MeanMike skrev:
Nu har jag testa igen. Felcod 45 igen. helt konstig första ½ minuten sen helt ok. Nu har jag försökt allt. Det får bli retur för uppdatering i morgon måndag.
Är det något jag ska tänka på tycker ni?

1. Nån skrev att man skulle märka kartongen med namn och tel. (varför?)
2. Märka maskinen och basstationen för att se om don blivit utbytta.
3.Jag ska fråga om jag får ett nytt skal då denna e repig pga. att den kört emot allt nu
4. Begära nyaste programvaran.
5. ?

Hr ni mer tips som e smart o skriva?
@MeanMike
Ja det vore väldigt intressant att få veta vad felkod 45 är ?? du inte den första som stött på detta i detta forumet, och om jag minns rätt har vi inte lyckats reda ut vad denna felkod kan betyda.
@Eriksgatan: instämmer och svarar OK :beer:

Kan medela att min Megasen går som en klocka på gräsbanan, har nu sänkt en nivå (till nivå 4) och kört andra gången på denna nivån......den varvar upp och ner allt efter behov.... den går skitbra helt enkelt (och inget brööl)
Jag skickade ett mail till supporten om mina torn som gått av i transporten => inga problem dom skulle skicka nya när dom kom in om någon vecka (har tydligen gått åt ett antal ) och det var ett snabbt svar vilket jag vill ge gott betyg på(y)
 
Jag ska skicka med en följelapp med mina frågor och jag tar med vad cod45 betyder.
Pratade med Cheapy i Halmstad och dom sänder iväg den samma dag dom får in den. (trodde dom bara gjorde det 1 gång vecka) så det ska bli kul o se hur lång tid detta tar.
Min granne ska installera en Hq308 i veckan o min jobbarkompis köpte en landroid från Jula idag för 5990:- Han har inga grannar så det e säkert ett bra köp. Hans tomt o även min grannes tomt passar nog bättre än min för slumpklippare.
Jag e jättenöjd med klippresultatet med min Indy o skulle Bosch fixa vår lista o bättra lite på spelrummet vid motoruppfästningen så spöar ingen Indegon.
Så enkelt e det. Jag vill inte ha en slumpklippare här hemma. O Eriksgatan vet att jag vandrat snart halva jorden junt i längd för att följa o titta på Indy. Fasen va starka ben jag har nu!. Fast skral kassa efter hur många öl det gått åt........
 
  • Gilla
Tyk1
  • Laddar…
M
Hur nära har du till grannen med am308?

jag är nyfiken på om de ev stör varandra.
 
  • Gilla
TWES
  • Laddar…
miksil skrev:
Hur nära har du till grannen med am308?

jag är nyfiken på om de ev stör varandra.
Det är kanskje forklaringen på felkod 45? (Det finnes en HQ i nærheten. Spelar ingen roll om den fortfarande står i lådan.)
 
Nä, denna vecka har inte varit en bra Indego-vecka. Först började den att irra runt utan att parallellklippa efter att jag hade gjort en fabriksåterställning samt nollställning av kartan. Och igår, mitt framför mina ögon så stannar den precis bredvid begränsningstråden och den är helt död. Har provat att kallstarta den (ta ut nyckeln och göra basen strömlös) men inga livstecken. Vet att även andra har haft klippare som har "slocknat" men hur har det gått sedan? Några magiska knep eller iväg på reparation?...
 
MeanMike skrev:
Nu har jag testa igen. Felcod 45 igen. helt konstig första ½ minuten sen helt ok. Nu har jag försökt allt. Det får bli retur för uppdatering i morgon måndag.
Är det något jag ska tänka på tycker ni?

1. Nån skrev att man skulle märka kartongen med namn och tel. (varför?)
2. Märka maskinen och basstationen för att se om don blivit utbytta.
3.Jag ska fråga om jag får ett nytt skal då denna e repig pga. att den kört emot allt nu
4. Begära nyaste programvaran.
5. ?

Hr ni mer tips som e smart o skriva?
Be att få tillbaka klipparen i samma kartong som du skickade den i! Jag lämnade min till service i en hel kartong och fick tillbaka den i en kartong som såg ut som om den bliit överkörd!
Mycket riktigt var innehållet trasigt så jag fick en elt ny maskin hos HB!
 
  • Gilla
dennisson och 1 till
  • Laddar…
Nu fick jag igång den igen. Krävdes en lite omvänd startordning där basstationen har ström när man sätter i klipparen (som före dess hade nyckeln utdragen). Kanske en slump... Hursomhelst, rensat kartan igen och peppar peppar, nu parallellklipper den igen.

