Procentaren skrev:
Samma sak hände här. Min gamla klippare fick problem att känna av tråden, och jag fick en ny i utbyte. V5.8 build 5167.
Karteringen med den nya klipparen gick bra. Men när den skulle börja klippa första gången backade den först ut någon decimeter, och sedan in igen med en smäll. Jag lät den vara, och den har skött sig bra sedan dess.
jo men min backade in med en smäll. Har jag fått en gay-indy? Nu blir jag orolig. Får nog tala med honom om blommor o bin.
 
subaru95 skrev:
Någon som har provat att ta bort klippdisken och kört ut den för test på ljudet om den blir tyst
Enl. min teori så borde det inte bröla. Då har jag tänkt fel......om nu inte hela motorn o fästet har obalans förståss...
 
Eriksgatan skrev:
(bla bla bla och beundrar förstås din manlighet och mod som vågar skruva i skruvar...)
Det förstår jag mycket väl, men jag har ett litet trick för att bli just så manlig som jag är. Jag brukar fråga mig -Vad skulle John McClane ha gjort? Du vet han i Die Hard, och han skulle INTE mailat supporten om han såg en lös skruv.
 
Gimbal skrev:
Det förstår jag mycket väl, men jag har ett litet trick för att bli just så manlig som jag är. Jag brukar fråga mig -Vad skulle John McClane ha gjort? Du vet han i Die Hard, och han skulle INTE mailat supporten om han såg en lös skruv.
Ja nu kanske inte gräsklippartråden är den mest matcho (stavas det så?) tätaste tråden här är. Testa annars trådar typ "Taggtråd på smörgås" eller "störst överläpp i grytmanshyttan" eller tom. "så tatuerar vi oss ett grytunderlägg"

Fan grabbar. Lägg inte upp såna här frisparkar, jag kan ju inte låta bliiiiiiiiii.

Ät en glass o testa min tes ovan istället
 
Redigerat:
Apropå taggtråd så hade jag ätit det när jag skrev igår. Samtidigt så måste viljan finnas att hitta lösningar här inne på forumet. Sorry Mortimer.

Angående "brölet" så är jag inne på Eriksgatans teori om att det finns två varianter, vi kan kalla det positivt och negativt "bröl". Den positiva varianten har jag själv, kanske tack vare en tidig hårdvara i kombination med ny mjukvara. Helt enkelt ett turboläge som startas när motståndet är för stort. Låter varken bättre eller sämre än en trimmer och för mig utan obalans. Under min första runda efter karteringen så var detta läge en effektiv mossrivare. Därefter har jag bara hört ljudet någon enstaka gång, exempelvis då jag har flyttat min (barnens) studsmatta och då stöter klipparen på lite högre gräs. Inledningsvis var funktionen lite buggig utifrån att det höga varvtalet kunde hålla i under en hel klippcykel men inte längre vid mindre problemområden. Jag kan även ana ytterligare en bugg i form av att klipparen vid nedvarvning missar lite yta (den varvar ner, tänker lite och åker sedan glatt vidare till ett annat område).
Den andra mer negativa varianten med dels obalans (och där man egentligen kan tala om "bröl") och där turboläget läggs in titt som tätt har jag som tur är sluppit, men oavsett, har man en oklippt tomt så borde rekommendationen, även från Bosch, vara att börja på högsta läget och jobba sig nedåt...
 
Redigerat:
Et forum som dette bør være et sted å henvende seg for å få hjelp - råd - tips. Nå har vel de fleste som har hatt Indego problemer fått praktiske tips om hvordan de kan løse sine problemer. Antar de fikk orden på sine problem siden de ikke har kommet tilbake.

Begynner det å mangle Indego problemer ? Ser det dukker opp personlige angrep og sure kommentarer.. og nå er vi tilbake til brølande - gleppig konstruksjon, dette har jeg og andre flere ganger tipset om hvordan man demper.

Hva skal vi fortsette med ... hjulmotorstøy ? Det er også omtalt mange ganger og beskrevet hvordan man demper.

Til sist til de som eier og tør å bruke en skrutrekker : Normalt ettersyn som å sjekke og ettertrekke skruer vil ikke gå ut over garantien.
 
  • Gilla
petterg och 1 till
  • Laddar…
Jag har reflekterat över en detalj nu sista dagarna. Det är ju inte så mycket kvar av grässäsongen; säg drygt 2månader om man har en välvuxen gräsmatta som gödas o vattnas.

