MathiasS skrev:
Inte ett skit.

Ikväll ska jag terapistäda garaget, det blir man alltid på bra humör av. Bromsskivor och belägg till båda bilarna är på väg från tyskland så nu är det dags att bygga om till bilverkstad. Kul fakta: Pris för delarna på Autoexperten, 5800kr, pris på bildelaronline24 2800kr. Krängningshämmarstag till volvo, samma tillverkare och produktnr, 75kr tyskland, 515kr autoexperten....
Det är inte bara hantverkare som har rejäla påslag:rolleyes:
 
MTech skrev:
Det är inte bara hantverkare som har rejäla påslag:rolleyes:
Jag har aaaaldrig råkat ut för att min autoexpertbutik debiterat mig något timarvode. De ställer alltid upp och tar sig tid och hjälper mig med hur jag ska lösa kluriga problem och svarar på frågor, de hjälper glatt till att leta delar och info, allt helt utan extra kostnader eller påslag. Jag betalar bara för de prylar jag köper. Och som inte det vore nog så får jag dessutom 15% RABATT allting. Som grädde på moset kommer de aldrig och ska ha mer betalt i efterhand.
Hades lär frysa över innan det händer med en hantverkare. ...
 
Varit och kikat på badrumsinredning. Offerten kom idag, 200 000, 130 000 efter rotavdrag. Men då är det med ny dörr, fönster, kakel, rör, el, innertak, spottar, golvvärme (el) och allt arbetet med det. Inredning och ny varmvattenberedare tillkommer, samt bilning för vattnet till den.

Har nu en halvmetertjock bunt med kataloger att bläddra igenom...
 
Varit på Rinkaby rör och handlat ett par radialtorer till hallen. Denna vinter ska det vara varmt å skönt :)
 
Städat ett av källarrummen för att kunna ha lite förvaring, blev nedlusat med skit under badrumsrenoveringen..
 
Vattnat nysådda gräsmattan för 40:e gången sedan vi sådde. I helgen ska jag gå på danskurs för att lära mig regndansen... :mad:
 
Korvgubbe
Haft hantverkare här som bytt lite persienner, och det var en helt horribel upplevelse!
Dock inte av de vanliga anledningarna. Nej denna gången kom det en medelålders man som förmodligen är världsmästare på nästan allting om man frågar honom, och en medelålders kvinna som var ny på jobbet och skulle "läras upp".
Fy katten vilket vidrigt språk han använde mot henne, skrek och svor, idiotförklarade henne fyra gånger under den halvtimmen de var här för rena skitsaker.

Och inte blev han gladare av att jag tröttnade och skällde ut honom...
 
  • Gilla
Ingenjören och 7 till
  • Laddar…
Jag hade förmodligen kastat ut fanskapet, och pratar med hans chef.
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
Korvgubbe
Jo, det var nära, men jag ville bara få jobbet gjort någon gång (garantiärende som jag har fått vänta på) och jag visste ju att det inte skulle ta lång tid. Men på måndag blir det nog ett samtal till chefen...
 
  • Gilla
D09 och 2 till
  • Laddar…
Korvgubbe skrev:
på måndag blir det nog ett samtal till chefen...
Det tycker jag låter som en bra idé!
 
Idag skall jag montera ett element. Lägga Platonmatta och spika ihop ett regelverk och förhoppningsvis börja skruva in furugolvet.
6 veckor kvar till barn nr 3 anländer så nu börjar det bli dags att bli klar:rolleyes:
 
Sått gräs på kommunens mark :)
Mao inte helt noggrann men tror ändå på gräsmatta framöver. Mest för att grannarna utvidgat sina tomter av olika anledningar. En är att området är rikt på huggormar och jag förstår att grannen med små barn inte vill ha in dem hos sig.
 
  • Gilla
pelpet
  • Laddar…
MTech skrev:
Idag skall jag montera ett element. Lägga Platonmatta och spika ihop ett regelverk och förhoppningsvis börja skruva in furugolvet.
6 veckor kvar till barn nr 3 anländer så nu börjar det bli dags att bli klar:rolleyes:
Massa saker kom emellan som alltid:wow: Jaja elementet sitter där iaf:p Platon regelverk och golv får det bli i morgon! Antagligen bara platon...
 
Y
Klippt gräs.
Spacklat nygjorda väggarna.
Försökt lyfta en byggnad, brakade till och föll ned på sin plats. Lite scary men det gick bra.
 
Shopping till huset. Himmel och helvete på samma gång. Jula-butiken i Borlänge ska flytta så de kör 50% på hela sortimentet. Kö in i butiken och väktare som räknar folk som går in och lika trångt och varmt som på en 18-årskrog. Men det blev några tusenlappar sparade på att jag kunde tidigarelägga planerade inköp.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.