1. MySensors

En oåtkomlig kallvind behöver övervakning hemma hos mig. Och tempvakt i jordkällaren kommer väl till användning.
 
Svar: 1 mySensors

Som nybliven ingenjörsstuderande med intresse för automation, som länge har velat övervaka och logga temperatur, så vore detta perfekt.
 
H
Svar: My sensors
Motivering:
Jag fryser så jag huttrar...
frugan muttrar...
på termostaten skruvar...
en skorstenstock jag murar...
elden brinner i iver...
temperaturen stiger...
nu svettas vi ur våra porer...
vi behöver nya sensorer.
:wow:
 
Redigerat:
Svar: 1 mySensors
Det vore utmärk att komplettera mitt LinuxMCE-baserade hemautomationssystem. Om jag vinner lovar jag att skriva de enhets-wrappers som behövs samt att lägga ut källkoden som open source (jag har gjort det förut för Tellstick)
 
1. mySensors

Hade jag haft övervakning på saker i hemmet hade jag fått veta när kylen gick sönder, nu blev jag varse det när jag hem efter en vecka på landet, allt var förstört.
 
1. MySensors

Vill veta statusen på huset, mäta är att veta.
 
Svar: 1

Vill gärna slippa ligga vaken kl 3 på natten och fundera över hur huset mår.
 
Svaret är alternativ nr 1, mySensors.

Dessa sensorer vore toppen att vinna så jag kan övervaka bland annat luftfuktigheten på vinden efter att det nya badrummet är klart. Känner jag mig själv rätt så kommer antalet sensorer att utökas ganska omgående, så jag kan ha full koll på allt och lite till.
 
Svar: 1. mySensors

Jag laborerar idag med KNX, ZWave, Nexa, Visonic samt några fler och skulle tycka det vore trevligt att komplettera med denna formen av sensorer också. Jag avser att koppla ihop systemen och styra ex.vis fläkt på grund av luftfuktighet.
 
Svar: 1 MySensors
Att mäta är ger kunskap. Då kan jag förändra det som är fel. Känns som detta vore bra för t.ex krypgrund etc.
 
Svar 1: mySensors

-"Hemma på våran gata"
finns ingen som loggar data.
Med denn utrusning skulle jag bli först!
Även om inte mySenors är störst,
så räcker det för att släcka min kunskapstörst!
 
Svar 1 my Sensors
Något som huset kan behöva
 
Svar: 1. mySensors
Skulle vilja ha koll på temperaturen och även kunna släcka och tända lampor trådlöst.
Det går du att bygga ut systemet så det finns massor av användningsområden :)
 
Svar: 1 mySensors
Jag gillar att ha koll.
Och statistik följa på håll.
 
Svar: 1. mySensors

Älskar att ha koll på allt och fler prylar som hjälper till är ju enbart bra.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.