Jag har funderingar på att köpa en verktygsvagn för att kunna ha alla (de flesta) verktygen samlade på samma ställa och få med mig dem lätt. Nu renoverar jag i och för sig bara hemma. Men det är skönt att kunna rulla iväg med vagnen och få med sig, skruvset, bitsset, skruvmejslar borrar och de verktyg som jag inte har låda till.

Vill ha en verktygsvagn där man även kan koppla ifrån den översta låtan och få den att fungera som en vanlig verktygslåda. Där man har det mest vanliga handverktygen.

Jag hittade en Stanleys verktygsvagn på Clas Ohlson som ser ut att vara riktigt bra. I alla fall priset :)


Har tittat på en tidigare som verkar ha hyfsat med utrymme:
http://www.toolstop.co.uk/stanley-1-94-210-fatmax-mobile-work-station-p6411

Frågan är, är den som Clas Ohlson säljer likadan?
http://www.clasohlson.com/se/Verktygsvagn-Stanley/31-4622
 
Redigerat:
De där två är inte samma modell. Hornbach säljer en också som är rätt käck, den har totalt tre eller fyra utdragslådor där den understa är rejält djup, samt en löstagbar på toppen. Nackdelen som jag ser det är att lådorna inte går att dra ut hela vägen och det kan bli lite svårt att komma åt det som är längst in, särskilt i den fackindelade.
Jag hade köpt den på hornbach om det inte varit för att det är lite snålt med möjligheterna att inreda. Jag skulle hellre velat ha en låda till och bara halva höjden och indelat så man kunde ha bits, sticksågblad, tigersågblad etc på ett smidigt och "effektivt" sätt. Dvs, det ska gå att hitta bland grejerna, men man kan heller inte ha några stycken sticksågblad i botten på en 10cm djup låda. Ja, jag kanske har lite för höga krav.

Spännande med en tjej som ställer alla dessa intressanta verktygsfrågor, tänk om man varit singel liksom.... ;)

Så här ser den på hornbach ut



81295036_L.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
Hur mycket kostar den på Hornbach?

Jag gillar att bygga. Och när man bygger vill man ha schyssta grejer :)
 
  • Gilla
matsa79 och 1 till
  • Laddar…
Anna1984 skrev:
Hur mycket kostar den på Hornbach?
Jag vill minnas att den ligger antingen på 1190 eller 1900, gissar på det senare och funderar på varifrån jag fått siffrorna 1190 ifrån.

Anna1984 skrev:
Jag gillar att bygga. Och när man bygger vill man ha schyssta grejer :)
Så är det. Det har min sambo insett också, så när jag vill köpa verktyg är det aldrig några problem, jag behöver ju dem :)

Hmm, kanske var 1190 ändå med tanke på vad en kostar hos Toolstop
Du får testa hornbachs prisgaranti, den ska ju gälla mot nätbutiker också.

http://www.toolstop.co.uk/stanley-1-95-622-fatmax-metal-plastic-rolling-workshop-p12284
 
Såg idag på Hornbach att den kostar 1195 där, verkar vara ett bra pris i jämförelse med andra på nätet.
 
thomasx skrev:
Såg idag på Hornbach att den kostar 1195 där, verkar vara ett bra pris i jämförelse med andra på nätet.
Ja det låter onekligen som ett bra pris. Kanske ska ta en vända dit snart :)
 
Jag funderar på en systainer transport. Tänkte det kunde vara trevligt att slippa släpa på de tyngsta lådorna och slippa packa om.
 
Var inne på Hornbach idag och köpte mig den där verktygsvagnen. Den känns helt ok.

Tyvärr saknade den fackindelning i de två mittersta utdragbara facken. Tänkte att man kanske kan köpa till smålådor och placera in i facken. Någon som vet om det finns såna tillval till stanleys fatmax vagn?
 
Anna1984 skrev:
Var inne på Hornbach idag och köpte mig den där verktygsvagnen. Den känns helt ok.

Tyvärr saknade den fackindelning i de två mittersta utdragbara facken. Tänkte att man kanske kan köpa till smålådor och placera in i facken. Någon som vet om det finns såna tillval till stanleys fatmax vagn?
De e bara te å gratulera då! :)

Men om den saknade insatserna så får du nog reklamera, de hör ju till, kollade du om dom hade flera vagnar och det saknades i alla? Det är en av de två lådorna som har gula insatser, den på HOrnbach här i göteborg har det precis som på bilderna från toolstop. Ta med en sådan bild och vetskapen om att lådorna på hornbach i göteborg har det och be dem komplettera din vagn med likadana.

Tog faktiskt en bild på den senast jag var på hornbach, tänkte lagt upp den här men batteriet på telefonen dog för exakt 3 sekunder sedan...
 
Redigerat:
thomasx skrev:
De e bara te å gratulera då! :)

Men om den saknade insatserna så får du nog reklamera, de hör ju till, kollade du om dom hade flera vagnar och det saknades i alla? Det är en av de två lådorna som har gula insatser, den på HOrnbach här i göteborg har det precis som på bilderna från toolstop. Ta med en sådan bild och vetskapen om att lådorna på hornbach i göteborg har det och be dem komplettera din vagn med likadana.

Tog faktiskt en bild på den senast jag var på hornbach, tänkte lagt upp den här men batteriet på telefonen dog för exakt 3 sekunder sedan...
Tack :)

Jag kollade en vagn, den som stod längst ut. Den hade ingen gul lådinsats. Tänkte inte speciellt på det. Tog sen en annan vagn som stod längre in. Nu när jag kom hem och tittade i den så hade den inte heller någon insats. Så då saknades de i åtminstone två vagnar. Fick en liten broschyr med. Tittade precis i den och där är det faktiskt en gul insats i lådan med på bilden. Trist :(((
 
Och här är bilden jag tog på HOrbnach här i göteborg. SÅ reklamera du vagnen nästa gång på honrbach så du får dina lådor, ska man köpa dem löst är det väl ett par hundra spänn till säkert. 20130809_193250.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
thomasx skrev:
Och här är bilden jag tog på HOrbnach här i göteborg. SÅ reklamera du vagnen nästa gång på honrbach så du får dina lådor, ska man köpa dem löst är det väl ett par hundra spänn till säkert.[bild]
Tack för bilden! Ja jag ska verkligen reklamera den. Tråkigt att behöva åka tillbaka igen. Speciellt om jag måste släpa på vagnen också.
 
Anna1984 skrev:
Tack för bilden! Ja jag ska verkligen reklamera den. Tråkigt att behöva åka tillbaka igen. Speciellt om jag måste släpa på vagnen också.
Du får trösta dig med att den i alla fall har hjul ;)
 
'Såg att även jula hade en variant på stanley låda med hjul. 349kr
 
Mikael_L
Nu går jag också i funderingar på en dylik verktygsvagn.

Finns det några erfarenheter att få ta del av från de som köpt?

Någon som vet om något annat nytt bra på marknaden?


Och, har hornbach kvar sin, för samma pris?
Jag såg att K-rauta ville ha 2175:- för den, det är i såfall en knapp tusing mer, dvs värt en tur till Hornbach.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.