Det har ju inte hänt så värst mycket denna sommaren; iaf sista veckorna från Boschs sida. Så jag tror inte brölandet blir löst denna säsongen och inte heller att det kommer någon mer programuppdatering. De har helt enkelt valt att lägga sig på denna ändå något stabila situation (jmfr med slutet av förra säsongen och början av säsongen)

En annan reflektion också... ställer mig frågandes till vad utvecklarna har för testbanor för produkten; har den bara 1st nyanlagd golfgreen eller flera tro. Och framförallt hur mycket produkten är testad hos Bosch.
 
mortimer skrev:
En annan reflektion också... ställer mig frågandes till vad utvecklarna har för testbanor för produkten; har den bara 1st nyanlagd golfgreen eller flera tro. Och framförallt hur mycket produkten är testad hos Bosch.
Dom tester enbart i simulator for å ikke belaste mekaniken.
 
  • Gilla
plaggis
  • Laddar…
petterg skrev:
Dom tester enbart i simulator for å ikke belaste mekaniken.
Menar du att de bara kör teoretiska simuleringar?
 
Eriksgatan
Petterg var ironisk... :)
 
mortimer skrev:
Jag har reflekterat över en detalj nu sista dagarna. Det är ju inte så mycket kvar av grässäsongen; säg drygt 2månader om man har en välvuxen gräsmatta som gödas o vattnas.

Det har ju inte hänt så värst mycket denna sommaren; iaf sista veckorna från Boschs sida. Så jag tror inte brölandet blir löst denna säsongen och inte heller att det kommer någon mer programuppdatering. De har helt enkelt valt att lägga sig på denna ändå något stabila situation (jmfr med slutet av förra säsongen och början av säsongen)

En annan reflektion också... ställer mig frågandes till vad utvecklarna har för testbanor för produkten; har den bara 1st nyanlagd golfgreen eller flera tro. Och framförallt hur mycket produkten är testad hos Bosch.
Jag citerar mig själv då det blev lite syftningsfel där. Det jag menar är ifall de bara har en golfgreen och testar mot eller olika sorteras gräsmattor (menar på att alla bor ju inte på golfbanan utan många har gräsmattor som anlades för många år sedan och därav inte är barnrumpesläta)
 
Fikk mail fra Bosch med spørsmål om hvilke endringer - forbedringer jeg ønsket i mjukvaran ...

Før jeg svarer så tenkte jeg dere også kunne få komme med forslag ...
Sett opp en numrert prioritert liste !
 
Eriksgatan
mortimer skrev:
En annan reflektion också... ställer mig frågandes till vad utvecklarna har för testbanor för produkten; har den bara 1st nyanlagd golfgreen eller flera tro. Och framförallt hur mycket produkten är testad hos Bosch.
Genom nya PRISM-läckor kommer dessa avslöjande bandupptagningar från en hemlig forskningsanläggning i bortre Tyskland:

- "Ja, wir sagen OK zu Robotenversuch. Wir können nicht Husqvarna uns besiegeren in diesem hochtechniches Segment! Wir muss No. 1 sein - überalles!
- "Aber Herr Otto von Braun, wir muss vorsichtig sein, EU-reglemente usw. und erst eine Testeanlage bauen - das dauert Jahre und kostet viel Geld."
- "Ich hab' eine super Idee! Wir braucht Die Dumme Schweden als testeanlage. Das ist Gratis und jemand sitzt denn mit seinen computers und diskutiere alle Fehle Tag und Nacht. Niemand hat Zeit Husqvarna zu überwegen. Wenn wir fertig sind, denn ist Husqvarnas eigenes heimmarkt ganz kaputt. Denn muss Sie endlich kapitulieren.
- "Ååh Otto du bist so niedrig und Potent - wie in alte Täge..."

... resten tyvärr för brusigt att uppfatta...
 
Redigerat:
  • Gilla
dennisson och 6 till
  • Laddar…
Eriksgatan skrev:
..bandupptagningar från en hemlig forskningsanläggning i bortre Tyskland:...
:beer: Semester - och redan på morgonen.
HÖGAKTNING!
 
Eriksgatan skrev:
Genom nya PRISM-läckor kommer dessa avslöjande bandupptagningar från en hemlig forskningsanläggning i bortre Tyskland:

- "Ja, wir sagen OK zu Robotenversuch. Wir können nicht Husqvarna uns besiegeren in diesem hochtechniches Segment! Wir muss No. 1 sein - überalles!
- "Aber Herr Otto von Braun, wir muss vorsichtig sein, EU-reglemente usw. und erst eine Testeanlage bauen - das dauert Jahre und kostet viel Geld."
- "Ich hab' eine super Idee! Wir braucht Die Dumme Schweden als testeanlage. Das ist Gratis und jemand sitzt denn mit seinen computers und diskutiere alle Fehle Tag und Nacht. Niemand hat seit Husqvarna zu überwegen. Wenn wir fertig sind, denn ist Husqvarnas eigenes heimmarkt ganz kaputt. Denn muss Sie endlich kapitulieren.
- "Ååh Otto du bist so niedrig und Potent - wie in alte Täge..."

... resten tyvärr för brusigt att uppfatta...
Troligen det bästa inlägget i denna tråden på länge :D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.