ikeo skrev:
hmm när var du i närheten av tonårskillar sist egentligen dom som jag sprungit på som faktiskt håller på med datorer och inte spel dom testar den typen av funktioner bara för att se om det fungerar och hur det fungerar.
Gissa vilka personer det är som laddar ner och sprider filmer, tv serier, musik, applikatioenr till hela sin vänskapskrets och dom som alla vet att dom kan fråga om dom behöver nåt

Inser du verkligen inte skillnaden på allt ovanstående jämfört med att enkelt klicka fram det själv utan att behöva gå omvägen via andra. Att inte behöva blanda in andra är just dessutom grejen för många när det kommer till porr, som redan noterats i tråden.
 
ikeo skrev:
....... att jag sitter på ett kontor och när man hör hur folk tror att saker fungerar och man tämligen omgående märker att dom faktsikt har noll koll på hur internet egentligen fungerar eller teknik i allmänhet. För de flesta av oss som jobbar inom it skulle jag nog påstå att mantrat att ta för givet att alla användare är idioter tyvärr är nåt som de flesta håller med om efter att ha jobbat med support ett tag
Jag antar att det blev något syftningsfel i ditt inlägg, men jag håller med dig att det finna massor med idioter bland IT folk som inte kan koda en applikation så att vanligt folk inte kan använda den.:rolleyes:
 
Nimajneb skrev:
Jag antar att det blev något syftningsfel i ditt inlägg, men jag håller med dig att det finna massor med idioter bland IT folk som inte kan koda en applikation så att vanligt folk inte kan använda den.:rolleyes:
Språkpolisen slår till igen ser jag :)

Hur är det med de dubbla negationerna då :cool:
 
KnockOnWood skrev:
Språkpolisen slår till igen ser jag :)

Hur är det med de dubbla negationerna då :cool:
blir lätt snett o vint med telefonen:D
 
  • Gilla
KnockOnWood
  • Laddar…
Nimajneb skrev:
blir lätt snett o vint med telefonen:D
Vad bra att ha en smartphone att skylla på :)

Själv kan jag bara skylla grodorna på dumphånen :surprised:
 
nope våra användare hjälper inte sig själva. Jag sitter på en avdelning där vi hanterar support implementering samt projektering av våra interna affärs system.
Jag tvivlar på att nån tycker att jag och mina kollegor är elaka om dom tyckte det skulle dom knappast komma med sina privata it problem som vi dessutom hjälper till med i mån av tid.
ALLA som jobbar med mig har samma inställning vi ska hjälpa till så mycket som vi kan inom ramarna för vad som är tillåtet enligt policy och är det nåt vi inte kan eller får hjälpa till med så förklarar vi det och INGEN såvitt jag vet har haft några problem med det.
Vi påpekar ju tom att om det användaren vill ha gjort bryter mot nån policy vem dom ska ta kontakt med så att om den person som har befogenhet kan säga åt oss att göra undantag
 
med tanke på att jag är halft dyslektiskt så är det säkert nåt syfningsfel nånstans.
Men dels så kodar jag inte och dels har jag haft alldeles för mycket med användare att göra som har lyckats förstöra saker som dom ska kunna som en del av sina arbetsuppgifter.
Ett typ exempel var väl användaren som klagade på att det var nåt fel på datorn som börjat skriva av sig själv. När man väl kommer dit tittar på datorn så skriver den mycket riktigtav sig själv. Att användaren 5 minuter inna dom ringde hade hällt ett glas vatten i tangenbordet hade ju absolut inget med saken att göra.
Eller som när en användare lyckas starta om datorn på 2 sekunder genom att trycka på strömbrytaren på skärmen och inte förstår varför man inte tror på dom när dom säger att datorn har startats om
 
och bägge föregående inlägg skulle ju ha citerats men jag och citat funktionen kommer inte riktigt överens just nu
mitt inlägg 291 var ju ett svar på 285
och 292 är svar på 287
 
ikeo skrev:
nope våra användare hjälper inte sig själva.
:rolleyes:

I rest my case.... ;)
 
ikeo skrev:
Eller som när en användare lyckas starta om datorn på 2 sekunder genom att trycka på strömbrytaren på skärmen och inte förstår varför man inte tror på dom när dom säger att datorn har startats om
Ok då, let's spell it out.
Precis som du så tror alla andra it-support-nissar också att alla är lika korkade som dessa personer, eftersom det bara är så korkade personer som vänder sig till it-support-nissarna.

Alla vi andra hjälper oss själva och varandra istället och lämnar "idioterna" åt varandra.... :)
 
thomasx skrev:
Ok då, let's spell it out.
Precis som du så tror alla andra it-support-nissar också att alla är lika korkade som dessa personer, eftersom det bara är så korkade personer som vänder sig till it-support-nissarna.

Alla vi andra hjälper oss själva och varandra istället och lämnar "idioterna" åt varandra.... :)
så bra då kan ju du komma och förklara för mina användare hur man gör för att låsa upp sina låsta konton i systemen. hur man felsöker komplexa excel dokument eller jagar felbokningar som man bara hittar när man går direkt in i databaserna och söker.
Fast det är klart för att kunna göra dom sakerna så behöver man ju administrativ access in i systemen nåt som man kanske inte vill ge till vilken användare som helst. Om inte annat så tror jag inte våra revisorer skulle uppskatta det så värst mycket.
 
M
Micke64 skrev:
[länk]
Censorship is in no way incapable of telling the difference. Less developed automatic filters however may lack that capability.
 
Anders_Nilsson skrev:
Från G-P idag:

[länk]

Kommer man inte åt dig med censur så trakasserar man din familj. Man kan naturligtvis hända att detta inte går att koppla ihop med ett antiporrfilter men en obehaglig trend kan skönjas.....
Man blir ju inte förvånad.. precis som jag inte blir förvånad över vem som kan tänkas försvara agerandet.. ;-)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.