Vet du hur stort spelet är där du satt tejp? Jag skulle tänka mig skärbrädeplast (hoppas du fattar vad jag menar) tunnt som fasen men superslitstarkt och lite halt o lite halvstyvt.
Min tanke va att Bosch skulle kunna göra en cylinder som ser ut som en burk men med grovt galler i botten. Vända den upponer och köra ner emellan cylinder 1 o 2 uppifrån. Gallret skulle då se till att fläkten fick luft ändå. Skulle ju inte kosta dom många kronor o tillverka.
Nån quickfix på din lösning ser jag inte ännu. Men kan du göra en "plocka isär lista" så ska jag sätta mig ner o fundera på det.

Skitbra jobbat Tyk1 !!!!!
 
Tyk1 skrev:
*Skall försöka skapa en bildserie till er en dag med dåligt väder
* Visst vore det bättre att limma dit en plast distans i rätt tjocklek (för glidet skull), men att limma i denna typen av plast är lite svårare, och dessutom är det inte reversibelt om du skall skicka in den för reklamation av något annat som går sönder.
Det e egentligen nåt för Bosch.........
 
rcjofo skrev:
Veldig bra jobbat ! Mens du har den oppe kan du kle det bakre rommet med ljudempingsmatte så får du en Robot som avgir 63 db i normal hastighet og 68db i høyfart på klippe aggregatet ..... det gjør min :)
.
Jag skall vänta någon vecka innan jag ger mig på att göra som du och ljud dämpa drivmotorerna, för jag vill se att den inte har några andra fel som gör att jag måste skicka in den igen.
Jag hittade dessutom det materialet som jag har på jobbet och som är perfekt för ändamålet för att ta bort resonans ljud. det finns på Biltema här: http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Bilstereo/Monteringsdetaljer/Ljuddampningsplatta-369223/
Dyrt men effektivt på att dämpa ut resonans ljud.....sätter man dit dessa är det dock svårare att ta bort om man vill skicka in den.....:x
 
MeanMike skrev:
Kan dom inte hantera sin egen källkod så har vi konsumenter stor orsak att vara oroliga.....men jag e övertygad att dom kan det.
och det där med att jag möjligt jobbat med IT .......ja jag vet ju var jag gick till jobbet varje dag. och det va till vår IT avd. Så klarsynt va jag tom kl 8 på morgonen. Företaget har 7500 anställda. Med mycket hög säkerhet. sista 2 åren har jag dock en annan anställning inom samma företag. Har gått vidare.....Frågan va från början om det kunde gå att uppdatera mjukvaran med bibehållen pinkod. och det är min tro att det kan göras. Du behöver inte hålla med. Inget går ju att bevisa. det vet ju egentligen bara Bosch.
Självklart att det går att bibehålla inställningar och pinkod vid uppdatering. Men jag misstänker att mjukvara är för dålig designad och då är det enklast att radera allt vid uppdatering.
 
Redigerat:
Utgående vara hos HaraldNyborg ... undrar hur detta kan komma sig ;)
 
Hej

Nu har vi ju fått en väldigt bra film som visar "brölet" och vilka under en skruvmejsel kan göra. Kanske ointressant, men här kommer en film som visar hur det kan låta när en klippare som fungerar varvar upp, dvs ordet "bröl" är nog inte rätt ord här.
Hela sommaren har jag kört på nivå 6 utan att den har varvat upp mer än vid enstaka tillfällen. Nu sänkte jag till 5 och då går den på det högre varvtalet nästan hela tiden. Jag skulle bli förvånad om det beror på det gräsmotstånd som den nu upplever när den skall minska från nivå 6 till 5. Jag tror att uppvarvningen mer beror på att den nu stöter på mer hinder pga att min gräsmatta inte är en jämn golfbana. Dvs med den konstruktion som Indegon har så tror jag inte att jag kan klippa så mycket lägre än 6 utan att den varvar upp såvida jag inte jämnar till gräsmattan ytterligare. Vad tror ni andra?
[video]http://db.tt/CzP4FhmQ[/video]
 
Min har i sommer gått på høyd 5 uten å varve opp, nu som det ikke lenger er fare for tørke har jeg senkt til 3 og da varver den opp.

Etter en har senkt høyden lønner det seg å kjøre Indegoen 2 ganger samme dag og fortsette å klippe hver dag.
 
Tyk1 skrev:
Jag skall vänta någon vecka innan jag ger mig på att göra som du och ljud dämpa drivmotorerna, för jag vill se att den inte har några andra fel som gör att jag måste skicka in den igen.
Jag hittade dessutom det materialet som jag har på jobbet och som är perfekt för ändamålet för att ta bort resonans ljud. det finns på Biltema här: [länk]
Dyrt men effektivt på att dämpa ut resonans ljud.....sätter man dit dessa är det dock svårare att ta bort om man vill skicka in den.....:x
Den matten er bra , jeg brukte 10mm ( gul skumgummi ) både på inn og utside. Alle kanter og overganger er tapet med aluminiumstape. da tåler den en regnskur også.
 
Tyk1 skrev:
Ja självklart spännings spikar, grymt dåligt utryckt av mig....var så upptagen med att komma på vad dom heter i dagligt tal.
blixt skydd var det ja.
Och var det inte nät aggregatet som gått för Mortimer ?
Vi brukar kalla dem för överspänningsskydd eller transientskydd

Edit: såg att detta redan var utrett.
 
Redigerat:
Til dere som ga deres bidrag til mjukvare oppdatering vil jeg informere at forslagene nå er hos utveklingsavdelingen,

så får vi se hva som kommer med i neste versjon:beer:
 
  • Gilla
Dr Ost
  • Laddar…
mortimer skrev:
Utgående vara hos HaraldNyborg ... undrar hur detta kan komma sig ;)
De kanske vet något som inte vi vet... Indego 20 på gång? :)
 
Tar dom vår lista blir det Indego50 direkt......:D
 
Dr Ost skrev:
De kanske vet något som inte vi vet... Indego 20 på gång? :)
Tror säkert det också (y)
 
  • Gilla
Dr Ost
  • Laddar…
Dr Ost skrev:
Kan nämna att efter att klipparen kom utanför kanttråden så har den inte fått mycket gjort. Vandrar planlöst omkring. Följer kanttråden ibland, ger sig ut och snirklar ibland, klipper här och där (utan parallellklippning) . Nä, det blir nog till att rensa kartan igen imorgon. Hmm, varför händer nu detta när den har gått så bra i ett par månader...
En liten teori kring ovanstående (kanske har nämnts innan, men efter en sen löptur är jag för trött för att bråka med sökverktyget). Det verkar som att det planlösa irrandet inträffar främst när ett problem har uppstått (utanför kanttråd eller att den tror att den har blivit lyft) i kombination med att man kör klipparen manuellt (dvs utan schema). Någon som kan bekräfta den teorin? När jag kör enligt schema tidigare och den har fått problem så har den vad jag kan minnas alltid fortsatt där den var...
 
Dr Ost skrev:
En liten teori kring ovanstående (kanske har nämnts innan, men efter en sen löptur är jag för trött för att bråka med sökverktyget). Det verkar som att det planlösa irrandet inträffar främst när ett problem har uppstått (utanför kanttråd eller att den tror att den har blivit lyft) i kombination med att man kör klipparen manuellt (dvs utan schema). Någon som kan bekräfta den teorin? När jag kör enligt schema tidigare och den har fått problem så har den vad jag kan minnas alltid fortsatt där den var...
nope. inget sånt för mig när den ballat ur
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.