plaggis skrev:
Varför inte ringa dem igen? Du verkar ju inte vara så angelägen att komma i kontakt med supporten
Jodå, ringde mån, tis och idag.
 
southpark skrev:
Jodå, ringde mån, tis och idag.
Fick du ingen hjälp då tycker jag supporten behöver rycka upp sig lite :)
 
  • Gilla
southpark
  • Laddar…
plaggis skrev:
Fick du ingen hjälp då tycker jag supporten behöver rycka upp sig lite :)
"Indego experten är inte på kontoret nu" blev svaret men någon annan skulle ringa upp asap.
 
plaggis skrev:
Fick du ingen hjälp då tycker jag supporten behöver rycka upp sig lite :)
Min klippare lider av karterings problemet...det välkända "svänga svagt åt vänster hela j*vla tiden" så jag vill egentligen bara ha bekräftat att jag ska skicka in den.
 
Eriksgatan
southpark skrev:
Jodå, ringde mån, tis och idag.
Har med intresse tagit del av ditt problem. Har du sett efter om denna symbol finns på din telefons display? ikon tyst.jpg

Skämt åsido, har du möjlighet att testa med något annat nätaggregat eller få supporten att säga OK till att åka till en åf som har klippare kvar och låna ett av dem att testa med?
 
Eriksgatan skrev:
Har med intresse tagit del av ditt problem.
Skämt åsido, har du möjlighet att testa med något annat nätaggregat eller få supporten att säga OK till att åka till en åf som har klippare kvar och låna ett av dem att testa med?
Skojig kille du Eriksgatan....telefonen har jag full koll på :)
Jag hade först klipparen installerad hemma vid villan i en månad innan den fick åka med till fritidshuset, där fick jag aldrig karteringen att fungera trots 10-15 fabriksåterställningar.
Jag har min återförsäljare, BH, 2 km hemifrån men jag har redan packat ner allt i lådan för vidare transport till Ballerup och känner inte riktigt för att köra 20 mil t.o.r. för att testa ett nytt nätagg.
Vill ha den uppdaterad både HW- och SW-mässigt, köpte den i maj men den är tillverkad 2012.
 
9699:- på Harald Nyborg nu... Billigt...
 
southpark skrev:
Min klippare lider av karterings problemet...det välkända "svänga svagt åt vänster hela j*vla tiden" så jag vill egentligen bara ha bekräftat att jag ska skicka in den.
Detta västervridningsfel borde vara ett av dom mest vanliga så orsaken borde dom veta direkt på telefon.
 
southpark skrev:
Skojig kille du Eriksgatan....telefonen har jag full koll på :)
Jag hade först klipparen installerad hemma vid villan i en månad innan den fick åka med till fritidshuset, där fick jag aldrig karteringen att fungera trots 10-15 fabriksåterställningar.
Jag har min återförsäljare, BH, 2 km hemifrån men jag har redan packat ner allt i lådan för vidare transport till Ballerup och känner inte riktigt för att köra 20 mil t.o.r. för att testa ett nytt nätagg.
Vill ha den uppdaterad både HW- och SW-mässigt, köpte den i maj men den är tillverkad 2012.
Precis som Southpark skriver, troligtvis en av de vanligare felen. Hade precis samma problem som du, även samma version (tillverkad november. Månad ser du på siffra nr 2-3 på serienumret). I den följesedel som kom med klipparen efter servicen så var enbart mjukvaran uppdaterad, men de ville ändå ha nätaggregatet (som jag fick skicka i efterhand efter uppmaning från Bosch), så lite osäkert om felet var mjukvarurelaterat eller om det berodde på nätaggregatet (andra inlägg här kan ju tyda på att det är här som felet ligger).
 
Dr Ost skrev:
Precis som Southpark skriver, troligtvis en av de vanligare felen. Hade precis samma problem som du, även samma version (tillverkad november. Månad ser du på siffra nr 2-3 på serienumret). I den följesedel som kom med klipparen efter servicen så var enbart mjukvaran uppdaterad, men de ville ändå ha nätaggregatet (som jag fick skicka i efterhand efter uppmaning från Bosch), så lite osäkert om felet var mjukvarurelaterat eller om det berodde på nätaggregatet (andra inlägg här kan ju tyda på att det är här som felet ligger).
Min är också tillverkad november, så ny SW är ju givet. Sen vill jag ha dom nya framhjulen med svarta axlar, ny klipptallrik så att jag kan köpa nya knivar som passar, å kanske ngt annat smått å gott som dom kan tänkas bjuda på?!
 
Norsk kundeservice skulle ringe meg siden 2. mai, og flere ganger etter det. De har heller ikke svart på mailer ennå. Men det kan jo skje at det kommer et svar til jul.

Svensk kundeservice ringte tilbake etter 8 dager.
 
För närvarande sitter jag och funderar på vem som är sämst av Bosch eller Hornbach i Arlöv/Malmö. Det lutar åt oavgjort.

Efter att ha visat långt mer tålamod mot en dålig produkt än vad jag normalt sätt brukar göra så tvingades jag till slut reklamera Indegon till Hornbach då den bl a konstant körde över begränsningstråden rakt ut i buskarna. När jag efter 1,5 vecka ringer för att fråga hur det går säger Bosch att klipparen ej har skickats till dem och inte finns i deras system. Hornbach säger att den har skickats.

Nu håller dessa två fantastiska giganter på att tvista om vem som har rätt/fel och var klipparen finns. Hornbach säger att Bosch i Danmark har kvitterat att de tagit emot klipparen, men ingen vet var den finns. Att få någon från Bosch eller Hornbach att ringa tillbaka och göra en återkoppling, lämna ett vettigt svar eller allra helst lösa problemet framstår som en omöjlig uppgift. Två veckor har gått och gräset blir högre och högre medan absolut ingenting händer med min klippare...

Inte ens med en generöst positiv inställning kan jag hävda att det är en engångsföreteelse eller otur. Vi köpte tre klippare samtidigt, alla tre har nu varit reklamerade. Vid samtliga reklamationer har klipparen slarvats bort och det har i de två föregående fallen slutat med att nya klippare till slut har erhållits. Det är dessvärre inget skämt när jag nu konstaterar att det inträffat även en tredje gång...
 
Eriksgatan
Det var nog det värsta jag läst. Du kan få ersättning för trädgårdshjälp.
Kan det förresten vara din förrymda klippare på bilderna i inlägget här?
 
Eriksgatan skrev:
Det var nog det värsta jag läst. Du kan få ersättning för trädgårdshjälp.
Kan det förresten vara din förrymda klippare på bilderna i inlägget här?
Klipparen på bilden ser ut att köra på gräsmattan. Min höll mest till i buskarna och rabatterna...
 
A
När den är bland buskar och sånt så på såna ställen brukar det bli djupa hål i gräsmatan.
Mina hallonbuskar var den så förtjust i, tror den skulle kunna stå hela dagen och stångas med buskarna och gräva ner sig. Satta till slut en tråd runt om och nu är indegon sur, den går inte närmare än runt ½ meter från tråden så det blir mycket oklippt nu också.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.