rcjofo skrev:
Hur korkat du er skal jeg ikke utale meg om. Men, du er ikke interesert i å få din Bosch Indego til å fungere.

Legger merke til at du anvender dette og flere andre forum til enbart negativ omtale. Flere her har gitt deg tips om hvordan du kan unngå problemene du har med hjul og brøl, men du fortsetter likedan. Nå gjør du even andres problem til dine.

... du vil ha pengene dine tilbake....bruk din tid hos din AF. Du fikk even reseptet på hur du gjør det på dette robotgressklipperforum ...
Jeg begynner å forstå sammenhengen. ÅF og Bosch vil at han skal fortsette slik på forumet, derfor vil de ikke heve kjøpet!
 
  • Gilla
rcjofo och 1 till
  • Laddar…
Jag har redan uttalat mig i denna fråga så ........nej jag ska va tyst nu.....
 
  • Gilla
Toddbertuzzi
  • Laddar…
Dr Ost skrev:
Givetvis har du helt rätt samtidigt som det då även blir svårt att förstå vad du gör på detta forum :) (om man skall vara konsekvent)
Kanske kul att läsa om hur alla jobbar för Boschs räkning ?
 
  • Gilla
Dr Ost
  • Laddar…
rcjofo skrev:
Hur korkat du er skal jeg ikke utale meg om. Men, du er ikke interesert i å få din Bosch Indego til å fungere.

Legger merke til at du anvender dette og flere andre forum til enbart negativ omtale. Flere her har gitt deg tips om hvordan du kan unngå problemene du har med hjul og brøl, men du fortsetter likedan. Nå gjør du even andres problem til dine.

... du vil ha pengene dine tilbake....bruk din tid hos din AF. Du fikk even reseptet på hur du gjør det på dette robotgressklipperforum ...
Stycke 1: Helt korrekt. Varför kämpa med att få en maskin till att fungera när det finns så pass många barnsjukdomar som Bosch inte lyckas lösa ?

Stycke 2: Som jag har skrivit flertalet ggr; det är BOSCH´s uppgift att ordna; inte MIN! O de verkar inte kunna/vilja lösa problemen då de skickar trasiga maskiner hela tiden. Och jag kan inte minnnas att jag ingått något avtal att vara testpilot åt de.

Stycke 3: Helt korrekt där också. Har redan lagt ca 1500kr på att enbart transportera klipparen fram och tillbaka till ÅF. Såhär i efterhand skulle man löst det på annat sätt. Man lär sålänge man lever.....

Den här tråden har ju gått mer till att diskutera allt annat än just klipparen snart. O Ja, jag vet att jag är bidragande till det också :D
 
  • Gilla
Waxinator
  • Laddar…
mortimer skrev:
Stycke 1: Helt korrekt. Varför kämpa med att få en maskin till att fungera när det finns så pass många barnsjukdomar som Bosch inte lyckas lösa ?

Hva hjelper det å ikke høre på velmente råd ? , minner om KrøsaMaja, hun hadde vel enda flere sjukdommer

Stycke 2: Som jag har skrivit flertalet ggr; det är BOSCH´s uppgift att ordna; inte MIN! O de verkar inte kunna/vilja lösa problemen då de skickar trasiga maskiner hela tiden. Och jag kan inte minnnas att jag ingått något avtal att vara testpilot åt de.

Nei, med din innstilling vil du aldrig kunne bli Testpilot og hvis du tror at Bosch sender en servicemann for å ordne opp så vil nok gresset bli vel langt hos deg.

Stycke 3: Helt korrekt där också. Har redan lagt ca 1500kr på att enbart transportera klipparen fram och tillbaka till ÅF. Såhär i efterhand skulle man löst det på annat sätt. Man lär sålänge man lever.....

Hadde du fulgt det som står i manualen og de råd om enkle modifikasjoner du har fått her på forumet, samt utført normalt ettersyn så hadde du spart deg brorparten av de pengene ...


