Jag är jättenöjd med min AEG ST800XE. Men jag har inte i och för sig använt de andra maskinerna du listar.
 
Nya Bosch GST 1400, mindre men starkare än GST 90:in.

Bosch GST 1400
 
oobum skrev:
Nya Bosch GST 1400, mindre men starkare än GST 90:in.

Bosch GST 1400
Ser ut att ha en enklare styrrulle än GST140CE och saknar verktygslös vinkling av sågfoten.
 
Med tanke på prislappen tror jag att gst 90 egentligen är en grön bosch som ramlat ner i en hink blå färg. Själv skulle jag inte tveka på 140:an om jag hade behov av en ny maskin.
 
Blev en:

ImageUploadedByByggahus.se1378140953.456725.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Gst 90 idag :) ska ut o prova en sväng snart!
 
  • Gilla
corre
  • Laddar…
Mikael_L
Om du inte tycker den är bra så kommer jag få skämmas ... :surprised:
 
Den kändes bra!!
Nu e ju jag inget proffs men ja tycker den kändes stark, sågar stabilt och fyrstegspendlingen är ju kanon!! Framförallt på tjockare bitar! Så ja är nöjd och kommer definitivt vara det framöver med!
 
Fina sågar ;) men de passar inte oss vänsterhänta tyvärr! Kände dock på en milwaukee sticksåg idag som var intressant, satt pendlingsknappen i fram och power knappen uppepå ;) nån som har erfarenhet av den ?
 
Märkte det när ja bytte hand och testade vänstern! Det är ju illa egentligen! Aldrig tänkt på att t.o.m. Maskiner skiljer sig åt och att vänsterhänta blir lite mer "handikappade" i dessa fall och får ett begränsat utbud att välja på!

Och bara för man är högerhänt så Behöver man ju ibland byta hand för att såga från ett annat håll o så. Så man tycker att knappen Borde sitta i mitten eller på bägge sidorna :) menmen!
 
Köp en GST 140 från axminster, du blir garanterat nöjd. Jag har en GST 130 och är synnerligen belåten med den.
 
Hur ligger Festools varianter till i jämförelse med Bosch? Är de värda prisskillnaden?
 
Läser man många gamla sticksåg trådar så är det många som röstar fram festool som den bästa!! Men som vanligt är väl frågan till vad man ska använda den till och hur mycket innan man kan avgöra ifall de är värt det....
 
Jag tycker det varit ganska dött lopp i trådarna de senaste åren, med svag fördel för Bosch iom det lägre priset.
Sedan GST135CE lanserades.
 
Jag är också vänsterhänt och ägare av en Bosch GST135 CE och jag brukar starta den med ett finger istället för tummen. Inte optimalt men det funkar men egentligen borde man ju kunna ha två brytare. Värst tycker jag dock att det är med cirkelsågar då jag allt som oftast blir stående på spånsidan så att säga 😃
 
buspojken skrev:
Fina sågar ;) men de passar inte oss vänsterhänta tyvärr! Kände dock på en milwaukee sticksåg idag som var intressant, satt pendlingsknappen i fram och power knappen uppepå ;) nån som har erfarenhet av den ?
Jag har en milwaukee sticksåg. Den börjar vara några år nu men den fungerar hur bra som helst. Är helt nöjd med den. Sågar helt i klass med dom protool och festool som vi har haft på jobbet. Den är ordentligt stark och smidig.

På mitt gamla jobb averkade vi 2 sticksågar under den tid jag var där (8år) en festool och en protool när protoolen dog så paniköptes en parkside från lidl. Det konstiga är att den höll längre än både festoolen och prootolen och var ännu när jag slutade den såg som användes.
 
  • Gilla
buspojken
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.