppen. Hade 70-djupa lådor från kvik innan och det var grymt bra.
 
  • Gilla
Jojx81
  • Laddar…
1/ E-Lux kolsyrat vattenskåp
2/ Helautomatisk kaffemaskin
 
För att komma tillbaka till topic så har jag 2 saker att bidra med.
Pop-up uttag med gummitätning, man kan då ansluta kabeln, stoppa ner kabeln som normalt ligger på bänken och trasslar och sedan trycka ner uttaget i bänken igen med apparaten ansluten. Perfekt om man vill slippa trassel. Sen så kan jag rekommendera 120cm låda med besticksindelning, sjukt bra överblick och sväljer ofattbara mängder småkrafs.
 
Passbitar mellan alla stommar för att få köket att se mer "platsbyggt" ut med en twist av "shaker stil". En modifiering som inte kostade mycket extra men som gör köket mycket snyggare!
IMG_0167.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
raspen86 och 2 till
  • Laddar…
Micro skrev:
Då kanske du kan förklara för mig vad en riktig källa är i dina ögon då det mesta står skrivet på olika ställen på internet.:confused:
Jag tycker läkaren som ordinerade mig att dricka vatten mer var en bra källa , men jag vet inte om han heller har rätt eller har spridit ett påstående vidare ??
För att återgå till topic:

Vi var några som ifrågasatte nyttan med kolsyrat vatten med syfte att få barn att dricka tillräckligt.

Det är klart att om det kan få dem att ta ett glas vatten i stället för att plocka fram en kola kan det kanske ha en viss nytta.
Men annars har ju faktiskt barn klarat att dricka tillräckligt under hela mänsklighetes historia.
Att vi plötsligt måste locka dem med kolsyra verkade lite konstruerat.

Men visst, ismaskin och vattendispenser i kylen/frysen kan väl vara häftigt.
Men är det verkligen kökets bästa prylar?

Vad är då bra i mitt kök?
Induktionshällen gillar jag.
Fullutdragslådorna i skafferiet likaså. Det gör det lätt att få överblick och hitta saker.
Gott om "bokhyllor" för kokböcker, Clas O-kataloger, skärbrädor mm.
Frånvaron av överskåp gör det luftigt.
De mesta är bra faktiskt, men kanske inget som verkligen sticker ut :)
 
Den bästa biten i köket är nog ett högskåp som är utdragbart , det är lätt dra ut och att komma åt hyllorna/lådorna från sidan då det är placerat vid en vägg.
Man slipper att flytta på allt i skåpet för att hitta grejorna längst in.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.