Grattis!

Som boende i Skåne har har jag märkt en del skrämmande mäklar beteenden. Som mäklaren som påstod att innertak skulle hänga ner i mitten. Det visade sig senare att det var pga ett totalt ruttet tak och massiva fuktskador på vinden. Är det så här överallt eller bara kring Stockholm, Göteborg och Malmö?
 
  • Gilla
noone70
  • Laddar…
pettervikman skrev:
Grattis!

Som boende i Skåne har har jag märkt en del skrämmande mäklar beteenden. Som mäklaren som påstod att innertak skulle hänga ner i mitten. Det visade sig senare att det var pga ett totalt ruttet tak och massiva fuktskador på vinden. Är det så här överallt eller bara kring Stockholm, Göteborg och Malmö?
Tror att i mindre städer/områden så är det mindre av den varan... Ett dåligt rykte i en småstad sprids som en löpeld, så mäklare som kör med fulspel blir inte långlivad.
I storstäder så är det lättare att försvinna i mängden.
 
Grattis, hoppas ert nya hus blir kanon!
 
pettervikman skrev:
Grattis!

Som boende i Skåne har har jag märkt en del skrämmande mäklar beteenden. Som mäklaren som påstod att innertak skulle hänga ner i mitten. Det visade sig senare att det var pga ett totalt ruttet tak och massiva fuktskador på vinden. Är det så här överallt eller bara kring Stockholm, Göteborg och Malmö?
Jag har stött på en hel del konstiga saker i Gbg-området. Framförallt att man inte tar problem i fastigheter på allvar riktigt.
 
Just nu har vi stött på en större mäklare som inte verkar villig att visa ett hus som stått till salu en längre tid.Skyller på massor men vi är seriöst intresserade har gett flera förslag på datum som kan passa oss .Tillslut skulle denne ringa någon annan som var intresserad och ordna en gemensam visning.Detta var fyra dagar sedan och vi har inte hört ett ljud.
 
Låter som att säljaren borde se sig om efter en ny mäklare... Eller så är det en hopplös säljare som vägrar inse att huset är värt mindre än vad denne vill :)
 
stefancrs skrev:
Låter som att säljaren borde se sig om efter en ny mäklare... Eller så är det en hopplös säljare som vägrar inse att huset är värt mindre än vad denne vill :)

Varför då?
Huset är sålt och överlåtet.
Allt var OK från början men så slingrade sig köparen.

Läst tråden från början.

Protte
 
prototypen skrev:
Varför då?
Huset är sålt och överlåtet.
Allt var OK från början men så slingrade sig köparen.

Läst tråden från början.

Protte
Jag tror han svarade på inlägget före?
 
bonnier skrev:
Jag tror han svarade på inlägget före?
Stämmer bra :)
 
saalina skrev:
Just nu har vi stött på en större mäklare som inte verkar villig att visa ett hus som stått till salu en längre tid.Skyller på massor men vi är seriöst intresserade har gett flera förslag på datum som kan passa oss .Tillslut skulle denne ringa någon annan som var intresserad och ordna en gemensam visning.Detta var fyra dagar sedan och vi har inte hört ett ljud.
Antingen så har mäklaren mycket att göra, eller så försöker han få till en budgivning.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.