peternicklas
eleson skrev:
Under batteriet enligt hörsägen.
Jo det sitter en USB port på maskinen. Denna är kopplad direkt mot moderkortet så en uppdatering borde fungera genom denna USB. Kan inte se på ritningen var den sitter men bakom batteriet är en bra gissning då den porten på 2012 års modell sitter där.
 
Ok bra batterit har jag inte tagit bort bra info... Synd att inte Sv worx visste det.

//Hasse
 
subaru95 skrev:
Nej jag tror inte att det finns pratade med worx sv support idag om mitt oljud från vä hjul och då passade jag på att berätta att jag vill ha kant klippning och det hade dom tagit upp med fabriken så nästa fråga var naturligtvis hur den ska programeras jag berättade att det finns ingen usb port ingen extra seriell port om det kanske kan byta ett chip men han visste ingenting om hur det ska lösa sig. Och det ser jag som en stor svaghet "buggarna" kanske inte kan fixas utan vi får köpa ny worx3 kanske. Jag har märkt ett till problem den är halfotad ett otal gånger har jag fått hämta den hos grannen och dra in slingan lite till och lite till, Jag har en liten sluttning till grannen och det går bra så länge det är dag på natten med lite dagg så är det omöjligt "tur man inte grävde ner slingan" så provade att lägga på en dörrstängar påse uppe på worxen vart inte perfekt vikt fördelning men endå och se betydligt bättre fäste med mindre hjulspinn. Så nu har jag att välja på någon typ av dubb eller några kilo där bak på worxen..

//Hasse
Just det är inget individ fel kan jag säga. Jag har gått och över till manuellt schema för att få bort klippningen när daggen fortfarande ligger.
 
På info displayen ser man lutning i xyz led. Om jag letar runt på nätet så hittar jag bara accelerometrar som ger den signalen.
Och om man har tillgång till acc data så borde det gå att kompensera för avdrift i mjukvaran. Låt vara lite bökigt och mindre exakt än via kompass, men inte omöjligt att få mindre avdrift än idag.

Btw, är det någon som vet vilka komponenter som nyttjas? ... kanske ett foto på mammakortet ...?
 
Dagens pris hos Jula 5995:-

/Börje
 
Börje 51 skrev:
Dagens pris hos Jula 5995:-

/Börje
Var det för 2.0?
 
alex86 skrev:
Var det för 2.0?
Den som säljs på Jula är den gamla modellen.
 
Vet ej, tänkte kolla det i morgon. Priset stog i dagens reklamblad.
IMG_20130725_175752.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
slaskankan skrev:
Den som säljs på Jula är den gamla modellen.
Ja, det är förra årets modell av den som i år kallas modell L, dvs. den större modellen med högre kapacitet. Fantastiskt köpvärd om man inte har grannar med robotklippare på för för nära avstånd.
 
MBygga skrev:
Ja, det är förra årets modell av den som i år kallas modell L, dvs. den större modellen med högre kapacitet. Fantastiskt köpvärd om man inte har grannar med robotklippare på för för nära avstånd.
Ja, synd att man har en granne med bosch annars hade jag slagit till direkt.
 
alex86 skrev:
Ja, synd att man har en granne med bosch annars hade jag slagit till direkt.
Bosch'en lager jo konflikt med alle, sies det. Landroid slår ut HQ. Hvem vinner om Bosch og landroid får gå ved siden av hverandre?
 
petterg skrev:
Bosch'en lager jo konflikt med alle, sies det. Landroid slår ut HQ. Hvem vinner om Bosch og landroid får gå ved siden av hverandre?
Har aldrig hört att LD stör ut HQ däremot blir LD av förra årets modell störd av alla andra inklusive andra LD inom 4-5 meters avstånd. Årets modell klarar sig dock mycket bättre mot HQ verkar det som.
 
Börje 51 skrev:
Vet ej, tänkte kolla det i morgon. Priset stog i dagens reklamblad.
[bild]
Det är modell WG795E som reas ut i Borås.
 
Er WG795E samme som M eller L? Årets modell eller fjorårets?
 
petterg skrev:
Er WG795E samme som M eller L? Årets modell eller fjorårets?
Misstänker att detta är den uppdaterade L modellen om dom inte har olika på olika Jula butiker. För den jag köpt ser inte riktigt ut som på bilden ovan. Den har inte dom där piggarna i fronten som bilden visar. Päronen är på semester i Eskilstuna och köpte med en åt oss.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.