Hmm, vi kanske skulle skapa en ny tråd där vi enbart har FAQ liknande den Bosch har men där vi vågar vara ännu mer detaljerade och mindre politiskt korrekta i svaren... :)
 
  • Gilla
Tyk1 och 1 till
  • Laddar…
plaggis skrev:
Är det någon dom sett och läst denna?
[länk]

Vet inte om det står något vettigt i den för jag lyckades inte få den korrekt i smartphonen... Ber om ursäkt om detta är ointressant och bara ett onödigt inlägg
Nu har jag läst. Många bra saker men även dåliga. Exempelvis att författaren tycker att det inte skall finnas hinder som inte är utmärkta. Detta är delvis tvärtom vad som står i Boschs egna manual där klartecken ges till att hinder är omärkta bara de har en viss höjd. Skulle även vilja påstå att Indegon oftast klarar studsmattan galant.
Sedan tycker jag inte heller att man som användare skall behöva flytta runt på basstationen som en del av felsökningen (om placeringen följer spec) . Bökigt och även svårt att lösa med eldragning.
Även brister i terminologi. "Slå gräs" hittar jag åtminstone inte på min klippare och författaren går även på slak lina gällande definitionen av kartering/kartlägg (kan skapa missförstånd). Dock, en liknande text borde ha funnits från början i Boschs manual. Undrar om Bosch har varit inblandade på något sätt...
 
petterg skrev:
Det är kanske förklaringen på felkod 45? (Det finnes en HQ i närheten. Spelar ingen roll om den fortfarande står i lådan.)
Nja. han har inte ens fått den ännu. Indy e rätt smart men ännu inte synsk.

miksil skrev:
Hur nära har du till grannen med am308?
jag är nyfiken på om de ev stör varandra.
Jag ska naturligtvis rapportera om detta. Kablarna bör hamna ca
70-80 cm i frånvarandra vid häcken. Undrar om det blir nån skillnad vid olika signalid? spännande det här.
Han ska få den i veckan som kommer
 
Eriksgatan
Dr Ost skrev:
Nu fick jag igång den igen. Krävdes en lite omvänd startordning där basstationen har ström när man sätter i klipparen (som före dess hade nyckeln utdragen).
= startordningen för installation enligt manualen... :)
 
plaggis skrev:
Är det någon dom sett och läst denna?
[länk]

Vet inte om det står något vettigt i den för jag lyckades inte få den korrekt i smartphonen... Ber om ursäkt om detta är ointressant och bara ett onödigt inlägg
Mine favorittsitat fra den:
Alternativt att man köper flera robotar för att lösa uppgiften.
(Eriksgatan, du skulle beholdt alle 6!)

LÄS anvisning för begränsningar vid sluttningar och fasta föremål/passager, som ska följas noga.
De anvisningene fant jeg først da jeg fant dette forumet. Eksempel: Det står ingenting i medfølgende instruksjoner om at det skal være 1m mellom kablene. Jeg hadde 80cm et sted og tok opp med kundeservice om det kunne være årsaken til at den ikke klippet det området - på mail svarte de ikke, på telefon trodde de ikke det kunne være årsaken.
Instruksjonen burde heller vært "Les indegotråden på byggahus.se nøye før utlegging av kabel (men les den for all del ikke før du har kjøpt klipper og returfristen har gått ut)"
 
MeanMike skrev:
Nja. han har inte ens fått den ännu. Indy e rätt smart men ännu inte synsk.
Jeg er heller ikke synsk. Likevel vet jeg at din nabo kommer til å sette ut en HQ. Indy har helt sikkert hørt rykter. Hva annet enn tyvlytting tror du den driver med når det står "kalibrering" i displayet?
 
Eriksgatan skrev:
= startordningen för installation enligt manualen... :)
He he, dags att utreda detta (igen?). Vet att du tidigare har refererat till manualen gällande instruktion vid återställning. Vart står det? Kanske är jag som är halvblind :). Ange rubrik samt version av manualen (senaste version på Boschs hemsida är från november 2012). Däremot finns återställningsinstrukion på FAQ på Boschs hemsida som jag även har fått från supporten på Bosch. Den lyder enligt följande: "Gör dockningsstationen strömlös > Slå av maskinen med den röda nyckelbrytaren > Slå på maskinen igen med den röda nyckelbrytaren > Sätt maskinen i dockningsstationen > Slå på strömmen till dockningsstationen".
Dvs i den enda officiella instruktion som jag har hittat så skall sista steget vara att slå på strömmen, men för att åtgärda mitt problem så behövde jag ha strömmen på FÖRE jag satte i klipparen...
 
petterg skrev:
Det står ingenting i medfølgende instruksjoner om at det skal være 1m mellom kablene.
Inledningsvis i manualen visas ett antal bilder som anger min/max-gränser. Under bild sju ser du att det officiella minimiavståndet är en meter. (sedan klarar jag mig med klart mindre än så).
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.