Den här tråden har ju gått mer till att diskutera allt annat än just klipparen snart. O Ja, jag vet att jag är bidragande till det också :D
Ja, det er jeg helt enig i, tråden er nå så lang og inneholder så mye tullprat at den ikke er et hjelpemiddel for den som vil bruke den for å finne svar på sitt problem. Når en leser dine innlegg her så skulle en tro at det ikke var en eneste Indego som fungerer, men det er faktisk feil. Og tilsammen har flere vært aktive og kreative og funnet løsninger på mekaniske problem.

Det er tross alt løst en hel del i tråden:
Framhjul som setter seg --- lite olje
Bakhjul som løsner - ettertrekke hjulbolt
Høg ljud - isolering og stabilisering av klippeagregatet.
Docking - presisering av viktigheten av å ha en snorrett kantkabel

Og det er kommet veldig mange forslag til å forbedre mjukvaran. Det vil forhåpentligvis komme andre tilgode.
 
  • Gilla
Toddbertuzzi
  • Laddar…
Före Norrmännens inbrytning i tråden så hade vi en kamratlig stämning här. Inte ett enda personligt påhopp, utan bara goda tips, trix och råd. Nu tackar jag för mig och låter er munhuggas bäst ni själva vill.
:thumbdown:
 
Waxinator skrev:
Före Norrmännens inbrytning i tråden så hade vi en kamratlig stämning här. Inte ett enda personligt påhopp, utan bara goda tips, trix och råd. Nu tackar jag för mig och låter er munhuggas bäst ni själva vill.
:thumbdown:
Instämmer. Det har blivit en helt annan tråd och stämning sedan norrmännen kom in här. Förstår också varför Eriksgatan varit så pass lite aktiv (i välmening från min sida) sista tiden.

Jag snor delar av ditt sista citat Waxinator; Nu tackar jag för mig och önskar alla lycka till med era investeringar.
Over and out (y)
 
Redigerat:
Ändå hyfsat sakligt av norrmännen anser jag. Då var nog jag värre vilket jag har bett om ursäkt till Mortimer för...
 
Att vädra sitt missnöje över Indegon någon gång är helt OK. Att göra det i tid och otid är bara tröttsamt. Om man är så otroligt missnöjd över sin klippare bör energin läggas på att återlämna den/häva köpet istället för att smutsa ned forumet. :confused:
För övrigt tycker jag att norrmännen överlag har varit sakliga i sina inlägg. :rolleyes:

Min Indego (den första pajjade efter tre timmar då transformatorn gav upp) har fungerat tillfredsställande. Visst har den kört utanför begränsningskabeln, kört fast i en grop och ibland varvat upp för att sedan sänka varvtalet till helt acceptabel nivå. Överlag är jag nöjd med min klippare. :)
 
Tycker det är synd det här. Som sagt alla vet vi brister och fel på maskinen, men kanske vi skulle hålla oss till att först o främst tipsa o trixa och hjälpa både oss själva och Bosch. Om dom går framåt får vi ju en bättre produkt.
Vaxinator. Jag tycker inte du ska lägga ner här.
Sen kan jag bara be Mortimer som blandar bra inlägg med lite för mycket negativt. (menar absolut inte nåt ont med det) o det e väl det som folk blir trötta/arga på. Det finns väl nån mer, Men resten här e ju goa gubbar som vill väl.
Normännen har jag inte ont av, fast jag har svårt o förstå vad dom skriver......

Fick återigen nu testa med kallstart, raderad karta, kartera om för att jag fick cod 45 igen. sen påstod den att något va i närheten av basen. Ta bort stod det på displayen.
Det får mig att tro att den sänder nåt till Klipparen. Och jag har ju byggt ett hus till den. Kände den det???
Testar vidare i helgen annars retur på måndag.
 
