Dr Ost skrev:
T... Men idag hade min hamnat utanför kanttråden. Hur 17 kan den göra det på ett så trivialt ställe som på bilden?
Den har säkert klippt utmed tråden och vänt åt fel håll med följden att framhjulet fastnat i stenkanten.
Jag hade dock inte förväntat mig att senaste versionen fortfarande har den buggen.
 
Kan nämna att jag "för skojs skull" rensade kartan igår för att se om buggen med misslyckade dockningsförsök skulle försvinna. Frågan är om den är mer känslig för att vända åt fel håll innan den helt har lärt sig den nya kartan?
 
frav skrev:
Ja jag bor strax söder om Halmstad. Vi får bilda en lokal Indego klubb. :) "Indego Club of Halmstad" :)
Hur mycket söder om? Strax söder om Hallandsåsen här.
 
M J skrev:
Hur mycket söder om? Strax söder om Hallandsåsen här.
ca1,5mil söderut från Halmstad Centrum. Jobbar dock mitt uppe på Hallandsåsen, på den sk. Bjärehalvön.
 
Waxinator skrev:
Den har säkert klippt utmed tråden och vänt åt fel håll med följden att framhjulet fastnat i stenkanten.
Jag hade dock inte förväntat mig att senaste versionen fortfarande har den buggen.
Det tror jeg er en bugg innført i 5.8. Med 5.7 skjedde aldri det. 5.7 kunne derimot finne på å gå rett over kabelen om den kom med passelig vinkel (tror det var ca 30 grader)
 
Dr Ost skrev:
Har du fått detta besked skriftligen från Bosch? Jo jag tackar. Skall alla Indego-ägare packa ner sina robotar i en låda och skicka till Danmark för uppdatering på Boschs egna bekostnad. Som läget är just nu så känns det som att jobbet och kostnaden hamnar hos deras stackars återförsäljare. Helt absurd situation när maskinen är förberedd för att man kan göra det själv. Självklart vill man ha nästa version av mjukvaran men jag skulle nästan skämmas för att gå ner till en lokal ÅF och lämna in den när jag vet att de får stå för kostnaden...
Jo han sa att det vahelt ok om jag ville skicka in den. Det minsta den inte va till belåtenhet. Han va väldigt trevlig.
 
Uppdatering i mitt ärende kring att reklamera/häva köpet. Transformatorn gav upp helt igår så allt ligger återigen nedpackat i lådan för transport till Hornbach. Lagt e-mail till säljaren på Bosch som HB hänvisade mig till.
Finns det någon härinne med en brölande klippare som kan mäta ljudnivån på klipparen när den brölar samtidigt som det spelas in som en film och därefter dela med sig här alt. via e-mail ?
Finns ju enkla appar i mobilerna för ljudmätning.
 
frav skrev:
Ja jag bor strax söder om Halmstad. Vi får bilda en lokal Indego klubb. :) "Indego Club of Halmstad" :)
.

Då kan ju MJ va med oxå
HEHE jo.sen gör vi oss av med alla rivaliserande HQ och Landroid gäng i närneten och tar över gatorna (trädgårdana)

"Evil Movers" på ryggen."Är ni inte med oss, kör vi över er" e mottot.

Nej Nej Nej Eriksgatan o Mortimer. Ni får bli hangarounds först.......:wow:
 
Redigerat:
Dr Ost skrev:
Kan nämna att jag "för skojs skull" rensade kartan igår för att se om buggen med misslyckade dockningsförsök skulle försvinna. Frågan är om den är mer känslig för att vända åt fel håll innan den helt har lärt sig den nya kartan?
jag har inte märkt nån skillnad i det. Däremot så vänder den över tråden UTAN att den stannar. Precis som den vet att den inte ska bry sig. Fast då kan det väl bli som på bilden ibland då......
 
Eriksgatan
MeanMike skrev:
Då kan ju MJ va med oxå
HEHE jo.sen gör vi oss av med alla rivaliserande HQ och Landroid gäng i närneten och tar över gatorna (trädgårdana)

"Evil Movers" på ryggen."Är ni inte med oss, kör vi över er" e mottot.

Nej Nej Nej Eriksgatan o Mortimer. Ni får bli hangarounds först.......:wow:
Inte mig emot, Malmö och Göteborg ligger ju trots allt i Halmstads ytterkanter... :)
Skall ni ha Per Gessle som gudfader och Thomas Pettersson som klubbmaskot då eller?
"Vik ned er gräsrötter - annars är det klippt"
"Knives on wheels"
"Hell mowers"
 
Redigerat:
Eriksgatan skrev:
Inte mig emot, Malmö och Göteborg ligger ju trots allt i Halmstads ytterkanter... :)
Vi (Eriksgatan o jag) får bilda egen klan; Fighting generation.

Hur går det med din klippare Eriksgatan; kan inte minnas jag läst någon "statusrapport" från dig på en tid ?
 
Eriksgatan
Kommer när tillräckligt mycket info registrerats för att kännas stabilt. :cool:
 
MeanMike skrev:
Jaha. Hade ju ringt supporten ang. att min klippare tydligen börjat få svårt att hitta tråden den första ½ minuten. Med resultat att den vänder ut ur dockan mer än 180gr och krockar med väggen. börjar backa in i dockan med fel ända, kör sen ut och passerar tråden , rakt in i häcken innan den plötsligt upptäcker att det finns en tråd o börjar klippa normalt.
Vilken version på mjukvara/hårdvara hade du nu igen? (nä, jag tänker inte leta runt i de 250 sidorna. Sökfunktionen suger gigantiska elefantballar, ref Arne Anka). Beteendet liknar ganska mycket det problemet som jag och flera andra hade i 5.7, men då enbart vid den initiala karteringen, dvs att den inte verkade känna av kanttråden. Och förresten vet jag inte om felet specifikt var i 5.7 för Bosch ville även ha laddstationen i samband med att jag lämnade in klipparen...
 
Redigerat:
Kan nämna att efter att klipparen kom utanför kanttråden så har den inte fått mycket gjort. Vandrar planlöst omkring. Följer kanttråden ibland, ger sig ut och snirklar ibland, klipper här och där (utan parallellklippning) . Nä, det blir nog till att rensa kartan igen imorgon. Hmm, varför händer nu detta när den har gått så bra i ett par månader...
 
Dr Ost skrev:
Kan nämna att efter att klipparen kom utanför kanttråden så har den inte fått mycket gjort. Vandrar planlöst omkring. Följer kanttråden ibland, ger sig ut och snirklar ibland, klipper här och där (utan parallellklippning) . Nä, det blir nog till att rensa kartan igen imorgon. Hmm, varför händer nu detta när den har gått så bra i ett par månader...
Den føler behov for oppmerksomhet. Den ser jo at alle som går over tråden får masse oppmerksomhet og har forstått hva den må gjøre for å bli likestilt.
 
  • Gilla
MeanMike och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.