Hej!

Larm DS7200V2
Manöverpanel DS7447V2 LCD panel
2:a manöverpanel en Ledpanel

Har haft detta larm installerat i 7år o funkat klockrent.
Till igår när jag lyckades bryta strömmen samt ha Ram-batteriet ur = allt i minnet raderat.

Min fråga nu är, är det fullt möjligt att genom manöverpanelen programmera upp hela larmet igen?

Eller är det bara att ringa min installatör? min installatör lånar gärna ut sin dator med Nollmodemkabeln o hela kitet, eller är det till o med svårt med den?

Eller är en ännu bättre lösning att satsa på ett DX4020 Ethernetkort o programmera allt genom min stationära dator?

som det ser ut nu så står ju bara den andra manöverpanelen o tjuter o bara det verkar ju genom en snabbkoll i manualen va bökigt o få igång sen verkar det som att ja måste adressera DX2010 expansionskort eftersom jag har 16 enheter.


Nån som har några tankar eller ideer om detta?
 
Ok tack för guiden, har du nån erfarenhet av dx4020 ip kortet? Tänkte mest om man e lite intresserad av datorer o grejer.

Ja menar man kanske kan få den o skicka mail o se med kameror o liknande om man bygger ut vidare
 
Hej,
såg inte denna post förrän nu. Har själv ett Bosch DS7220 och har gogglat MYCKET på detta. Tycker DX4020 och dess efterföljare verkar svåra och jag har inte vågat mig på att köpa kortet som för övrigt är svindyrt (2800kr) hos enda webbutiken i Sverigr (låsshop). Jag ringde häromdagen min installatör och han gav mig rådet att inte försätta med detta larm om jag ville hålla på och integrera med hemautomation.

Mitt tips blir att låna din installatörs grejor för att få igång larmet igen. Vill du ha avancerad integration med automationssystem skulle jag köpa nytt. Nöjer du dig med enklaste möjliga integration kan du göra som mig, se http://www.byggahus.se/forum/teknik/201788-z-wave-da-haus-hemautomation-67.html#post1801072
 
Hejsan. Va kul att du svarade just idag. Jag hade nämligen ut min installatör här idag o grejade till larmet, mesta tiden tog det att kolla av alla sektioner eftersom jag slarvat bort just det pappret.
Han sa samma att detta system började gå ur tiden, och att ja skulle satsa på ett siemenssystem istället. Så man får det smidigt med appar o grejer. Nu skulle jag visserligen få köpa hans ena interface o kunna köra allt själv.
Men ja tror nog att detta får gå tills nästa gång de strular. Och sedan blir de uppgradering.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.