Svar: X 2005

Vi planerar att äntligen slänga ut våra usla teflonstekpannor och ersätta med dito i gjutjärn och därför skulle ett litet bidrag till detta vara välkommet.
 
Svar x

Våra knivar är helt slutkörda så vi skulle köpa nya om vi vann.
 
Svar X. 2005

Motivering: Jag har alltid varit en notoriskt dålig kock och inte intresserad av matlagning. De senaste tre månaderna har all tid gått åt till att snickra och måla på mitt hus. Kanske kan lite professionell utrustning väcka glädjen till liv igen och ge mig något att se fram emot den dagen då jag flyttar in permanent.
 
Svar: X

Bygger ett hus så snyggt, men våra köksattiraljer känns inte riktigt tryggt
Behöver massor av nytt till vårt kök, att få ett presentkort skulle spara en massa bök
Johanna /Missfixtrix.com
 
Svar: X

Vårt kök visade sig vara betydligt mindre användbart än det såg ut på visningen. Tidigare var jag kungen av efterrätter, så mycket att jag till och med konstruerade en efterrättstransporterare för att kunna sprida glädjen längre än mitt kök:
transport.jpg

Numera får gästerna vara glada om det serveras After Eight till kaffet. Piffning av köket via BoK skulle helt klart kunna tända gnistan igen.

(Bilden är tagen i vårt förra kök. Ber om ursäkt för fotokvalité och avsaknad av bavaroise i glasen.)
 
Svar: X. 2005

Min fru är kock och för en kock är köket A & O, det ska vara husets hjärta som lever i harmoni. Nu är köket och dess redskap i princip det ända som inte fungerar och matglädjen är totalt obefintlig. Jag köper proffsredskap emellanåt för att kompensera det nergångna köket men det behövs mer krut för att väcka henne. Något storartat, BAAM, varsågod älskling. Laga nu din mat med själen..
 
Svar x, 2005

För att någon gång slippa misslyckas med mina levainbröd inser jag att durkslag som jäskorg och betongplatta som baksten inte räcker. Presentkortet skulle med andra ord göra mig till en fulländad surdegsbagare (givetvis är utrustning allt som betyder något :))
 
Svar x
Lite ny design skulle pigga upp vårt kök
och låta det gamla gå upp i rök
 
Svar X
Jag vill vinna för att jag har precis kommit igång med livet i hus.
All tid/pengar går åt till renoveringen och jag skulle verkligen behöva nya köksknivar att skära isoleringen med (y)
 
Hej!

Svar: X

Nu när vi äntligen byggt vårt drömhus
känns framtiden lycklig och ljus
självklart vill vi varje kökshylla
med designprylar fylla!
Där kommer Bagaren & Kocken väl till pass
för att ge vårt familjekök riktig klass!

Trevlig helg!

Mvh Anna
 
Svaret är X dvs 2005.

Vi har grönt som tema i vårt kök, men det fattas färgklickar på de öppna hyllorna. Med ett presentkort skulle vi kunna köpa lite snygga gröna formar och bunkar! smile.gif

kök.jpg
 
Svar X, 2005

Jag hade hoppats på att hinna köpa en Globalkniv när jobbet skickade mig till Japan för en vecka full med jobb. Det var med en liten besvikelse som jag på den låååånga och sega hemresan kunde konstatera att det aldrig hans med.

Hade varit perfekt att använda superkniven då jag efter en dag på jobbet lagar god mat åt min sambo som är hemma trött med vår alldels underbara nyfödda dotter på blott ett par veckor.

Nu kan Bagaren och Kocken istället ge denna skänk från ovan!
 
Svar: 205

Behöver införskaffa en pizzasten då den lokala pizzerian stängt!
 
Svar: X, 2005

Man kan aldrig få nog av fina roliga kökstillbehör!
 
God morgon alla tävlingsdeltagare. Ännu en vecka har passerat och det är dags att meddela vinnarna av två presentkort hos Bagaren och Kocken. Vinnare numera uno är Danielte, vinnare numero dos är... *trumvirvel*... K_arlstrom. Stort grattis önskar redaktionen!!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.