Redigerat:
  • Gilla
Dr Ost
  • Laddar…
Eriksgatan
Nämen, vilka trista miner det var här då! :(

Glöm den senaste veckan som nog har fått lite negativ övervikt pga. att det är samma 6-7 pers. som skriver pga att alla andra har semester och förhoppningsvis t o m har fungerande robotar som klipper åt dem. Jag uppskattar personligen det som mortimer, rcjofo, och petterg skriver, det har hållit igång tråden och sett över tiden bidragit både med humor och ökad kunskap så det vore tråkigt om någon av er känner er mindre välkomna att skriva, gör inte det! Jag tycker också att det är bra att vi har ett öppet klimat här så att man t ex kan få säga till mortimer att "nu kanske det inte är så konstruktivt längre, så kom med något nytt eller så tagga ned ett tag". Jag har läst så mycket av mortimer det senaste året att jag tror mig veta att han tar det till sig och har en tillräckligt god självkänsla så att han kommer att fortsätta bidra med bra inlägg om än kanske i den här Indegotråden. (Men eftersom jag ändå gillar karlfan så hoppas jag nästan att HB aldrig skall låta honom byta in den utan att han kommer att få fnatt och tvingas bygga om den till en begränsningstrådlös Indego 2000 med raketmotor som han kommer att fara omkring på i hela Skåne till allmänhetens stora fasa...) Så va f-n, så här blir det ibland i alla kompisgäng. Jag har också några gånger öppnat käften för mycket någon sen natt och morgonen efter haft ågren för vad jag skrev. Men ni har varit förstående och inte gjort någon stor sak av det. Tack för det!
Det går upp och ned, vi är alla bara människor...

Nu vänder vi det här. OK? :D
 
  • Gilla
petterg och 1 till
  • Laddar…
Waxinator skrev:
Före Norrmännens inbrytning i tråden så hade vi en kamratlig stämning här. Inte ett enda personligt påhopp, utan bara goda tips, trix och råd. Nu tackar jag för mig och låter er munhuggas bäst ni själva vill.
:thumbdown:
Prøver å svare på svorsk ( ursjekta skrivfel ):

Du må ikke ta alle normennen, det er jeg som er elak.

Jag tycker at nær innleggen til Mortimer omhandler kvaliteten på esken så bringer han tråden til et lågmål som tråden inte fortjener.

Når Mortimer undrar på hva jag gjør med naboens hest så får han svar i samma ton. Jag har ved flere tilfellen forsøk å gi honom support og derfor måtte jeg tilslutt spørre om han hadde gjort noen forsøk for å få sin Indego til å fungere.

Humor og ironi er vanskelig å meddele på forum, mine siste innlegg var ikke verken kule eller ironiske, De var helt enkelt svar på tiltale. Du får bla deg tilbake å se hvem som hopper på hvem og det var ikke jeg som først frågesatte hans agenda.

Nu lar jag Mortimmer ligge i fred.

Waxinator, jag har satt pris på dine innlegg og tykker det vil være synd om du gjer deg.
 
MeanMike skrev:
Normännen har jag inte ont av, fast jag har svårt o förstå vad dom skriver......
MeanMike skrev:
sen påstod den att något va i närheten av basen. Ta bort stod det på displayen.
Det får mig att tro att den sänder nåt till Klipparen. Och jag har ju byggt ett hus till den. Kände den det???
Testar vidare i helgen annars retur på måndag.
Testa att ta bort huset innan returen på måndag

(Forsøker meg på svensk så du forstår... måtte jo sjekke hvordan google translate ville sagt: "Testa att ta bort höljet ..." Føler du at det blir bedre om jeg skriver via google?)
 
petterg skrev:
Testa att ta bort huset innan returen på måndag

(Forsøker meg på svensk så du forstår... måtte jo sjekke hvordan google translate ville sagt: "Testa att ta bort höljet ..." Føler du at det blir bedre om jeg skriver via google?)
Då hade det blivit en naken-Indy....:D
 
Nu har jag testa igen. Felcod 45 igen. helt konstig första ½ minuten sen helt ok. Nu har jag försökt allt. Det får bli retur för uppdatering i morgon måndag.
Är det något jag ska tänka på tycker ni?

1. Nån skrev att man skulle märka kartongen med namn och tel. (varför?)
2. Märka maskinen och basstationen för att se om don blivit utbytta.
3.Jag ska fråga om jag får ett nytt skal då denna e repig pga. att den kört emot allt nu
4. Begära nyaste programvaran.
5. ?

Hr ni mer tips som e smart o skriva?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.