sforskarn skrev:
En blivande konstnär i familjen eller vad är det mitt på dörren?
Haha nä som tur inte. Hon håller på å "häpla dig pappa lite" med några stumpar FK. "Den e blå pappa, den e brun, den e gul, grön osså" osv... Fantastisk hjälpreda.
 
Är inte dörren uppochner? :screwy:
 
Wotan9 skrev:
Är inte dörren uppochner? :screwy:
Skarpa ögon! Faktum är att den är det.

Karmarna och dörrarna behövde kapas ca 5cm för att få plats. Eftersom ramen på dörrbladet är ca 7 cm högre i underkant bestämde jag att snickarna skulle justera höjden i underkant på karmen. Att kapa så mycket i överkant skulle se helt bananas ut. Dom gjorde rätt på alla dörrar utom denna, här kapade dom karmen i överkant. Så då blev den bästa lösningen att vända på låskistan, kapa i "underkant" och sätta dörren uppochner... Så den kapade delen kom uppåt.
 
Testa att tatuera mig själv lite ikväll... Det va kul!

ImageUploadedByByggahus.se1374107473.422334.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Stiligt ;)
 
  • Gilla
erik_n
  • Laddar…
Sikka snickare till klåpare! Låt dom fixa en ny dörr helt enkelt :cool:
Men då antar jag att dörrarna är helt massiva? (y)
För något år sedan så hade en kund köpt nån liknande 1-spegel dörr från Byggmax, Bauhaus eller vad det nu var, och då skulle jag ta och kapa. Men inte fan blev det bra inte. De var folierade och jag hade en fin fin klinga, men icke bra alls.
Vad är det för fabrikat på din dörr och var är den köpt? Och visst fasiken är det massiv MDF?
 
Wotan9 skrev:
Sikka snickare till klåpare! Låt dom fixa en ny dörr helt enkelt :cool:
Men då antar jag att dörrarna är helt massiva? (y)
För något år sedan så hade en kund köpt nån liknande 1-spegel dörr från Byggmax, Bauhaus eller vad det nu var, och då skulle jag ta och kapa. Men inte fan blev det bra inte. De var folierade och jag hade en fin fin klinga, men icke bra alls.
Vad är det för fabrikat på din dörr och var är den köpt? Och visst fasiken är det massiv MDF?
Orkar inte bråka om det. Karmen är ingipsad från båda hållen och allt är målat och klart. Det blev helt ok så här.

Fabrikatet är STAR, det är en massiv furudörr men lammellträ i både ram och spegel. Furun är sedan klädd med 5mm MDF. Riktigt fina dörrar! Pris omkr 3500/st med karm, så dom är inte helt billiga men det är klassade massivdörrar...
 
Om du är nöjd så, så är väl allt bra :)

hrm... aldrig hört talas om STAR. Är det svenskt? Säljer de direkt till konsument eller vilka butiker har dessa dörrar?
Meeeen... Vad för klassningen håller dörrarna för det priset?:wow::screwy:
 
Wotan9 skrev:
Om du är nöjd så, så är väl allt bra :)

hrm... aldrig hört talas om STAR. Är det svenskt? Säljer de direkt till konsument eller vilka butiker har dessa dörrar?
Meeeen... Vad för klassningen håller dörrarna för det priset?:wow::screwy:
STAR säljer endast via återförsäljare, de flesta väljer att branda med egna namn. Min firma är återförsäljare...

Det är EI30 RW40dB på dörrbladet. Dock ej EI30 på hela konstruktionen med snäppgångjärn som jag valde. Pga av smygarna fick det bli snäppmodell eftersom det inte hade gått att hänga på dem annars. Väldigt overkill egentligen, men jag gillar dörrar med lite vikt i...
 
Wotan9 skrev:
Om du är nöjd så, så är väl allt bra :)

hrm... aldrig hört talas om STAR. Är det svenskt? Säljer de direkt till konsument eller vilka butiker har dessa dörrar?
Meeeen... Vad för klassningen håller dörrarna för det priset?:wow::screwy:
Nä nu sa jag helt fel kom jag på, EI15 RW35dB ska det va! Det andra va dörren jag valde emellan som gick bort pga att det inte fanns rätt mått på lager!
 
Tröttnade på att lillplutten rymmer hela tiden. Gjöt plintar i måndags och skruvade ihop detta idag.



Enda som saknas är överliggaren. Men det får vänta. Imorgon byter jag blåbrallor mot badbrallor å drar dit palmerna bor!

Skål på Er!
 
Bilden ville visst inte...

ImageUploadedByByggahus.se1374677785.391337.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vad är det för fel på dig. ;-) tur man inte är granne. Har redan en liknande granne som dig....pang pang pang...klart !!!
 
Mattias. Bara att jobba på. Sett mina trådar?
Mvh
snickar estwing
 
Skall kolla in dem, målade nyss sista omgången i trappen. Från furu och orange heltäckningsmatta till vit med inbyggda led ljus. :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.