Status
Tråden går ej att kommentera.
På grannar? Var skriver jag på ?;)
 
Inga kommentarer.
Säkert valfritt om man väljer hund eller dess husse eller matte...
 
Eller hundhatare? ;)
 
Säkert också en djurart som kan behöva gallras i...
 
BMW fahrer skrev:
...inför skyddsjakt.
Ditt användarnamn förklarar allt...
 
JBA69 skrev:
Ditt användarnamn förklarar allt...
Berätta!

Förklara för oss som inte förstår de finare nyanserna i tyskan :surprised:
Men fahrer borde ju börja med versal, så långt är jag med.
 
Så här är verkligheten.
En hund gör vad matte och husse tillåter den att göra. Punkt slut.
Den som inte begriper detta skall inte ha hund.
Jag är uppvuxen med olika hundraser - har god kunskap om hundar, och kattor.

Mitt inlägg om "skyddsjakt" var snarast för att visa samtliga var skåpet skall stå.
Skyddsjakten bör inriktas på olämpliga hund och kattägare som genom sin bristande attityd och kunskap låter djuren utför "skadegörelse" mot annan.

En hundägare som låter sin hund utföra revirmarkering på annans egendom är som om hundägaren själv stått å pissat!

Ta hand om hundägaren!
Hur skulle -den- uppleva att annan gör så mot den?
De vanligaste förövarna i mitt område är lägenhetsboende som rastar sina hundar i villaområdena. Det har -inte- hjälp att säga till dem enligt de villaägare som prövat detta, och då återstå att gengälda med samma mynt...

Det rör sig om skadegörelse, men myndigheterna väljer att titta bort...
 
Och dessa "förövare" ska dömas utan rättegång? Om någon pekar ut en förövare så är den automatiskt skyldig? En rökare kan göra fel och slänga sin fimp, men en hundägare som en gång missar att hindra sin hund att göra det som är naturligt för den är brottslig? Vad händer om jag pekar ut dig?

Du visar var skåpet ska stå? Vem ger dig den rätten?

Vi var två i den här tråden som blivit oskyldigt anklagade. Har du då rätt att komma och säga var skåpet ska stå?
 
BMW fahrer skrev:
Så här är verkligheten.
En hund gör vad matte och husse tillåter den att göra. Punkt slut.
Den som inte begriper detta skall inte ha hund.
Jag är uppvuxen med olika hundraser - har god kunskap om hundar, och kattor.

Din verklighet är nog en dröm och dina kunskaper och inställningar låter ju lite så där.
Hunden gör inte Alltid vad husse o matte vill och hoppas..dom är lika envisna o tjuriga som vi människor.
Skyddsjakt ja det lät ju spännande ...kanske kan införas på andra olämpliga människor också.?
 
  • Gilla
D09 och 1 till
  • Laddar…
Att skada annans egendom är ett brott enligt brottsbalken.
Att ha annan att utföra detta brott kallas anstiftan, alternativt stämpling.
När ett barn gör det som denna sträng handlar om -kan- föräldrarna åtalas, men när en hund gör det så anses det som "oförargligt". Människopiss luktar inte i närheten så illa som revirmarkering. Det är jag som fastighetsägare som får leva med stanken.

Har du inte bättre kolla på din hund så kan du ha moral nog att komma tillbaka och tvätta rent efter den!

Skärpning hundägare!
 
Det är sant att det anses som oförargligt men TS har fått tips om att han ska prata med den misstänkte , sätta skylt i tomtgräns och hjälper inte detta och han är helt säker på vem det är som orsakar skador ska han kontakta kommunen och anmäla detta till miljö o hälsa.
Det hjälper inte att slå ihjäl , skjuta eller misshandla någon utan man måste vara lugn och saklig.
Ju otrevligare man är desto otrevligare blir ju också den anklagade..
 
  • Gilla
fröken_frågvis
  • Laddar…
Ppettersson
inget av alternativen funkar nog särskilt bra i ett villaområde.
Hunden, och matten/hussen, skall ju kunna gå förbi intill häcken utan att behöva bli skrämd/bestraffad.

Nej, jag tror fortfarande på mitt elstängsel.
Personen som påstod att det var olagligt försvann tyvärr.

Alternativt, sätt upp ett enkelt trästaket utanför häcken.
Häcken står väl åtminstone 0,5 meter från gränsen.
Då blir det lite marginal till revirpinkare med en staketspjäla precis i gränsen.

OBS jag gillar hundar. Går ofta en kisspromenad med grannarnas hundar mitt på dagen.
 
Ingen av dem blir skrämda av den första. Människan hör den inte och hunden, om den ens bryr sig vilket inte alla gör, tycker bara det är obehagligt och går inte nära.

Elstängsel däremot låter ju verkligen inte som särskilt passande i ett villaområde ut mot en väg på det sättet så nära tomtgränsen.
 
D09
Visste inte att hundar har sånt ( för växter ) farligt urin.

Bor ju själv delvis på landet och kan ju hända att man själv står o slänger en drill i buskarna.. Ok, man har sitt pinkaställe när man jobbar ute och växterna ser ut som vanligt efter många år.

Låter dock inte min vovve pinka på grannfastigheters buskar däremot, så där har jag inte reflekterat över några skador..
I området kryllar det dock av hundar som går samma slinga.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.