kontorsråttan
Svar:
1; mySensors

Varför:
Här kommer ett långt utlägg om mitt (vårt) hus, livssituation och diverse som ska få mig att vinna.
Kanske en del om mina intressen,vad jag jobbar med och hur min fru ser på mina intressen.

Eller så kommer min verkliga orsak till vad jag ska ha det till:
Monitor & Control
 
När jag får mina mySensors kan jag koppla ihop FTX, Fjärrvärme och Solfångarna och styra allt ifrån min App.
 
1. mySensors är namnet

Alltid varit intreserad av teknik och skulle väldigt gärna pröva denna och recensera.
 
Svar 1. MySensors

Motivering:
Jag har blivit lovad att få detta installerat om jag skaffar mig hemautomation, hittils har jag inte blivit
imponerad av hemautomation i denna prisklass. Men försök få mig ändra uppfattning!
 
Svar: 1. mySensors

Tja, någonstans ska man ju börja att koppla upp huset och detta vore en perfekt start.
 
J
Svar: 1. mySensors

Motivering: Vi har ett växthus en bit ifrån huset, med dessa grejer skulle man lätt kunna övervaka temperaturen där inne, vars vi än befinner oss.
 
Svar: 1, mySensors

Motivering: För att värmen i vårt hus styrs med direktel och jag har nu en överkomplicerad lösning med timers för att inte vi ska bli ruinerade på vintern, det här skulle bespara familjen många klagomål!
 
1. mySensors
Vill gärna få rapport, från min gård - 24 mil bort.
Med Smart-telematiks fjärrkontroll, får jag full koll
- åt alla håll!
 
Svar: 1

Perfekta produkter att ha speciellt under vintrarnas långresor då man sitter under en palm och läser på plattan om nya snöoväder och köldrekord hemma. Alltid med oro för att värmepumpen ska rasa ihop just då.
 
svar: 1 mySensors

Uppe i norr blir det kallt. Stugan ligger långt bort och där finns det malt.
En varning när tempen sjunker skulle förhindra ofrivillig uppkorkning och
därmed göra mig munter...
/
M
 
Svar: 1. mySensors

Jag bygger just nu ett mycket ovanligt hus, ett passivhus i lättbetong. Huset har ett automationssystem men inga sensorer ännu. Då lättbetong har hög fukthalt vid leverans plus byggfukt skulle det vara kul att kunna se hur huset förändras över tid då det kommer ta över 3 år innan huset når full effekt. Utöver det så kan ju sensordata styra utrustning i huset såsom motoriserade vertikalmarkiser etc... Det skulle vara mycket kul att programmera!

//Anders Åslund, Hammarö
 
1. mySensors
skulle sitta fint i hemmet då jag är borta mycket.
 
Svar 1. MySensors

För att jag länge letat efter ett bra och prisvärt sätt att automatisera Vårat nybyggda hus och detta vore en bra start som kan leda till vidare utbyggnad senare!!
 
MySensors heter det. Själklart är det jag som vinner. Jag ska ta ett nytt steg i mitt smarta hem. Garageport och markiser har sina egna system. Belysning och larm kontrolleras av Telldus som styr switchar och dimmrar. Siemens Digiheat styr värmen. En egen modifiring av e-link/Nexa fungerar som effektvakt och tar ner värmen vid behov. Nu vill jag ha ett system som kan byggas ut smart och som inte blir en egen ö.
 
Har ett förråd samt en krypgrund som behöver övervakas. Då skulle MySensors passa Mywife och MyWifi alldeles utmärkt då hon är mer orolig kring detta än jag.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.