Status
Tråden går ej att kommentera.
Raveper, GIVETVIS. Det säger väl säg självt. Men uppenbarligen räcker inte sunt förnuft eller tillsägelser och dessutom vet vi inte att det inte faktiskt förekommer YTTERLIGARE hundar som pinkar.

Jag såg mitt förslag som en hövlig men tydlig kommentar till de hundägare som nonchalerar trådskaparens uttryckliga önskan om att få ha sin ligusterhäck ifred - något som borde vara självklart men tydligen inte är det. Jag tror att detta skulle funka, annars skulle jag inte bemödat mig med att skriva ett inlägg.
 
raveper skrev:
Då kan väl hundägaren köpa en egen påle och ha på sin egen tomt.
Det kanske han redan har, men vad hjälper det? Det är när de är ute på promenad som problemen uppstår...
 
​En del off topic raderat/Moderator
 
Lycke skrev:
Jag håller med Fröken Frågvis om att det är förbannat jobbigt att hur duktig man än är på att plocka upp hundbajs eller styra undan sin hund från att pinka i tid och otid så får man ständigt kommentarer och sura blickar. Man kunde ju få "tummen upp" istället, för att man är en av dem som beter sig vettigt.
Nja... Jag får t.ex. inte tummen upp för att jag håller fartbegränsningen när jag kör bil i villaområdet.
Folk förväntar sig nämligen att jag agerar efter de lagar och förordningar som gäller (samt vanligt sunt förnuft).

Samma sak gäller hundägare!
 
Nu har jag läst igenom hela tråden noggrant, och funderar på att stänga den. Trådskaparen har fått en del svar på sin fråga och tråden innehåller alldeles för mycket off topic, uppmaningar om djurplågeri och hårda ord mellan medlemmar.
Jag låter tråden vara öppen ett tag till, men snälla ni, håll er till ämnet och snäpp upp tonen mot varandra!
/Moderator
 
Visst är det fel av hundägaren att inte respektera häckägarens önskemål men vi snackar om en buske, en av många miljoner buskar i världen. Jag tror inte den buskens överlevnad verkligen kommer påverka någon mer än vad någon föreställer sig över hur viktig den är (vilket den egentligen inte är).
Kanske var det helt enkelt inte menat den busken skulle stå just där?
Kanske en vinbärsbuske borde stå där istället och förse TS med god gele eller saft?
Kanske kommer öppningen i häcken göra att en förbipasserande kan se TS avsvimmad i trädgården efter en hjärtattack och få dit en ambulans som räddar livet på TS?

Annars kan man ju gräva ner lite dränering så hund-urinet sprider sig bättre och gödslar resten av häcken också och bidrar till kvarterets finaste häck :)
(antar att hund-urin har samma goda gödseleffekter som människo-urin)
 
Man kan ju montera dit en pissoar så kan alla som är ute och promenerar passa på och slå en drill. Självklart skall man även bekosta den själv för det kan man väl inte belasta grannarna med..
 
  • Gilla
eviljava
  • Laddar…
Nissepisse skrev:
Visst är det fel av hundägaren att inte respektera häckägarens önskemål men vi snackar om en buske, en av många miljoner buskar i världen...
Ja det har du så rätt i :x

Vad är väl min lilla häck värd när det finns tusentals mil med häckar i världen.
Inte minst på Balmoral Castle

http://www.youtube.com/watch?v=1w0l9GNi0OU

:D
 
Låser eftersom ämnet uppenbarligen är uttömt (bokstavligen :) ) /Moderator
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.