Du tömmer dem och lämnar sedan in dem som "metallförpackningar".
 
Tobas skrev:
Jag smakade den för ett tag sedan, då va den inte så god och lär inte ha blivit bättre. Så tar jag och gör som pojkarna på Stureplan, vaskar innehållet. Men burkarna får gå till återvinning.
Dock så är det senaste att man traskar, precis som du gjort köper men dricker inte de! :)
 
Krilleman
Paytax skrev:
Dock så är det senaste att man traskar, precis som du gjort köper men dricker inte de! :)
Men vad gör man med själva "varan" efter köpet om man traskar?

Kastar den i närmaste soptunna?

Ursäkta min okunskap!

:beer:
 
Vid traskning så beställer du in en flaska men lämnar den orörd och lämnar stället.
Men det säga vara mycket ovanligt och mest blivit liknande "vandringssägen" enligt de som jobbar i baren.

Hur som helst är det ju heltokigt och visar mest hur "korkad" man kan bli. ;)
Nä jag säger som Albert Engström, citat; "Nykterist kan jag bli, men brännvin å öl överger ja aldri!"
 
3 flak, alltså 72 burkar öl.
Då får det bli en film som du lägger upp på youtube, 72 sätt att tömma en ölburk utan att öppna den.
 
  • Gilla
NinjaSatan och 1 till
  • Laddar…
Töm burkarna och ta med dem till Tyskland och panta dem och köp nya öl för pengarna samtidigt som du intygar på heder och samvete att du inte kommer att panta de nyinköpta burkarna :)
Blir i princip gratis öl på det viset då panten är 25 eller möjligtvis 20 cent per burk.
 
Oops, visste inte att panten var så hög i Tyskland. 25 cent är ju klart högre än Sverige och jag förstår att systemet kritiserats där.
Man kan ju köpa ett flak öl för under 20eur så det kanske är läge att spara på burkarna i framtiden.
 
Alternativt kan du gå med det tomma burkarna till närmsta skrothandlare och få 15 kr...
(hittade ett skrotpris på 15kr/ kg, och 3 flak tomburkar blir ca 1 kg...)
 
trattalask
Många fina förslag på vad jag ska hitta på med dom. Ifall någon är sugen så finns dom för avhämtning i Staffanstorp, släng mig ett pm i så fall. På söndag åker 72 burkar Tuborg guld i vasken och burkarna till återvinningen.
 
Nimajneb skrev:
Oops, visste inte att panten var så hög i Tyskland. 25 cent är ju klart högre än Sverige och jag förstår att systemet kritiserats där.
Man kan ju köpa ett flak öl för under 20eur så det kanske är läge att spara på burkarna i framtiden.
Ja ölen blir ju mer eller mindre gratis om man köper de billigare sorterna.
20 euro förresten?
Du menar för 3 flak nu eller?

Tyvärr gäller inte systemet flasköl som jag hellre köper :(
 
Blindnit skrev:
Ja ölen blir ju mer eller mindre gratis om man köper de billigare sorterna.
20 euro förresten?
Du menar för 3 flak nu eller?

Tyvärr gäller inte systemet flasköl som jag hellre köper :(
visst menade jag tre flak, 129+ DKK...
 
Ölen hhåller 1 år. Det står det på flaken man köper i Tyskland...
 
Öl är dugligt bra mycket längre än så. Drick upp dem med polarna och ha trevlig kväll.
 
Spara till vintern och släng ut på lite tunn is någonstans. Vänta och se om någon våghals vågar sig ut för att hämta dem.

Eller koka ihop lite hemkört på ölen, borde bli en dunk ungefär.
 
Redigerat:
krilleman_215 skrev:
Men vad gör man med själva "varan" efter köpet om man traskar?

Kastar den i närmaste soptunna?

Ursäkta min okunskap!

Ja, eller låta personalen ta hand om den.
Du själv bevisar ju bara att du har råd att betala för 2.
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.