D09
KnockOnWood skrev:
Don't ask, you don't want to know som det heter ;)


Nu hoppas du väl på en tidig höst så du kan börja provelda värmeverket?
Har en öl som väntar på proveldningen ;)

Ska rota runt i pannan ikväll när ungarna somnat he he

Julafton mitt i augusti ;)
 
  • Gilla
KnockOnWood
  • Laddar…
D09 skrev:
...Ska rota runt i pannan ikväll när ungarna somnat he he

Julafton mitt i augusti ;)
Alla har vi en liten pyroman inom oss. Bra att elda i en säker eldstad då!

Hustrun går runt med en eldkastare ibland och låtsas ta bort ogräs.
Man kan bli livrädd för mindre :rolleyes:

704005.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
xdigger och 1 till
  • Laddar…
D09
KnockOnWood skrev:
Alla har vi en liten pyroman inom oss. Bra att elda i en säker eldstad då!

Hustrun går runt med en eldkastare ibland och låtsas ta bort ogräs.
Man kan bli livrädd för mindre :rolleyes:

[bild]
På tal om elda på grejor, om man skaffar en sån och eldar på småsprickor på asfalt, smälter den samman då igen? 😜
 
D09 skrev:
På tal om elda på grejor, om man skaffar en sån och eldar på småsprickor på asfalt, smälter den samman då igen? 
Arbetstemperatur 1300°C står det, så den borde ju smälta det mesta. (Köpt på Jula, fabrikat Axley)
Men kanske det skulle räcka med en varmluftspistol. Inte lika häftigt iofs.

Men bör man inte tillföra lite asfalt, droppa i sprickorna, så de fylls med något.
Att det uppstår sprickor borde väl bero på att asfalten har krymt eller nåt?
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
D09
KnockOnWood skrev:
Arbetstemperatur 1300°C står det, så den borde ju smälta det mesta. (Köpt på Jula, fabrikat Axley)
Men kanske det skulle räcka med en varmluftspistol. Inte lika häftigt iofs.

Men bör man inte tillföra lite asfalt, droppa i sprickorna, så de fylls med något.
Att det uppstår sprickor borde väl bero på att asfalten har krymt eller nåt?
Den ser mycket roligare ut än en varmluftpistol... Skyller även på att den verkar vara mobil ;)

Ja, lite kallasfalt som man smälter ner i kanske :)

Ägnar lite tankeverksamhet åt vägföreningen he he
 
D09 skrev:
Den ser mycket roligare ut än en varmluftpistol... Skyller även på att den verkar vara mobil ;)

Ja, lite kallasfalt som man smälter ner i kanske :)

Ägnar lite tankeverksamhet åt vägföreningen he he
Jo man känner sig stor när gaslågan dånar igång.
 
Redigerat:
  • Gilla
D09
  • Laddar…
ullberg
Idag har jag påbörjat vad som tycks bli en mindre roman, en beskrivning av mitt låssystem hemma som jag lovat länge nog nu, här kan ni följa den tråden: http://www.byggahus.se/forum/teknik/218791-projekt-inpasseringssystem-och-elektrisk-lasning.html

ullberg skrev:
Testade nya motorlåset
[bild]
Funkade fint, skruvade ner befintligt i dörren (det nya har lite säkrare kommunikation till kistan) bara för att inse att kontakten är inverterad på de båda kistorna. Orkade inte byta ut kabeln så jag fick skruva tillbaka det gamla, Fail...

/U
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
D09
ImageUploadedByByggahus.se1376592396.708640.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Hmmmm var ska man börja nu ;)
 
  • Gilla
Mikael_L och 1 till
  • Laddar…
Rivit bort lite ris i trädgården, vildvuxna björnbär och sådant, det sticker så i fötterna när de kommer upp genom altangolvet. Sedan suttit och njutit av att se grannen röja sly i trädgården och släppa in kvällssolen på vår baksida för första gången sedan huset byggdes 1971.
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
Eftersom det är sån ruskig fått på vissa i detta forum så har jag fått sätta lite fart. Skickade ut maken i garaget för att röja, röjde ut mitt kontor, spacklade tak gång nr 2, spacklade vägg gång nr 1. Skall pressa på och ha ett färdigt rum på lördag kväll!
 
  • Gilla
Mikael_L och 1 till
  • Laddar…
D09
Fått igång en husqvarna 😄😄😄😄
 
  • Gilla
Mikael_L och 4 till
  • Laddar…
Slipat väggarna och spacklat gång nr 2. Målat taket två gånger. Allt är förberett för att slipa och tapetserna imorgon. Får då den något irriterande nyheten av min make att vi skall få besök imorgon. :confused: Det är väl fel på mig som hellre tapetserar ett rum? Oavsett känns det sådär att visa upp vårt nya hus när innehållet i ett rum står parkerat mitt i korsningen mellan hallen/köket/matsalen och vardagsrummet.

Är betydligt mer kompis med mitt abranet än jag var initialt. (y)
 
ullberg
Ringde ASSAs kundtjänst i onsdags och frågade om dessa fanns som en reservdel att köpa
ImageUploadedByByggahus.se1376664814.607347.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Fick svaret "nej det finns de inte, ge mig en adress så skickar jag det du behöver". Och två dagar senare dimper detta ner i lådan, Stort tack ASSA!

/U
 
  • Gilla
Appendix och 3 till
  • Laddar…
ullberg
Jo glömde visst va det var jag gjort idag, nämligen att konstruera en liten adaptersladd och sen byta motorlåset i dörren
ImageUploadedByByggahus.se1376665139.482863.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

nu har jag sparat minst en sekund per öppning!
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
ASSA har en heeeeel del att göra på kundserviceområdet efter allt ståhej med deras lås som man öppnar enkelt utan nyckel men som de vägrade byta ut...... ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.