Enrique skrev:
Klipparen på bilden ser ut att köra på gräsmattan. Min höll mest till i buskarna och rabatterna...
Om du ser noga på bilden ser du en 3m høy kabel mellom indegoen og buskarna. Det verkar funka.
 
rcjofo skrev:
Ja, først 2 års garanti deretter 3 års reklamasjonsrett på utsyr som er ment å vare i minst 5 år
Samma som i Sverige då men ni tillämpar den fördelaktigare...:)
 
southpark skrev:
Skojig kille du Eriksgatan....telefonen har jag full koll på :)
Jag hade först klipparen installerad hemma vid villan i en månad innan den fick åka med till fritidshuset, där fick jag aldrig karteringen att fungera trots 10-15 fabriksåterställningar. ...
Jag kan ha missförstått detta du skriver men...
Observera att Fabriksåterställningen INTE raderar kartan från gamla karteringen, utan den
måste du rensa manuellt under klippinställningar. Du kan fortfarande ha kartan kvar från hemmagräsmattan. Oavsett så bör du skicka in hela paketet så du får senaste hårdvara (inkl nätaggregat och basstation).
 
Redigerat:
Välkommen tillbaka Waxinator. Du har varit saknad. Kul o ha med dig igen.
 
Waxinator skrev:
Jag kan ha missförstått detta du skriver men...
Observera att Fabriksåterställningen INTE raderar kartan från gamla karteringen, utan den
måste du rensa manuellt under klippinställningar. Du kan fortfarande ha kartan kvar från hemmagräsmattan. Oavsett så bör du skicka in hela paketet så du får senaste hårdvara (inkl nätaggregat och basstation).
Nä det vet jag, har läst alla inlägg i den här tråden...:banghead:
Den ursprungliga kartan raderades först av allt och jag får upp valet kartera men den misslyckas och säger sen att ingen karta finns sparad.
Ringde supporten idag också, fortfarande ingen som ringt tillbaka. Det suger!!
 
southpark skrev:
Nä det vet jag, har läst alla inlägg i den här tråden...:banghead:
Den ursprungliga kartan raderades först av allt och jag får upp valet kartera men den misslyckas och säger sen att ingen karta finns sparad.
Ringde supporten idag också, fortfarande ingen som ringt tillbaka. Det suger!!
Skicka bara in den med en felbeskrivning, det gjorde jag när elektroingenjörerna på supporten envisades med att detta fel berodde på mina ihoplödda trådskarvar,
Jag behövde göra om dom för ledningsförmågan är för BRA!
 
Eriksgatan
Soldyrkaren skrev:
Skicka bara in den med en felbeskrivning, det gjorde jag när elektroingenjörerna på supporten envisades med att detta fel berodde på mina ihoplödda trådskarvar,
Jag behövde göra om dom för ledningsförmågan är för BRA!
Ursäkta men nu får du allt berätta mer. Du skrev just ungefär att man kan skapa ny energi utifrån motstånd.
 
ERUEKA!
Bosch har äntligen uppfunnit perpetuum mobile!
:wow:
 
Eriksgatan skrev:
Ursäkta men nu får du allt berätta mer. Du skrev just ungefär att man kan skapa ny energi utifrån motstånd.
Ja precis, den inverterade modellen av jordvärme har sett dagens ljus:x
Hur som helst så funkade karteingen igen när den varit i Danmark och fått ny sw.utan att jag behövt röra trådinstallationen.
 
  • Gilla
southpark
  • Laddar…
Eriksgatan
Soldyrkaren skrev:
Ja precis, den inverterade modellen av jordvärme har sett dagens ljus:x
Hur som helst så funkade karteingen igen när den varit i Danmark och fått ny sw.utan att jag behövt röra trådinstallationen.
Enbart uppdaterad sw? Eller nytt nätaggregat också?
 
Eriksgatan skrev:
Enbart uppdaterad sw? Eller nytt nätaggregat också?
Min uppdatering gjordes i början av juni, jag fick inte veta om dom gjort mer än ny sw.
Nätaggregatet var i alla fall inte nytt så troligtvis kom samma agg. tillbaks som skickades in.
 
Hej,

Någon som gjort några försök att dämpa drivmotorerna med att trycka in mer fett i växellådorna och vad har ni i så fall fått för resultat?

Funderar på att prova detta närmaste dagarna och se om det går att få ner ljudnivåen något.
 
  • Gilla
rcjofo
  • Laddar…
Display.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Skönt att vara på mattan igen. Jag skrev för knappt en månad sen om hur några rara skolbarn hade kastat sten på min Indego, och fått in en fullträff på displayen.
Nu är den tillbaka efter reparationen. Med build 5233, och den rullar på bra.
Reparationen gick på omkring, håll i er..........3400 kronor. Inte dåligt för en display, fast det är nog nån kåpa ovanför displayen som också är bytt.
Jag blev lite förvånad att jag bara kunde hämta den på Cheapy. Inget att betala. De trodde att Bosch skickar faktura till mig. De litar väl på Indego-ägare.

Men nu är gräset lååångt. Klipparen kör just nu på maxhöjd, och jag får väl sänka höjden lite i taget.
Inget brölande trots högt gräs. Men det beror kanske på den höga klipphöjden.
Jag har fått intrycket här på forumet, att det blir mer bröl när klippaggregatet hänger längre ner.

Angående de två små förövarna som kastade, så fick jag många kreativa förslag här på forumet om hur de skulle bestraffas :)
Det har löst sig bra. De har varit här tillsammans med mammorna och sagt förlåt. De tar givetvis kostnaden. Den ena modern erbjöd sig t.o.m att fixa någon som klippte gräset under reparationstiden. Men jag sa att det behövdes inte. Indegon skall ha nåt att bita i.
Skönt att det fixat sig utan bråk.
 
  • Gilla
southpark och 3 till
  • Laddar…
A
Har ringt supporten om mina felkoder.
Felkod 5 och 11 är mjukvaruproblem. (5 är den vanligaste och komer lite då och då)
Felkod 200 är ett säkerhetsproblem.
Har lite att den går över tråden ibland och det kan vara att det är fel spänning från nätagget.
Dom vill ha den inskickad igen, blir ytterligare 2 veckor och sen är den här klippsäsongen slut.
Blir antagligen att jag tar in den på Onsdag.
 
Soldyrkaren skrev:
Skicka bara in den med en felbeskrivning, det gjorde jag när elektroingenjörerna på supporten envisades med att detta fel berodde på mina ihoplödda trådskarvar,
Jag behövde göra om dom för ledningsförmågan är för BRA!
Så då fick jag pratat med supporten å det va bara å skicka in den...tur att det bara tog 8 dagar att få det svaret. :confused:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.