Rätt svar : 1, Full koll på huset med smart-telematik och deras sensorer
 
Sensorerna heter mySensors, alltså alternativ 1.
Detta vore perfekt hemma hos oss, vi skulle få tillgång till all den information vi behöver utan att ha knyten med kablar runt hemmet. Kablar som frun i huset anser är av ondo, dessutom är dom fula och trassliga.
Nu när vi nu flyttar in i ett nytt hem vore det en perfekt "inflyttningspresent" till frugan.
/Jari
 
Svar: 1. mySensors
Det vore intressant att prova dessa sensorer med andra enheter som jag har installerat i min stuga för att testa funktionerna ihop. Mobile Wifi, Dlink surveillance system, larm mm..Dessa sensorer som ingår i tävlingen vore mycket intressant att komplettera med.
/Bengt
 
1. MySensors

Precis vad jag behöver för att övervaka fukt och temp i krypgrund och vind på mitt 20 talshus.
 
Svar: 1. mySensors

Med lite smart sensorik, bevakande fukt, temperatur och ström, slipper man drabbas av skrik, panik och mardröm. Dåligt rim men jag kommer givetvis att installera i mitt hus och blogga om produkten. Tror detta är framtiden.
 
Svar. 1 mySensors

Har ett växthus där jag skulle vilja ha bättre koll på temperatur och fukt.
 
Hejhej!

Svar: 1. MySensors

Att bo i ett intelligent hem med smart övervakning vore toppen. Om jag har riktigt tur kanske det smittar av sig på den här småbarnsmorsans lätt slitna hjärna... ;)

Trevlig helg!
//Anna
 
Svar: 1

Vi har precis köpt ett hus där inspektören tyckte luftfuktigheten i krypgrunden var för hög och rekommenderar en dyr sorbtionsavfuktare. Säljaren å andra hand menade att det inte varit några fuktproblem hittills och därför är det inget att oroa sig för. Det allra bästa vore förstås att göra en egen mätning och ta beslut efter den, men det kräver ju att man har bra sensorer...
 
Svar 1

Det där är en dröm att få bygga ihop, tyvärr tycker inte familjens plånbok det så utan denna vinsten förblir det en dröm för all framtid!
 
Svaret är 1: mySensors

Krypgrund och åter krypgrund. Ska enligt säljarna av vårt hus inte vara några problem, ser inga problem men ändå sover man dåligt. Hade varit kanon om kunnat ha koll på temperatur och fuktighet utan att behövs stjäla utomhustermometern hela tiden.
Frugan är mer intresserad av utomhustemperaturen och gillar inte att den försvinner. Fast utomhus räcker det ju att gå utanför dörren för att få reda på.
 
Ett sanlöst sensorlöst hem efter Oden och Tor,
gör hemmet svart utan mySensor
 
Svar: 1

Motiv.: Jag har länge planerat att temperaturövervaka delar av vårt hus med målet att kunna erhålla tillförlitlig data som (via lite hemmameck) kan användas för att styra shuntmotorn på pannan. Att dessutom kunna hålla koll på luftfuktighet på vinden hade inte heller skadat ;-)
 
1. mySensors
Sensorer i sitt esse kan övervaka det meste.
 
  • Gilla
arkTecko och 1 till
  • Laddar…
ullberg
Så roligt, Stort tack,

Återkopplar i denna eller annan tråd med lite bilder från installation och test.

/U
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.