Svar: X

I vår familj är jag både bagare och kock. Jag behöver lite nya redskap för att behålla inspiration i köket! Då kanske jag lyckas inspirera andra i familjen till att bli små bagare eller kockar.
 
Svar: X 2005

Jag är nykär och skulle behöva slänga lite raw-food-lööve på min nya kärlek med hjälp av en Vitamix TNC5200 blender som dem har i det fantastiska sortimentet på Bagaren och Kocken.
 
Krilleman
Svar: X, dom startade verksamheten 2005 med en renodlad webbutik.

Oj oj oj, vad detta priset skulle göra min sambo glad!! All tid som läggs ner på forumet skulle helt enkelt få en ny innebörd i hennes ögon. (då det är en liten tagg i sidan på henne) Jag själv bidrar med "grovarbetet" i hemmet och min sambo för design & finlir, som är minst lika viktigt i ett välmående hem! Ett presentkort hos bagarenochkocken.se skulle vara väldigt uppskattat och göra susen för hemfriden!
 
Svar: X

Spenderar man 2 timmar i köket varje dag måste man ha verktyg som lever upp till kraven! Bagaren&Kockens grejor har jag aldrig blivit besviken på så ett presentkort till deras butik hade passat som handen i handsken!
 
Elina Blom Westergren skrev:
Veckans tävling vecka 35:
Tävla och vinn: Lyxa till i köket med designköksprylar

[bild]

Börjar köket se tråkigt ut? Varför inte förnya det med hjälp av lite fräcka designköksprylar. Denna vecka har två personer chansen att vinna presentkort á 1 000 kronor vardera hos Bagaren och Kocken. Ni väljer mellan hela 6 000 produkter.

Värde: 2 000 kronor

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.

Fråga: När startade Bagaren och Kocken sin verksamhet?
Svaret hittar du här: [länk]

1. 1999
X. 2005
2. 2001

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 6 september.

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Bagaren och Kocken. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar Bagaren och Kocken för att de sponsrar den här tävlingen.
Til Bageren og Kokken
Firmaet begyndte i 2005 og jeg er en ældre pensioneret snedker, oven i købet fra Danmark som kun har min pension, så jeg vil bestemt blive glad hvis jeg skulle vinde.

Finn Carl Sørensen
Bjørnevænget 15 Nyråd
4760 Vordingborg
 
Rätt svar: X 2005.

Hej på er! Vi är en familj som i rask takt håller på att bli många :)). Vi har tvillingar som fyllde ett år för ca två veckor sedan och i december väntar vi vår nya lilla familjemedlem :)). Det är en stor lycka och rikedom att få uppleva men småbarnslivet är också förenat med en hel del arbete. Det är min och min sambos ambition att vi ska laga bra och god hemlagad mat men jag har ibland svårt att finna inspirationen i vårt mkt gamla och slitna kök. Tänker att lite nya sköna köksartiklar är precis vad jag behöver för att finna lite glädje i matlagningen :)). Vi håller alla våra tummar och hoppas på tur!
 
Rätt svar: X 2005.


Hej på er! Vi är en familj som i rask takt håller på att bli många :)). Vi har tvillingar som fyllde ett år för ca två veckor sedan och i december väntar vi vår nya lilla familjemedlem :)). Det är en stor lycka och rikedom att få uppleva men småbarnslivet är också förenat med en hel del arbete. Det är min och min sambos ambition att vi ska laga bra och god hemlagad mat men jag har ibland svårt att finna inspirationen i vårt mkt gamla och slitna kök. Tänker att lite nya sköna köksartiklar är precis vad jag behöver för att finna lite glädje i matlagningen :)). Vi håller alla våra tummar och hoppas på tur!
 
Hej,

Rätt svar är år 2005.

Hemma hos oss är jag Bagaren och mannen Kocken. Enligt min mening...;) svämmar köket över av dyra kockknivar, onödiga maskiner, kvarnar mm. Nu är det min tur att frossa i pastellfärgade bakskålar, vispar, penslar och pajformar !!
Skåpen ska fyllas av regnbågens alla färger, jag längtar efter rött, orange, gult, grönt, blått och lila ! Massor av färg behövs för att klara av den mörka hösten..
 
X: 2005

Har renoverat om en hel nedervåning i ett gammalt hus från 1903 vilket resulterat i många motgångar, nederlag och allmänt sprängd budet. Nytt köksgeråd är såklart den avdelning som får sista prio eftersom det är att betrakta som lyx i sammanhanget, men det hade verkligen varit underbart med en liten pust medvind som omväxling.
 
[h=1]X. 2005[/h]Nya prylar till köket önskas alltid. Finns allt och lite till hos Bagaren och Kocken!
 
Svar X 2005
Tänk att få förgylla mitt 40-års kalas med lite Gerbera porslin, vilken underbar färgklick det skulle bidra med!
 
Svar X
Som ensam och relativt ny i köket så behövs mer till matlagningen
 
Svar x 2005

Huset jag bor i byggdes 1956 med stort vardagsrum för honom och ett litet kök till henne. Nu är vardagsrummet ombyggt till mitt kök och köket har blivigt hall. Så nu vill jag byta spackelspaden till stekspade
 
Svar X 2005

Skulle bli så otroligt glad om jag vann. För vem vill inte det liksom.

Har en liten ett åring här hemma som jag gärna lagar så bra mat som det bara går till. Men ärligt så har jag tappat lite inspiration och jag tror verkligen att nya redskap skulle göra allt så mycket roligare igen.

Så jag hoppas att jag blir en utav den lyckliga vinnaren.
 
Svar X, 2005

I vårat lite slitna 90-talskök skulle en ordentlig renovering behövas men eftersom vi är mitt inne i småbarnsåren känns det synd i och med att vi har några år av massivt slitage framför oss. Kanske en stor brandgul Le Creuset gryta skulle pigga upp köket så att vi "står ut". ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.