1. mySensors

Har precis köpt vårt första hus och vill energieffektivisera det så mycket som möjligt, Då är det bra att kunna ha koll!
 
1. mySensors (det framgår ju till och med av bilden!)

Jag hoppas kunna tilläggsisolera vinden på mitt hus (har idag bara ca 15 cm kutterspån), men eftersom det är från -43 och i total avsaknad av allt vad diffusionsspärr heter, vill jag gärna ha lite koll på vad som händer där uppe om jag isolerar mer. En sensor skulle vara perfekt!
 
Svar: 1 mySensors

Jag har inte hittat något bra ställe att sätta en termometer på, har morgonsol mot sovrummet och fryser alltid när jag vaknar (men somnar utan täcke). Med en smart termometer kan jag ligga kvar under täcket och se hur jag bäst klär mig för dagen ! Shorts eller täckbyxor ?
Sen att få koll på fukt i källaren eller på vinden skadar aldrig :)
 
Svar:
1. mySensors
Det skulle vara kul att ha helt enkelt!
 
Svar: 1 - mySensors

Motivering: Nyfiken på om dessa sensorer kan matcha de temperatur- och luftfuktighetssensorer jag har i hela huset för övervakning av temperatur och mögelrisk på vinden.
 
Svar 1: mySensors

Motivering:
Att hålla koll på temperaturen i förrådet och fuktigheten på vinden vore bra var da'
 
Svar: 1. mySensors.

Motivering: För att under kommande uppdrag ombord på den internationella rymdstationen (ISS) kunna håll koll på hemmet och se till så att bland annat min flickvän inte smyger in och ommöblerar stället medan jag är borta eller fibblar med mina element inställningar.

(OBS! Inlägget kan innehålla spår av osanningar)
 
Redigerat:
Svar: 1 My sensors

Som nybliven Husägare och föreälder är tiden begränsad dock finns det en levande "Prylbög" med ett outtömligt intresse för att hitta på nya tekniska lösningar som frun ändå bara fnyser åt och skriker i högan sky när det inte fungerar.

Fru: - Jag vill bara trycka på en knapp-
Jag: - Men du måste du prova den här nya appen som jag har laddat ner till din telefon.
Fru - MEN JAG VILL TRYCKA PÅ EN KNAPP.

Jag tror att detta kan vara lösningen för mig (läs oss).

För övrigt har jag hur mycket tid som helst att lägga på nya projekt...

/Lars
 
Svar 1.
Smarta sensorer kommer att göra vårt nya hus ännu smartare.
Vi älskar smarta prylar.
 
Svar 1: MySensors

Efter att jag bytt ut oljan mot bergvärme så har det kommit mögel på vinden så jag har skaffat mig trygghetsvakten så hade varit riktigt nice att ha koll på vinden och se hur det klarar sig eller om man behöver köpa till värmeslingor till trygghetsvakten.
Speciellt när jag ska tillägsisolera nästa år ;)
 
Svar 1 mySensors

Det här vore ju perfekt för mitt nybyggda hönshus! Tänk att kunna hålla koll på hönshusets temperatur m.m. Då kan jag sätta på värmelampan när de fryser eller se till så att de inte har det för fuktigt. Dessutom kan jag hålla koll på källaren, krypgrunden i huset när jag är bortrest.
 
Svar 1:

Mitt nuvarande larm hänger sladdarna efter en renovering utan någon kontroll enhet. Råkade tappa den i backen när jag kopplade ur. Så snälla give me hope!!
 
svar mysensors
motivering : rullstolsburen med synskadad fru . behov att bevaka och styra min villa , behöver jag säga mera !
 
Svar: 1 mySensors

Statistiknörd som jag är för jag in värmepumpens driftstider i ett excelark och korrelerar mot yttertemperatur.
De här prylarna skulle förhoppningsvis kunna ge mig mer data gällande inomhusklimatet för att få ännu fler/bättre kurvor över driften av huset.

/C
 
Svar: 1 mySensors

Jag har byggt bastu under vintern och har lyckats lösa det så att jag kan starta den på distan, ända problemet är att jag fortfarande inte vet när den är tillräckligt varm, det här priset hade passat mig som ris på ryggen, tack på förhand!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.