Funderar på o köpa ett hus @ segeltorp (stockholm) och undrar ifall någon vet ifall det är ett lungt eller bråkigt ställe? Det ligger ju ett par förorter i närheten som bredänd, skärholmen som upplevs rätt så bråkigt etc men har själv inte hört något om segeltorp.

Tacksam för svar!
 
Det är ett mycket trevligt område men i södra kanterna mot Kungenskurva kan man tänka sig att det är lite stökigt, liksom husen som ligger närmast hyreshusen i väster....

Mitt i villaområdet, ko-lugnt, har bott där i flera år.

Bredäng och skärholmen är en helt annan sak....
 
ScreenShot00937.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Huset ligger på Kilvägen, verkar vara ett lungt område men man vet aldrig :)
 
Bra ställe, inget att fundera på.
 
  • Gilla
4nders
  • Laddar…
Det enda man kan anmärka på där är närheten till motorvägen, det låter en del utomhus. Vissa störs av det, andra inte.
 
  • Gilla
Globetrot
  • Laddar…
A
Häradsvägen är det också mycket trafik på vilket kan vara störande om huset ligger för nära vägen.
 
Segeltorp, fullersta, stuvsta...är alla bra medelklassområden skulle jag säga. Ligger på behörigt avstånd från miljonområden och har generellt bra skolor. Vi trivs! Segeltorp har även sin beskärda del av mycket dyra villor på mer äm 10 mille. Säger en del om invånarna. Det är inte lidingö eller danderyd, men ej heller fittja....
 
Tack för all hjälp! ska gå på visning nu på söndag och kolla!

Är det något mer jag borde tänka på ang området?
 
A
Nja, just den där vägen kommer du nog inte åt direkt från Häradsvägen utan du måste åka runt till verkstadsvägen.
 
Hej! nu har jag varit på visning och tycker att huset ser helt ok ut och tänkte vara med på budgivningen. Detta är första gången jag skaffar hus (har bott i lägenhet tidigare). Så jag är inte så kunnig när det kommer till hus. Vill ni vara snälla och kolla in beskrivningen osv och kolla ifall det är något som ser skumt ut med huset? Länken: http://www2.skandiamaklarna.se/beskrivning.aspx?guid=465QS6QQG9G3SLJR&typ=CMVilla

Självklart kommer jag att ha med mig en besikningsman som kollar igenom allt men det skadar inte att fråga er heller :)

Tack!

PS: det lät knappt något från motorvägen
 
Huset ser trevligt ut, mycket vitt om man nu gillar det. En sak som slog mig då jag som hastigast kollade igenom bilderna var att de fönster som öppnas inåg såg lite "billiga" ut, nästan som om de hade plastkarm. De med vitt handtag. Och jag undrar hur de tänkte som satte in garagedörrar modell "betsad ek" i ett halvmodernistiskt hus?

/S
 
ullberg
steve5432 skrev:
Huset ser trevligt ut, mycket vitt om man nu gillar det. En sak som slog mig då jag som hastigast kollade igenom bilderna var att de fönster som öppnas inåg såg lite "billiga" ut, nästan som om de hade plastkarm. De med vitt handtag. Och jag undrar hur de tänkte som satte in garagedörrar modell "betsad ek" i ett halvmodernistiskt hus?

/S
Det finns en till tråd av TS där det kom fram att det fanns lite fler sprickor i fasaden (bildligt) än bara fönstren...

Edit: denna: Tänkte-ev-köpa-detta-hus---Bra-eller-dåligt?
http://www.byggahus.se/forum/showthread.php?t=220724
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.