Har fått höra att det inte är så vanligt att man bygger med källare. Och det kan jag förstå för det är inte gjort i en handvändning. Vi gör det. Har hållt på och bygga i snart 2,5 år och somliga säger gud vad långsamt det går medans andra är helt förbluffade att vi gör det. Vår lilla familj består av mig och min sambo våra två barn dottern på 2,5 och sonen på 4,5.

Min sambo/man har gjort det mesta själv. Grymt imponerad är jag.

Carros kamera bilder 265.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
DSCN2347.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
DSCN2402.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
DSCN2428.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
DSCN2431.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
DSCN2434.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
DSCN2403.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
DSC00742.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Rooten48 och 22 till
  • Laddar…
D09
Bra jobbat :)
 
Tyvärr kom bilderna lite i fel ordning men det ger en bild av det hela. DSCN2399.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder




DSCN2432.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Bilden tagen i vintras. Sommaren 2012 regna bort vilket inte är en hit för ett bygge som inte är klart. I år
har det dock varit bättre så vi har hunnit lite mer. Hoppas att innan denna vinter ha panel på väggarna och skrotsten klar murarna håller på nu och så ska förnster förhoppningsvis vara klara.
 
  • Gilla
Kallebo och 3 till
  • Laddar…
Imponerande! Jag vill också! Lycka till! =)
 
  • Gilla
Henri
  • Laddar…
Det har inte varit lätt må jag säga. DSCN2437.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

I vintras när det var som kallast gjorte sambon dessa till källaren. Lika snygga som köpta om
inte snyggare eftersom de är gediget gjorda av en möbel och inredningssnickare :)
 
  • Gilla
Johan Olsson och 7 till
  • Laddar…
Grymt imponerad är jag med!
Är det byggbilen man ser i förgrunden där, som ni fraktat allt virke i? ;)
 
Hahaha ja just det. Det går in mycket i den ska du veta :D
 
P
Vilket bygge!
Intressant med stålbalk till hjärtvägg. Planlösningen kommer nog bli rätt öppen eller?

Har han gjort fönsterna själv??? :wow:
 
Ja det är källar fönstren. 6 st har sambon gjort i vintras. Kosta bara glaset hade materialet redan. Ska göra fönster till resten medKanske inte alla. Balkarna är där som förstärkning. Vi ska ha vedspis i köket och så är det tänkt att vi ska ha inbyggt akvarium i väggen till vardagsrummet.
 
DSCN2350.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


4 bilar med betong gick det åt blev lite över så vi passa på att gjuta i några formar med till annat.

Rötterna på tomten.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


När vi tog bort alla träd som stod där huset skulle stå så blev det enorma rötter att ta bort. Så jag kan säga att trots att det var lättgrävt då det är sand nästan bara sand så hade träden enorma rötter. Och eftersom vi skulle ha källare så var det bara att gräva och gräva och åter gräva.

Carros kamera bilder 264.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Atom
  • Laddar…
Snyggt jobbat med både bygge och fönster!!!
 
Sånt hantverk som med fönsterna gör mig varm i hjärtat(y)
 
Det tog lite tid med fönsterna men kostnaden blev nästan inget. Fick 6 fönster som ser ut så där för priset av ett typ. Köpte glas kassetter och satte i så de är energiglas i fönstrena med. Sambon funderar på att göra vardagsrumsfönstrena med. De ska vara höga men de går inte att öppna. Kommer ju ha terassen utanför så det går att tvätta dem i alla fall ( så tänker jag hahaa) Har en stor veranda dörr där med men den köper vi.

Sen har vi massa gamla fönster som han tänkt byta ut ett av glasen i och fixa till så de kommer se ut som nya de med. Jag var lite anti först använda gamla fönster men vi bygger ju nytt men sen har jag sett renoverade fönster och de ser jätte fina ut.

Innerdörrarna kommer att vara även de gamla spegeldörrar som vi med kommit över. Mycket gammalt i det nya som sagt. Köket ska gå i gammal stil. Gjutjärnskammin i köket . Och sambons dröm vi har förstärkt stommen i väggen mellan grovköket och vardagsrummet för det ska stå ett inbyggt akvarium där. Nu är ju det helt tomt i huset inga intterväggar och golv är lagda. Ska försöka få klart fasaden till vintern och i fönstrena så man kan pyssla inne i vinter. Då är sambon mer ledig också.
 
  • Gilla
BiFuel
  • Laddar…
M
Fantastiskt bygge! Bara att gratulera till en imponerande bedrift!
 
Sågning av virket sommaren 2010.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Tomten innan trädfällning.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Det har varit mycket arbete innan. Och som jag sa tidigare har vi tagit tillvara på det meste som går att ta tillvara
för att det inte ska kosta så mycket. Tar lite längre tid men det kan det vara värt. Lite före bilder innan vi började gräva för källaren och plattan.

Trädfällning sommaren 2010.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Virke från skogen.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Sjöutsikt.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


DSCN2405.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



Det blir lätt rörigt på en tomt när man bygger hus. Men trots det tycker jag vi lyckats väl att strukturera upp den så det fungerar. Visst den kanske inte är en fröjd för ögat just nu men vi har bygglov i 2 år till så vänta och se. Fint ska det bli. Tyvärr finns det alltid dem med ett ont öga så en liten anmälning om ovårdad tomt fårn någon som inte vågar stå för sin åsikt har vi dock hunnit få. Skall diskuteras med kommunen. Hoppas det löser sig.
 
  • Gilla
Krille4
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.